Campanya actual
Campanya: Terratrèmol a Colòmbia
Colòmbia va patir el matí del 10 d’agost de 2026 un terratrèmol de magnitud 7,4, amb epicentre al municipi de San José del Palmar, al departament del Chocó. Després del sisme es van registrar 12 rèpliques i els seus efectes van arribar a un total de 12 departaments del centre i l’occident del país.
Els impactes més greus es van registrar als departaments del Chocó i Valle del Cauca. Segons el balanç disponible fins ara, hi ha més de 1.300 persones ferides, prop de 240 mortes i més de 2.000 persones desaparegudes. La Unitat Nacional de Gestió del Risc de Desastres, en coordinació amb les organitzacions humanitàries presents al territori, continua avaluant l’abast dels danys.
Davant d’aquesta situació, a Càritas hem activat la nostra xarxa per arribar també a les comunitats més aïllades i amb més dificultats d’accés.
Una resposta des del territori
Les Pastorals Socials-Càritas Diocesanes d’Istmina-Tadó, Quibdó, Pereira, Cali i Manizales han informat que els seus equips i les persones voluntàries es troben sans i estalvis i ja han iniciat el desplegament cap a les zones afectades.
La prioritat és arribar especialment a les zones rurals i a aquelles comunitats menys visibles, on la presència de l’Estat és menor i les dificultats d’accés compliquen l’avaluació dels danys i l’arribada de l’ajuda.
Al departament del Chocó hi ha, a més, importants buits d’informació sobre la situació en algunes de les zones afectades. Els equips de les Pastorals Socials d’Istmina i Quibdó estan treballant per conèixer les necessitats de les comunitats i contribuir a completar la informació disponible.
De manera immediata, i en coordinació amb els Bancs d’Aliments de les diòcesis, s’està fent provisió d’aliments, aigua i productes d’higiene per començar-ne la distribució durant els desplaçaments dels equips.
100.000 euros per atendre les necessitats més urgents
Des de Càritas Espanyola hem posat a disposició 100.000 euros del nostre Fons d’Emergències per donar suport a la resposta inicial.
Aquesta ajuda permetrà reforçar l’accés de les persones afectades a:
- Aigua potable.
- Productes d’higiene.
- Atenció sanitària.
- Assistència alimentària.
- Allotjament temporal.
Volem ser allà on més ens necessiten
Les avaluacions continuen i les necessitats poden augmentar a mesura que els equips aconsegueixin accedir a les zones més aïllades.
Per això continuem treballant al costat de Càritas Colòmbia i de la xarxa internacional de Càritas per oferir una resposta propera, coordinada i basada en les necessitats reals de cada comunitat.
Pots col·laborar amb les persones afectades pel terratrèmol a través dels següents canals i posant com a concepte: COLÒMBIA
- BIZUM: Codi 01580.
- Transferència bancària: Al número de compte ES29 2100 0002 5702 0144 5404
- A la nostra web, presencialment o per telèfon.
Important: Tant si fas el donatiu per BIZUM com per transferència bancària, envia el teu justificant de donatiu a atenciodonant@caritasgirona.cat per poder desgravar fiscalment l'import corresponent.

/caritasgirona
@caritasgirona
caritasgirona
MENÚ