Home >> 52 Càritas A prop teu >> Salt

17190 SALT
salt@caritasgirona.cat

Horaris
De dilluns a divendres de 9.00h a 14.00h (demanar cita prèvia)
Agost tancat

Espai amb Cor (Rober, tallers,...)
Passeig Marquès de Camps, 6
Horaris:
De dilluns a divendres de 10.00 a 12.00h i de 17.00h a 19.00h
Juliol i agost. De 9:00h a 13:00h

Què fem

Acollida
Acollim i acompanyem persones i famílies en situació d’alta vulnerabilitat social treballant per la seva promoció i millora de la seva qualitat de vida. La nostra intervenció es basa en l’escolta activa, la identificació de la demanda i la valoració de la situació social de la persona o família atesa mitjançant un pla de treball personalitzat per ajudar-les a afrontar la circumstància en què es troben.

SIE (Servei Intervenció Educativa)
Espai de suport educatiu per treballar coneixements, hàbits, actituds i habilitats socials d’infants de primària i adolescents (1r i 2n d’ESO) que presenten dificultats en el seu procés d’escolarització. Es combina l’atenció individual realitzant un reforç en tasques acadèmiques i una intervenció grupal amb activitats lúdico-formatives, tallers i sortides. Es treballa en coordinació amb els centres escolars i amb una atenció preferent a les seves famílies.

Fes Més
Facilitem eines i recursos a joves de 16 a 20 anys per garantir un adient procés d’escolarització en estudis post-obligatòris, incidint en els factors de risc del jove.
Es realitza un procés d’acompanyament individual amb cadascú per cercar i proporcionar els recursos més adients per assolir amb èxit la formació que el permetrà avançar tant en la vessant educativa com en la seva posterior incorporació al mercat laboral.

Servei de Suport en Deutes Familiars
Assessorem i busquem solucions a personesamb endeutaments, sobretot hipotecaris i/o personals, a conseqüència de la crisi.

Servei d’Ajuda Econòmica
Facilitem ajudes, de caire excepcional, per cobrir necessitats bàsiques d’urgència social com a complement puntual i subsidiari als ajuts públics.

Aliments/CDA (Centre de Distribució d’Aliments)
Ajudem a cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació des de la promoció de la persona. El CDA és un projecte fruit d’un conveni marc amb diferents entitats privades i ens públics que permet pal·liar les necessitats bàsiques en alimentació i higiene, de manera temporal, tot comptant amb la corresponsabilitat dels participants. Desenvolupem també tallers formatius per fomentar l’autonomia de les famílies en temes d’alimentació saludable, economia domèstica i estratègies d’estalvi familiar. Al projecte també hi participa Ecosol s.l.u, empresa d’inserció de Càritas, per facilitar llocs de treball a persones amb vulnerabilitat social. Càritas fa la gestió del projecte amb personal contractat i voluntariat i les administracions i entitats privades aporten l’equipament,consums i finançament. El Banc dels Aliments aporta aliments en
espècie.

PATI (Pisos d’Acolliment Temporal per la Inclusió)
abitatge temporal a dones (amb fills o sense) en situació de precarietat socioeconòmica extrema. Facilitem suport per reorientar la seva situació personal i potenciar la seva autonomia. A Salt disposem de 2 pisos, un cedit per la Parròquia de Sant Cugat i l’altre pel Consorci de Benestar
Social Gironès Salt.

Proinfància
És un programa de l’Obra Social de la Caixa realitzat conjuntament amb diverses entitats socials. Càritas en fa la coordinació.
Adreçat a nens o adolescents les famílies dels quals, en situació de pobresa, estan o poden estar en procés d’atenció o acompanyament social.
Es treballa la màxima coresponsabilització de les famílies en el procés de millora i es maximitzen totes les possibilitats.

