Home >> Diem >> Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
2024

Un 70% dels joves i infants que acompanya Càritas Diocesana de Girona supera amb èxit l’etapa educativa

Aquestes dades s’extreuen del darrer informe elaborat pel Programa Infància, joves i família de l’entitat i corresponen al curs 2023-24

Durant aquest període, fins a 766 joves i infants han participat, de dos a tres cops per setmana, en les sessions d’acompanyament que es duen a terme des de Càritas

Les responsables del Programa Infància, Joves i Família de Càritas Diocesana de Girona han fet balanç, aquest dijous 17 d’octubre, de les dades corresponents a l’informe del curs 2023-24. Del document s’extreuen diverses conclusions, però des de l’entitat volem destacar que un 70% dels participants dels projectes d’acompanyament, emocional i educatiu, supera amb èxit l'etapa educativa.

Des de Càritas s’ha complementat aquesta dada explicant que durant el darrer curs s’han dut a terme fins a 3.902 sessions d’acompanyaments grupals i 1.475 d’individuals. Marta Piany, cap de Programa, ha manifestat que “els bons resultats ens diuen que hem de seguir en aquesta línia, però som conscients que encara queda molt a fer en el sistema educatiu i en la societat per la defensa dels drets dels infants i joves”.

Un dels objectius principals del Programa passa per pal·liar la transmissió intergeneracional de la pobresa i, per aquest motiu, és molt important la situació laboral i el nivell d’estudis dels adults de referència dels infants i joves que s’apropen a l’entitat. En aquest sentit, cal destacar que tot i que un 61% treballa, un 76% té estudis (un 25% són postobligatoris) i un 91% estan en situació regular, els seus fills i filles continuen necessitant els serveis de Càritas i no surten del cercle de pobresa.

Cristina Torroella, cap de Programa, posa de manifest que “les generacions que han viscut i viuen en una família en situació de pobresa són més vulnerables i presenten dificultats per sortir d’aquesta situació. Queden atrapades en el cercle de l’exclusió social i aquest es reprodueix independentment de l’esforç personal”.

De Primària a estudis postobligatoris
L’acompanyament que realitzen les professionals de Càritas, a través de diversos projectes, va des d’Educació Primària fins als estudis postobligatoris i s’està en contacte i es treballa amb 127 centres educatius, 40 àrees de Serveis Socials i 114 agents externs. Des de l’entitat es valora molt positivament aquest treball en xarxa i comunitari amb l’objectiu de poder oferir “un acompanyament integral i personalitzat”.

Els objectius del Programa Infància, Joves i Família passen per millorar el desenvolupament socioeducatiu dels participants facilitant espais segurs entesos com a espais de referència i confiança pels infants i joves, així com acompanyar-los a nivell individual, defensar els seus drets i treballar per pal·liar la transmissió intergeneracional de la pobresa.

L’acompanyament integral i personalitzat que es duu a terme al territori es pot realitzar gràcies als 45 punts de servei que hi ha repartits per tota la diòcesi. L’equip està format per 32 persones contractades i 259 persones voluntàries.

2024

El sopar solidari de Càritas Diocesana de Girona reuneix 250 persones a Mas Marroch

L’edició d’enguany que s’ha celebrat aquest dimarts 15 d’octubre s’ha centrat a posar de relleu un dret fonamental com és l’accés a l’habitatge

Prop de 250 persones han assistit aquest dimarts 15 d’octubre a la sisena edició del sopar solidari organitzat per Càritas Diocesana de Girona que, enguany, s’ha tornat a celebrar a Mas Marroch, espai dels germans Roca a Vilablareix. Tal com és tradicional a l’anomenat Sopar de Compromís, tots els beneficis de la iniciativa solidària es destinen a una causa que, en aquest cas, és el de garantir l’accés a l’habitatge per a tothom

El periodista Josep Puigbó ha estat l’encarregat de conduir un acte que també ha comptat amb la participació de la directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, que en la seva intervenció ha encoratjat tothom a aportar el seu granet de sorra “per garantir un dret fonamental com és l’accés a l’habitatge”, destacant que “una de cada dues persones que atenem no disposa d’un habitatge digne”.

