Home >> 50 Càritas A prop teu >> Baix-Ter

Baix-Ter

Horari i on som

Horari d'atenció al públic:
De 10 a 13h. De dilluns a divendres.

Càritas Baix Ter
C/ Sant Genís, 6
17257 Torroella de Montgrí
Telf. 972 75 57 90
baixter@caritasgirona.cat

Què fem

Càritas Baix Ter és l'agrupació voluntària, lliure i solidària de les parròquies: Albons, Bellcaire d'Empordà, Camallera, Canet, Colomers, Foixà, Fonolleres, Fontanilles, Garrigoles, Gaüses, Gualta, Jafre, L'Estartit, La Tallada d'Empordà, Llabià, Llampaies, Marenyà, Parlavà, Rupià, Sant Iscle d'Empordà, Saus, Serra de Daró, Torroella de Montgrí, Ullà, Ultramort, Valldevià, Verges, Vilaür, i Vilopriu, de l'arxiprestat de Montgrí - La Bisbal per actuar amb sol·licitud envers els pobres, els marginats i els exclosos, que és una funció ineludible de tota comunitat eclesial.

SERVEIS

Acollida: Espai d'escolta activa, d'acompanyament, orientació i assessorament adreçat a qualsevol persona en situació de vulnerabilitat o en risc d'exclusió social.

Horari: de dilluns a dijous de 10 a 14h. (Amb cita prèvia)

Càritas Baix Ter. C/ Sant Genís 6. Torroella de Montgrí. Tel. 972 75 57 90

Centre de Distribució d'Aliments (CDA)

Aquest servei pretén facilitar les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de persones i famílies amb greus dificultats econòmiques. El lliurament d’aliments es fa de manera dignificada i equitativa, en funció del nombre d’adults i fills de les cada família. Les persones ateses també reben formació i tallers sobre alimentació saludable, economia domèstica i estratègies d’estalvi familiar per millorar la seva situació. El projecte és fruit d’un conveni amb diverses entitats i institucions públiques.

Horari d’entrega: dimarts de 17 a 20h i divendres de 10 a 13h.

Carrer Sant Antoni, 2.     Torroella de Montgrí.   Tel.: 972 75 55 05

Servei d'Orientació Sociolaboral - FEM COMUNITAT

Servei d'acompanyament i activació individual i grupal, a

persones amb dificultats d'ocupació que tenen un nivell competencial baix. S'organitzen una sèrie d'accions  per facilitar el seu procés d'activació vers la recerca d'ocupació.

Horari: dilluns, dimarts i dimecres de 9:00 a 14:00h.

Càritas Baix Ter. C/ Sant Genís, 6. Torroella de Montgrí. Tel. 972 75 57 90

Itineraris Integrats d'Inserció

Es proporciona orientació laboral individualitzada a persones amb risc d'exclusió que tenen nivell competencial i idiomàtic mig-alt.

S'ofereix participar en processos d'intervenció i seguiment individuals per accedir i mantenir llocs de treball.

S'estableix un itinerari personalitzat de treball amb cada participant.

- Dilluns de 9:00 a 14:00h i de 15:00 a 19:00h

Teletreball (presencial mensual o segons conveniència, a Càritas Baix-Ter)

C/ Sant Genís, 6 (Torroella de Montgrí). Tel. 972 75 57 90

- Dimarts de 9:00 a 14:00h

Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de l'Estartit

C/ del Port, 25 (l'Estartit). Tel. 972 75 25 33

- Dimecres de 9:00h a 14:00h

"Casa Pastors" de Torroella de Montgrí

C/ Major, 31 (Torroella de Montgrí). Tel. 972 75 73 01

(Amb cita prèvia)

Servei d'Intervenció Educativa (SIE)

Oferim suport socioeducatiu a infants i joves. La finalitat és treballar des de l'àmbit personal, escolar, familiar i social dels menors i les seves famílies, per poder-los oferir instruments amb la finalitat de prevenir situacions de risc social.

L’Estartit: dilluns i dimecres de 16 a 18h (Secundària)

Torroella de Montgrí: dilluns i dimecres de 17,30 a 19,30h, (Secundària) i dimarts i dijous de 17,30 a 19h (Primària)

Verges: Dimarts i dijous de 16:45 a 18:30h (Primària)

Programa acompanyament a la Gent Gran

Acompanyament a persones grans en situació de solitud.

Ser Gran en Dignitat

Oferim  acompanyament, escolta, conversa, afecte... a  persones  grans  en situació de solitud no volguda, a través d’una visita  setmanal  i/o trucades telefòniques de  persones  voluntàries a la residència o al domicili particular, amb l’objectiu de millorar autoestima, benestar i autonomia de la persona gran.

Apadrinar un Avi

Posem en relació joves estudiants i persones grans que viuen en centres residencials, fomentant la relació intergeneracional a través de visites setmanals dels joves als centres. (Aquest any degut a les mesures preventives per la covid19 la relació joves-persones grans es fa via carteig i videotrucades)

Tel de contacte: 683 150 500

Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC)

Adreçats a persones nouvingudes, s’ofereix un espai on poder parlar en català, afavorint així l’aprenentatge oral de la llengua.

Horari: dimarts i dijous de 11 a 12 i 1/4h.

Càritas Baix Ter. C/ Sant Genís 6. Torroella de Montgrí. Tel. 972 75 57 90

Servei d'assessorament en matèria d'estrangeria:

Adreçat a persones nouvingudes.

Horari: divendres, quinzenal de 9 a 11h.

Servei de Dutxa

S'ofereix un espai habilitat per una dutxa, amb els productes d'higiene adients.
Horari: De dilluns a divendres de 10 a 13 h.

Horts socials

Desenvolupem un programa de dinamització comunitària en l’entorn dels horts, concretament a la zona del Tamariuà, proposant i donant suport a aquelles accions pensades per a l’apoderament dels participants a nivell individual i també com a grup. Treballant tant habilitats socials com competències transversals dels participants dels horts comunitaris municipals, generant unes dinàmiques grupals d’intercanvi de coneixements i de creació de xarxes socials, a partir del treball agrícola.

El Rober

És un servei que recicla la roba de segona mà obert a tothom i que té com a principal objectiu proporcionar roba a persones amb dificultats econòmiques.

Horari d’hivern:

Horari d’estiu:

C/ Sant Genís, 8 Torroella de Montgrí

Memòria Baix Ter 2013 Memòria Baix Ter 2014 Memòria Baix Ter 2015 Memòria Baix Ter 2016 Memòria Baix Ter 2017 Memòria Baix Ter 2018 Memòria Baix Ter 2019