SOL (Servei d’Orientació Sóciolaboral)
Acompanyem, orientem, formem, intermediem i donem suport a persones amb especials dificultats per trobar feina per millorar la seva ocupabilitat i facilitar la seva incorporació al món laboral. Dissenyem un itinerari personalitzat d’orientació sociolaboral i de millora de competències personals, transversals i d’accés al mercat laboral a persones aturades i amb especials dificultats d’inserció laboral.

Prospecció d’empreses
ferim eines perquè les persones que acompanyem tinguin els recursos necessaris per trobar feina i mantenir-la. Oferim Personal per cobrir llocs de treball. Disposem d’una borsa de persones que ha finalitzat els itineraris formatius laborals de Càritas. Oferim també pràctiques formatives associades a un curs per millorar la seva ocupabilitat.

Acompanyament a la inclusió sociolaboral
Espai d’acollida i orientació laboral per persones perceptores de la Renda Mínima d’Inserció a través de tutories individualitzades i del treball en l’apoderament de competències.

Espai amb Cor
Espai d’acollida, trobada, coneixença i formació. Rober: Proporcionem roba de segona mà, gràcies a donatius i col·laboracions desinteressades, a canvi d’un donatiu simbòlic per dignificar el lliurament de la roba. Es facilita també l’entrega social gratuïta als col·lectius més vulnerables i en situació d’alta precarietat econòmica. Apostem per la cultura de la reutilització, el reciclatge i el consum responsable de roba i material tèxtil. Tallers de Costura: Espai formatiu pràctic de costura que permet adquirir coneixements de reutilització i reciclatge de roba, i que alhora faciliten la trobada i la cohesió social entre diferents col·lectius, l’aprenentatge inicial de la nostra llengua i del nostre entorn, i la creació de relacions de suport i veïnatge.

Projecte Pobresa Energètica
’ofereix informació, eines i recursos per resoldre els problemes derivats de situacions de pobresa que afecten en el manteniment d’un habitatge en
condicions energètiques adequades.

Ser Gran amb Dignitat
Oferim acompanyament, escolta, conversa i afecte.. a persones grans en situació de solitud per millorar la seva autoestima, benestar personal i autonomia. Fem
visites setmanals de voluntaris domicilis i a residències. Apadrinar un Avi: Posem en relació joves estudiants i persones grans que viuen en centres
residencials, fomentant la relació intergeneracional, a través de les visites dels joves als centres.

Grups d’empoderament
ins el programa Salut i Crisi oferim tallers formatius i vivencials on els participants poden intercanviar coneixements i experiències segons les seves capacitats i
necessitats en temes d’alimentació saludable, estratègies d’estalvi a la llar, empoderant-les per poder cercar solucions als nous reptes que els suposa l’afectació de la crisi a la seva feble economia domèstica.

TALC (Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural)
Espai on es promou l’acollida de col·lectius immigrants a la nostra societat, s’ofereix l’aprenentatge inicial oral de la nostra llengua potenciant el coneixement de la nostra cultura i el nostre entorn, en un context de convivència entre diferents cultures.

SAI (Servei d’Assessorament per a Immigrants)
Oferim informació, orientació, assessorament legal i el suport jurídic necessari per resoldre qüestions relacionades amb temes d’estrangeria. (Aquest servei actualment s'ofereix als despatxos de Càritas a Girona)

Sensibilització
Actes solidaris i publicacions que ajuden a donar a conèixer les accions de Càritas en base a la realitat i consciencien i animen a la participació i col·laboració.

Participació al Pla Comunitari
És una einaa partir de la qual construïm de forma conjunta entre ciutadania, tècnics i representants polítics, amb l’objectiu de detectar, prioritzar i portar a terme les accions necessàries que han de contribuir a transformar la realitat del municipi i, per tant, a millorar la qualitat de vida de la població.
Memòria Salt 2012 Memòria Salt 2013 Memòria Salt 2014 Memòria Salt 2015 Memòria Salt 2016 Memòria Salt 2017