Puigdevall ha agraït la participació i assistència de les prop de 250 persones que s’han apropat a Mas Marroch, “gràcies per continuar al nostre costat i pel vostre compromís amb les persones més necessitades”.

A banda d’un preu video institucional, a l’inici del sopar s’han projectat dos vídeos més en els quals s’han donat a conèixer, tant testimonis personals com dades concretes, tot plegat relacionat amb la temàtica del sopar, l’habitatge.

Durant la recta final de l’esdeveniment s’ha realitzat un sorteig solidari amb productes cedits per empreses col·laborades del programa Entitats amb Cor de Càritas i que ha estat dinamitzat pels periodistes Ester Bertran i Aleix Cabarocas.

Aquesta edició del sopar solidari de Càritas Diocesana de Girona ha comptat amb el suport de la Cambra de Comerç de Girona i el patrocini principal de la Clínica Bofill. En aquesta línia, també han participat patrocinant taules empresarials Assessoria Codina, Bàsquet Girona, Ceres Roura, Clínica Cervera, Comexi, Kave Home, Medplaya, Mitec Enginy, Toni Pons i Valvi Assegur.

Neix el Consell amb Cor, un nou espai assessor de Càritas Diocesana de Girona

Està format per 10 persones reconegudes de diversos àmbits i trajectòries professionals com l’empresarial, la cultural o la universitària

La trobada de presentació s’ha dut a terme a El Coro (Sarrià de Ter) un espai gestionat per Ecosol l’empresa d’inserció sociolaboral de l’entitat

Amb la voluntat de rebre aportacions externes que aportin reflexió a l’acció que duu a terme Càritas Diocesana de Girona, durant les darreres setmanes ha començat a caminar el nou espai anomenat Consell amb Cor.

En formen part deu persones que són referents en diversos sectors socials i econòmics: Anna Maria Geli, Antoni Puigvert, Imma Xifra, Josep Lagares, Marc Riera, Marià Lorca, Montserrat Roura, Miquel Gotanegra, Ramon Barnera i Toni Pons.

El nou òrgan es va aprovar el 3 de juliol del 2024, està previst que es reuneixi un mínim de dos cops l’any, i està coordinat per Josep Maria Boada, membre del Consell diocesà.

La presidenta de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, explica que “ens fa il·lusió el Consell amb Cor perquè estem convençuts que l’aportació de les persones que en són membres serà molt valuosa i que a partir de les seves idees i propostes podrem enfortir la relació amb la societat, les administracions, les empreses i les famílies”.

La primera trobada que s’ha allargat durant tres hores ha permès donar a conèixer el funcionament del Consell amb Cor, al mateix temps que es posaven les bases del treball futur.

2024

Consens per construir un mercat laboral més just i equitatiu on la dona tingui les mateixes oportunitats i reconeixement professional

Aquest és un dels reptes que s’ha debatut durant la jornada Dona i mercat de treball: superem barres que ha organitzat Càritas Diocesana de Girona

La trobada s’ha celebrat a la seu de la Cambra de Comerç de Girona i ha reunit a empresaris, representants de l’administració i professionals vinculats al tercer sector

La Cambra de Comerç de Girona ha estat la seu aquest dilluns 7 d’octubre de la jornada Dona i mercat de treball: superem barreres organitzada per Càritas Diocesana de Girona. L’acte s’emmarca dins la Jornada Mundial pel Treball Decent i l’entitat gironina l’organitza amb la voluntat de debatre sobre problemàtiques vinculades al mercat laboral amb la presència d’experts de diversos àmbits com l’empresarial, l’administració o el tercer sector.

La directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, ha estat l’encarregada d’obrir l’acte i ha destacat que “la dignitat de la persona treballadora és innegociable i ha d’estar sempre al centre de totes les decisions polítiques i socials”.

Durant la presentació de la jornada, el president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega, ha destacat “la importància de transmetre valors i crear riquesa social i mediambiental des de les empreses, un repte que s’impulsa al mateix temps que es té en compte la creació de llocs de treball”. Fàbrega ha afegit que cal treballar “per mercat de treball més just i equitatiu on les dones puguin prosperar sense barreres de gènere”.

