Home >> Col·labora >> INFORMACIÓ MODIFICACIÓ FISCAL

INFORMACIÓ MODIFICACIÓ FISCAL

Novetats en avantatges fiscals

La teva solidaritat representa el compromís amb els demés i la satisfacció de contribuir a millorar la vida de moltes persones. A més, ara la teva generositat té encara més valor. D'acord amb la modificació de la Llei 49/2002 d'Incentius Fiscals al Mecenatge, segons Reial Decret-Llei 6/2023 que ha entrat en vigor l'1 de gener de 2024, et pots beneficiar d'interessants avantatges fiscals en la teva declaració de la renda si col·labores com a particular (IRPF), o en l'Impost de Societats (IS) si col·labores com a empresa.

Per tant, si et converteixes en soci o donant, t’enviarem un certificat de donació amb les quantitats totals aportades durant l’any fiscal anterior.

Si ets una persona particular (deducció en quota íntegra. Límit 10% de la base liquidable):

- Per les donacions fins a 250€ anuals, recuperaràs el 80%.
- Per tot el que donis a partir dels 250€ anuals, et tornaran el 40%.
- Aquest 40% es converteix en un 45% sempre que en els dos anys anteriors hagis realitzat una donació a la mateixa entitat almenys pel mateix import.

Si ets una empresa (deducció en quota íntegra. Límit 15% de la base imposable):

- Per les donacions en general recuperaràs el 40%.
- Sempre que en els dos anys anteriors hagis realitzat una donació a la mateixa entitat almenys pel mateix import, recuperaràs el 50%.

Per donacions en espècie o prestacions de serveis, cal presentar factura o albarà validat on consti el valor econòmic de la donació/col·laboració.

Et convidem a seguir col·laborant en la construcció d'una societat on tots siguem responsables de tots.