Home >> 50 Càritas A prop teu >> Lloret de Mar

Horari d'atenció d'estiu
Dilluns, dimecres i divendres de les 9:30h a les 11.30h

Horari d'atenció telefònica
Estiu: Dilluns a divendres, de les 8h a les 15.00h.
Hivern: de les 8h a les 17h

Càritas Parroquial de Lloret de Mar
c/ Pl. Església, 4, baixos
17310 Lloret de Mar
lloret@caritasgirona.cat

Què fem

ACOLLIDA I ACOMPANYAMENT

Servei d’Acollida i Acompanyament Integral
Escoltem les persones que se’ns adrecen i establim un pla de treball per superar les situacions de vulnerabilitat.
Plaça de l’esglèsia.
Dilluns, dimecres i divendres, amb cita prèvia.

Fem Comunitat
Proporcionem espais de trobada oberts a tothom amb l’objectiu de millorar la participació en les activitats socials per evitar l’exclusió.

Ubuntu
Treballem per recuperar la motivació i l’interès a través del suport emocional a persones en risc d’exclusió.
Centre Cívic El Rieral.
Dilluns amb cita prèvia. Derivació de Càritas.

COBERTURA DE NECESSITATS BÀSIQUES

Centre de Distribució d’Aliments (CDA)
Els Centres de Distribució d’Aliments són fruit d’un conveni amb diverses entitats i institucions públiques i permeten cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de persones i famílies amb greus dificultats econòmiques, a través d’un sistema d’entrega dignificada i equitativa.
C/ Girona, 63
Dilluns, dimarts, dijous i divendres de les 10 h a les 13 h, amb cita prèvia. Derivació de Serveis Socials i Càritas.

El Rober
Reutilitzar la roba descartada i potenciar-ne el consum sostenible entre les persones amb pocs recursos econòmics són alguns dels objectius d’aquests espais, que representen una activitat històrica de l’entitat, i que s’han modernitzat i adaptat a les necessitats actuals.
Pl. Esglèsia, 4
Tel. 972 37 32 78
Dilluns i dijous de 9:30 h a 12 h, sense cita prèvia.

Servei d’Ajuda Econòmica
Oferim ajudes econòmiques puntuals a famílies en risc d’exclusió per fer front a despeses bàsiques i revertir situacions d’alta vulnerabilitat.

ACOMPANYAMENT A LES PERSONES GRANS

Apadrinar un Avi
Fomentem les relacions intergeneracionals entre persones grans que viuen en residències i voluntariat jove de centres educatius per lluitar contra la solitud no volguda i l’aïllament. Durant la pandèmia, la majoria de trobades i accions han estat telemàtiques.
A diversos centres, a convenir.

Ser Gran en Dignitat
Programem visites o trobades telemàtiques de persones voluntàries a persones grans que viuen en residències o al seu domicili per lluitar contra solitud no volguda i l’aïllament.

EDUCACIÓ I FORMACIÓ D’ADULTS

Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural
Oferim tallers lingüístics per a persones nouvingudes amb l’objectiu que aprenguin la llengua i coneguin l’entorn per poder participar de la comunitat.

INFÀNCIA, JOVES I FAMÍLIA

Servei d’Intervenció Educativa
Obrim espais i oferim acompanyament per garantir la igualtat d’oportunitats en l’educació de tots els infants, comptant amb la participació de les famílies i de l’entorn educatiu.
El Puntet: dimarts i dijous a la tarda, amb cita prèvia. Derivació Centres escolars o Serveis Socials.

Proinfància
Abordem l’exclusió a través d’un model d’atenció d’infants de 0 a 18 anys que mobilitza les famílies i l’entorn educatiu i social en espais de trobada compartits durant tot el curs escolar.

ITINERARIS D'INSERCIÓ SOCIOLABORAL

Intermediació amb empreses - Incorpora
Un equip professional, en el marc del Programa Incorpora de la Fundació “la Caixa”, fa d’intermediari entre les persones ateses per Càritas que han rebut orientació i acompanyament i que participen activament en la recerca de feina.

Orientació Sociolaboral
Millorem el nivell d’ocupabilitat de les persones amb especial dificultat per trobar feina a través d’un itinerari personal.
Plaça de l’esglèsia.
Dimarts i dijous, matins; amb cita prèvia.

ECOSOL - EMPRESA D’INSERCIÓ
Fomentem la inserció laboral a través de la contractació de personal per al Centre de Distribució d’Aliments i serveis de neteja, a través de la Cooperativa Santa Clara.