La jornada ha reunit seixanta persones i ha comptat amb la participació d’Anna Garriga, professora d’Economia de la Universitat de Girona (UdG), que en una exposició sota el títol Dones, treball i futur: perspectives i accions per a la igualtat real,  ha volgut incidir en el fet que “les dones patim un seguit de desigualtats, dins i fora del mercat de treball, una discriminació de gènere que afecta aspectes tan bàsics com l’accés a les oportunitats laborals.”

Coordinar administració i empreses
Un dels eixos centrals de la trobada ha estat la taula rodona que s’ha celebrat per debatre al voltant d’aspectes com les barreres que encara es troben les dones per accedir al mercat laboral, en quins sectors la desigualtat de gènere és més pronunciada o quines mesures es podrien aplicar per minimitzar l’impacte de la maternitat en la trajectòries professionals de les dones.

En aquest sentit, la directora dels Serveis Territorials d’Economia i Hisenda i regidora de Treball de l’Ajuntament de Girona, Raquel Robert, ha defensat que “treballar amb els col•lectius que pateixen atur de llarga durada és un dels reptes que tenim a sobre la taula i que volem afrontar des de l’administració. La formació ha de ser un eix principal”.

Per la seva banda, Sílvia Arteman, membre de la Comissió Executiva de PIMEC Girona i sòcia i directora d’Artris Serveis Socials, ha volgut remarcar “tenim per davant un llarg camí en la lluita contra la desigualtat laboral de gènere” i entre altres aportacions ha demanat que “des de l’administració s’impulsin mesures que no suposin entrebancs tot i que hagin estat impulsades com propostes positives”.

La tècnica d’Equitat en els Treballs del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Laia Pèlach, ha deixat clar que “s’ha avançat en diversos àmbits relacionats amb les desigualtats laborals, sobretot dins l'àmbit legal, però en molts casos aquesta dinàmica no es trasllada amb la mateixa intensitat a canvis reals que afectin al dia a dia de les dones”.

Experiències personals
Ja durant el darrer tram de la jornada s’ha donat pas a la difusió d’una sèrie d’experiències personals que, en aquest cas, han tingut de protagonistes a Dialla Diarra, activista de Banyoles i presidenta de l’Associació Legki Yakaru), Claudia Calderon, sòcia i co-fundadora de la cooperativa Kalidoscopia i Fatiha Bouchiba, tècnica d’inserció sociolaboral a Banyoles i encarregada de La Porta del Món.

Conduïda per la periodista Mariona Ferrer, la jornada impulsada Càritas Diocesana de Girona, ha comptat amb la col•laboració de Justícia i Pau Girona, Pastoral Obrera de Girona, Cambra de Comerç de Girona, PIMEC Girona,  l’Ajuntament de Girona i el departament d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat.

L’acte està cofinançat per la Unió i Europea i s’emmarca dins l’impuls dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’entitat que, en aquest cas, fan referència a promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom, això com aconseguir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes.
Setembre

Jornada DONA I MERCAT DE TREBALL: SUPEREM BARRERES

Us convidem a la jornada "DONA I MERCAT DE TREBALL: SUPEREM BARRERES", que tindrà lloc el dilluns 7 d'octubre, d’ 11:30 a 13:30h, a la Cambra de Comerç (Avda. Jaume I, 46 de Girona), en el marc de la campanya Defensem el Treball Decent.

Ens agradaria molt comptar amb la vostra assistència.

Podeu consultar el programa aquí
Inscripcions a través d'aquest formulari.

Setembre
2024

La 6a edició del Sopar Solidari de Càritas Girona se celebrarà el 15 d’octubre a Mas Marroch

Tot a punt per a la celebració, el proper dimarts 15 d'octubre, d'una nova edició del Sopar Solidari de Càritas Diocesana de Girona, una acció solidària que abordarà el repte de garantir un dret fonamental com l'accés a l'habitatge i que, amb la vostra complicitat, afrontarem amb més eines i garanties. Sota el nom Un Sopar de Compromís, aquesta iniciativa està adreçada a les empreses i persones sòcies i donants compromeses amb l'entitat.

En aquesta ocasió comptem amb el suport de la Cambra de Comerç de Girona i Clínica Bofill com a patrocinador principal.

L'espai exclusiu Mas Marroch de Vilablareix, gestionat per l'equip dels germans Roca, tornarà a ser la seu de l'esdeveniment. Durant la vetllada donarem a conèixer un recull de les accions que hem dut a terme durant els darrers mesos, i s'obsequiarà a totes les persones assistents amb un detall. Conduirà l'acte Josep Puigbó, periodista.

El Sopar de Compromís ofereix la possibilitat de reservar places individuals, taules per a empreses, coberts zero i altres opcions de col·laboració.

Dia i hora:  15 d’octubre de 2024 (19:45h)
Lloc: Mas Marroch (Vilablareix)
Donatiu: 95€ per persona*, 1.900€ Taula empresarial**
Termini d'inscripció: 8 d’octubre

* Com a persona física, els primers 250 euros donats (en el conjunt dels seus donatius com a contribuent) desgravaran un 80% a la vostra declaració de la renda
** Com a empresa podreu deduir-vos de l’impost de Societats el 40% de l’aportació que hagueu fet a la nostra entitat.

COBERT ZERO. En cas de no poder assistir al sopar, teniu la possibilitat de fer un donatiu, seguint els mateixos canals de contacte

RESERVA COBERT INDIVIDUAL

RESERVA TAULA EMPRESARIAL

Per ALTRES OPCIONS, consultar el document MÉS INFORMACIÓ:

MES_INFORMACIO.pdf
2024

Toc d’alerta de Càritas davant la cronificació de la pobresa entre els joves i les persones que treballen

L’entitat explica que un 50% de les persones que atenen treballen mentre que un 40% són menors de 35 anys.
Aquestes dades s’extreuen de la Memòria de l’exercici 2023 que s’ha presentat aquest dijous 23 de maig a la seu de l’entitat.
Durant el 2023 l’acció de Càritas ha arribat a 54.904 persones.
La xarxa de voluntaris segueix consolidada i, un any més, se situa per sobre les 2.000 persones.

Càritas Diocesana de Girona ha donat a conèixer les dades que inclouen la memòria del 2023, una presentació que ha permès treure a la llum pública la cronificació de noves formes de pobresa entre els usuaris que atenen des de l’organització. En aquest sentit, s’ha volgut incidir en perfils com els joves menors de 35 anys o persones que treballen com a col•lectius que s’adrecen a l’entitat cap cop més sovint. El bisbe de Girona, Octavi Vilà, ha participat en la roda de premsa de presentació de l’activitat de l’entitat durant el 2023.

Des de Càritas també s’ha volgut fer un èmfasi especial en l’augment de les dones que atén l’entitat (un 60% de les persones acollides, augmentant un 5% en només un any), així com també l’acolliment a les famílies monoparentals que ja s’eleva fins al 25%, una dada que suposa un increment del 13% en els darrers dos anys.

A nivell global, aquest darrer any 2023, Càritas Diocesana de Girona ha atès 27.310 persones, una xifra que ha permès arribar a 54.904 persones beneficiàries. Si es desglossen aquestes dades per programes cal destacar, entre altres, que s’ha augmentat un 22% les persones ateses pel programa d’Acollida i acompanyament, un 69% les ateses al Servei d’Assessorament d’Habitatge o que s’han repartit fins a 172.000 cistelles bàsiques.

La directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, ha manifestat que “tenim a sobre la taula tota una sèrie de reptes que cal afrontar com és, per exemple, l’accés a l’habitatge. En aquest sentit, a través del Servei d'Assessorament acompanyem a persones en exclusió habitacional, però com a entitat som conscients que cal voluntat política i econòmica més enllà de les normatives i les suspensions de desnonaments temporals. L’habitatge ja s’ha convertit fa anys en un dels principals problemes de moltes famílies i actua com un efecte dòmino”.

“S’està obrint una escletxa, cada any més profunda, i cal que des de l’administració i tots els agents implicats hi posin tots els recursos necessaris per evitar que les problemàtiques derivades de les desigualtats es continuïn eixamplant. Cada vegada són més les famílies que no poden fer front als imprevistos.”, afegeix Puigdevall.

Segons les dades de la Memòria 2023 de Càritas Diocesana de Girona també cal destacar que un 75% dels alumnes atesos des del programa Infància Joves Família millora els seus resultats acadèmics i que prop d’un miler de voluntaris, 976 eren joves, van participar en el projecte Grans Moments inclòs dins el programa d’Acompanyament a la gent gran.
D’entre la resta de dades que es poden extreure del document, el responsable d’Anàlisi social, Caye Gómez, ha incidit en altres aspectes com el fet que “un 60% de les famílies que atenem es troben en situació d’emergència habitacional mentre que dues de cada tres llars no poden garantir una alimentació adequada”.

“Durant els darrers anys, i aquest 2023 s’ha accentuat, ens estem trobant amb un canvi de perfil de les persones que s’apropen a Càritas i, en aquesta línia, estan augmentant els percentatges de col•lectius com els joves menors de 35 anys, les famílies monoparentals o les que persones que treballen. Aquesta situació suposa afegir més complexitat al nostre dia a dia, i el de les famílies que atenem, i hem de tenir clar tots plegats que  només podrem donar resposta si ens dotem de les eines necessàries”, afirma Gómez.

Inversió social
Càritas Diocesana de Girona ha tancat l’exercici 2023 amb un pressupost d’inversió social que s’ha enfilat fins als 11.012.810 milions d’euros, una quantitat que inclou l’activitat de l’empresa d’inserció Ecosol.
Pel que fa al voluntariat, durant el darrer any la xifra s’ha situat en els 2.127, una dada molt similar a la del 2022 i, pel que fa a les persones contractades, s’ha situat en les 149.

L’entitat compta amb 52 equips locals repartits pel territori i que són l’eix des d’on es desenvolupen els set programes, i 35 projectes socials, que a dia d’avui estan en marxa.

Vols saber-ne més?
Pots consultar les dades de la Memòria 2023, aquí.

Vols col·laborar amb l'acció social de l'entitat?

Es poden fer aportacions econòmiques, mitjançant el número de compte: ES88-2100-0002-53-0200129121. També es pot col•laborar amb un Bizum al codi 01580 o a través de www.caritasgirona.cat.

Recorda enviar el teu justificant de donatiu a atenciodonant@caritasgirona.cat per poder desgravar fiscalment l'import corresponent.

Càritas Diocesana de Girona se suma al projecte europeu coParticiPA

Càritas Diocesana de Girona és un dels socis que forma part del projecte europeu coParticiPA, una col·laboració transfronterera entre tretze socis d'Espanya, França i Andorra, té com a finalitat assegurar la participació activa de les persones en la xarxa de serveis socials i entitats socioeducatives.

El projecte aspira a empoderar les persones a través d'un Programa Transfronterer de Participació, que abasta vuit àmbits clau (serveis socials, infància i adolescència, envelliment, migració, discapacitat, salut i salut mental, exclusió social i acció comunitària, i formació universitària i continua). Trencant amb els paradigmes tradicionals, (co)ParticiPA impulsa una intervenció social inclusiva i participativa, amb un equip divers (investigadors/es, professionals i persones ateses) que situa les persones acompanyades al centre del projecte, transcendint fronteres i transformant vides.

coParticiPA ha estat cofinançat al 65% per la Unió Europea a través del Programa Interreg VI-A Espanya, França i Andorra (POCTEFA 2021-2027). L'objectiu del POCTEFA és reforçar la integració socioeconòmica i so cial de la zona fronterera Espanya-França-Andorra. La proposta està liderada pel grup de recerca GRITS de l'Escola de Treball Social de la Universitat de Barcelona.

Què és el Projecte coParticiPA? - El poder de la participació, transcendint fronteres i transformant vides.
coParticiPA representa una iniciativa transfronterera que té com a objectiu principal assegurar la participació activa de les persones en la xarxa de serveis socials i entitats d'intervenció socioeducativa i comunitària. Destaquem la seva naturalesa transfronterera, ja que sorgeix d'una col·laboració conjunta entre Espanya, França i Andorra, fonamentada en la convicció de la necessitat de cooperació en aquesta regió geogràfica, especialment davant de l'alta mobilitat de persones en situacions vulnerables. A més, l'enfocament principal del projecte se centra en la participació que li dóna nom, amb la intenció d'involucrar les persones acompanyades de manera transversal en totes les seves etapes.

Què busca aconseguir el Projecte coParticiPA? - Perquè la veritable inclusió comença amb la participació de tots i totes.
coParticiPA aspira a fomentar la participació activa de les persones acompanyades a través de la construcció, implementació i avaluació d'un Programa Transfronterer de Participació de les Persones (PTP-P). Aquest programa es desenvoluparà en vuit àmbits; serveis socials, infància i adolescència, envelliment, migració, discapacitat, salut i salut mental, exclusió social i acció comunitària, i la formació universitària i continua. ParticiPA pretén empoderar les persones mitjançant la seva participació activa, basant-se en la seva capacitat d'agència i les necessitats específiques del territori. ParticiPA no només redefineix els paradigmes d'intervenció social desafiant la mirada tradicional, sinó que també es proposa com a catalitzador per al desenvolupament d'una societat inclusiva i participativa.

Quin és el procés que portarà a la Construcció del Programa? - De la idea a l'acció, creant participació.
El projecte se centrarà en la creació, implementació i avaluació d'un Programa Transfronterer de Participació de les Persones (PTP-P). Per a aconseguir això, es duran a terme tres accions clau amb la participació de 1.500 agents: primer, un diagnòstic col·laboratiu analitzarà les necessitats dels territoris i la capacitat d'acció de les persones; després, es construirà i pilotarà el PTP-P, incloent una eina digital i recursos pedagògics; finalment, es realitzarà una avaluació exhaustiva del procés i els resultats, permetent la transferència exitosa del programa a altres territoris. La innovació del projecte rau en compartir i aplicar metodologies efectives, donant veu activa a les persones involucrades en l'acció social.

¿Qui conforma el Projecte coParticiPA? - Més que un projecte, és el poder de la comunitat en acció.
Aquest projecte involucra persones molt diverses ja que promou la interacció entre els serveis socials i les organitzacions del tercer sector amb les persones acompanyades. En lloc d'establir jerarquies convencionals on els/les professionals assisteixen als/a les "usuaris/àries", en aquest projecte, les persones acompanyades exerceixen un paper crucial en la presa de decisions en participar activament en elles. L'equip de coParticiPA està compost per professionals de l'àmbit social, investigadors/es i professors/es universitaris/àries, així com persones acompanyades, col·locant a aquestes últimes en el centre del projecte. És essencial destacar el caràcter transfronterer d'aquest equip, ja que està format per individus diversos dels tres països involucrats.

2024

El Celler de Can Roca torna a apadrinar la campanya “Cava amb Cor”

Avui al matí, El Celler de Can Roca ha tingut lloc la signatura del nou conveni de col·laboració entre la Confraria del Cava Sant Sadurní i Càritas Catalunya per a l’organització de la cinquena campanya “Cava amb Cor”, una iniciativa que compta amb el generós suport d’El Celler de Can Roca, ambaixadors amb cor d’aquesta singular activitat.

En la signatura del conveni han participat Eduard Sanfeliu, president de la Confraria del Cava, Francesc Roig, president de Càritas Catalunya i Josep Roca, que també han estat acompanyats per representants de Càritas Diocesana de Girona, que, des de fa anys, té una especial relació amb la família Roca i que es concreta en altres activitats solidàries que acull El Celler, en una mostra del seu compromís amb l’erradicació de la pobresa i de l’exclusió social.

Tot i que la Campanya “Cava amb Cor” es va iniciar el 2020, la col·laboració de la Confraria del Cava Sant Sadurní ve de lluny, concretament des de fa 12 anys amb la Nit Solidària del Cava, que aplegava a cavistes i empreses al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), però la pandèmia de la COVID-19 aturà sine die aquesta iniciativa.

Aleshores un nombre de cellers que formen part de la Confraria van col·laborar amb els seus caves per treure una marca conjunta sota el nom Cava amb Cor , d'un escumós de gran qualitat, que es va comercialitzar a través d’un bon grup de supermercats.

En els dos últims anys, a més a més de la venda de les botelles en els supermercats, ha crescut de forma molt notable l’adquisició del “Cava amb Cor” per part d’empreses que el lliuren com a obsequis de Nadal.
De tota la producció venuda, la Confraria del Cava destina dos euros per unitat per als projectes del Programa de Família i Infància de Càritas. En les successives edicions de la Campanya “Cava amb Cor” s’han venut més de 36.000 botelles.

Per a Eduard Sanfeliu, president de la Confraria del Cava, “estem molt orgullosos de la implicació dels cavistes amb l'acció solidària del Cava amb Cor que permet ajudar a moltes famílies vulnerables i en risc d'exclusió social. Amb la compra del Cava amb Cor ajudem a donar ressò del missatge de Caritas.

Al seu torn, Francesc Roig, president de Càritas Catalunya ha agraït el compromís del món del cava, representat per la Confraria, amb infants i joves que estan en risc d’exclusió social i que Càritas ajuda a través dels reforços escolars, el lliurament de material escolar, l’ajuda psicològica a les famílies, les targetes moneder per a l’adquisició de productes bàsics, entre d’altres.

Respecte la família Roca ha destacat que “és un exemple de sensibilitat, de solidaritat i de compromís amb una part molt fràgil de la població catalana, una expressió del cor i de l’ànima d’El Celler”.

Finalment, Josep Roca, sommelier d’El Celler de Can Roca i padrí d’aquesta nova edició del Cava amb Cor ha afirmat que “ens agrada col·laborar amb accions solidàries i sostenibles com el Cava amb Cor organitzada per la Confraria del Cava en benefici de Càritas Catalunya, perquè «Estimar és Compartir»”.
Abril
2024

Més de 100 persones assisteixen a la celebració del 50è aniversari de Càritas a Figueres

L’Auditori Caputxins de Figueres ha estat la seu aquest dilluns 29 d’abril de la celebració del 50è aniversari de Càritas a Figueres. Més de 100 persones han assistit a un acte que ha congregat, a banda d’autoritats, a persones vinculades a l’entitat durant aquestes cinc dècades.

La commemoració ha estat conduïda pel periodista Francesc Cruanyes i ha comptat amb l’actuació musical de la Flauta Màgica. Durant l’acte, a partir de diversos diàlegs participants i voluntaris, s’ha repassat la història de Càritas a Figueres així com dels diferents projectes i iniciatives que es desenvolupen a dia d’avui des de l’entitat.

La directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, ha posat en valor el paper de l’equip tècnic, voluntaris, administracions, empreses i entitats “per facilitar la tasca que duem a terme i que ens permet remar tothom en una mateixa direcció i amb un objectiu que no és un altre que el de col·laborar i donar suport a les persones de Figueres i l’entorn que viuen en risc d’exclusió social puguin sortir d’aquest cercle i viure dignament com a ciutadans i ciutadanes”.

Puigdevall ha afegit que “durant els darrers anys, des de Càritas Alt Empordà Interior, acollim i acompanyem a una xifra aproximada de 2.500 persones, ciutadans als quals intentem donar resposta a les necessitats que ens planteja la societat d’avui en dia. Des de la recerca d’ocupació, a la regularització de documentació, la introducció a la nostra llengua o l’atenció als infants i la gent gran”.

Compartint seu amb la Fundació Sant Vicenç de Paul, Càritas segueix creixent i fa només una setmanes va inaugurar un nou local per al projecte Espai amb Cor (a la cruïlla entre els carrers Sant Antoni i Clerch i Nicolau) una evolució dels tradicionals robers.

Històric de notícies