Home >> 50 Càritas A prop teu >> Malgrat de Mar

Horaris
Horaris d'atenció telefònica:
Dilluns de 10 a 12h
Horaris d'atenció al públic:
Dilluns de 10 a 12h

Càritas Parroquial de Malgrat de Mar
c/ Abat Oliba 9
08380 Malgrat de Mar

Rectoria:
c/Passada, 10
malgrat@caritasgirona.cat
parroquia.malgrat@gmail.com

Què fem

Acollida

El primer pas quan una persona s’adreça a Càritas és l’acollida. Durant aquest procés escoltem la persona atesa, identifiquem i valorem la seva situació, coordinats amb serveis socials i establim el pla de treball amb la persona.

Treballem  per la participació activa de les persones i les acompanyem per fomentar-ne l’autonomia i la promoció amb l’objectiu de fer front a la pobresa i l’exclusió social i millorar la seva situación.

L’horari d’atenció és els dilluns de 10 a 12 hores a C/ Abat Oliba, 9, Bxs.

Aliments

Els dimarts de 9:30 a 11:45 hores a C/ Indústria, 47

Taller de costura

Les persones reben coneixements pràctics de costura i reutilització de roba. Aquests espais també permeten crear nous contactes, millorar el coneixement de la llengua i de l’entorn. També promouen la cohesió i les relacions de veïnatge i evitar així l’exclusió social.

Dilluns I dijous de 15:15 a 16:45 hores  al Centre Cívic del Castell, C/ Segre, 1

Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural

Aprendre la llengua de la societat d’acollida és un aspecto bàsic per poder-se integrar, compartir experiències, entendre els comunicats de l’escola, trovar una feina,…

Gràcies a aquests tallers de llengua oral, a més d’aprendre vocabulari i gramática bàsiques, les persones també aprenen pautes culturals de la societat d’acollida per integrae-se amb més facilitat a l’entorn social.

Dimarts de 9:15 a 10:15 hores

Divendres de 9:15 a 10:15 hores (1er nivel) i de 10:15 a 11:15 hores (2on nivel) al Centre Cívic del Castell, C/Segre, 1

Botiga-Rober

Per garantir que les persones amb pocs recursos puguin accedir a roba adequada, les botigues-rober reciclen roba de segona mà que es trova en bon estat. També es recicla algún article de parament de la llar.

A la resta de roba hi pot accedir tothom amb un petit donatiu.

Dimarts i dimecres de 9:30 a 12:00 hores i de 17:00 a 19:30 hores i el dijous de 17:00 a 10:30 hores al C/ Abat Oliba, 16.

Apadrinar un avi

Es realitzen activitats d’acompanyament en residències amb l’objectiu de millorar l’autoestima i el benestar de les persones ateses. Alhora, es fomenta la convivencia entre generacions, al posar en relació joves estudiants i persones grans.

Els horaris es consensuen entre els joves i els avis, d’acord amb les residències.

Ser Gran en Dignitat

Les persones grans que viuen soles o aquelles que están ingressades en residències però que no compten amb persones properes, han de sentir-se escoltades, acompanyades i estimades. Aquest és l’objectiu d’aquest projecte. Les persones voluntàries visiten setmanalment a les persones grans al domicili o residència, segons el cas.

Els horaris es consensuen entre la persona voluntària  i la persona gran, conjuntament amb les famílies i –o- els responsables de les residències.

Servei d’Orientació Laboral

Treballem per la inserció laboral de col·lectius amb dificultats per l’integració social i laboral. Partim d’una metodología de treball que potencia els recursos propis de la personaer permetre la seva autonomía i implicació en la recerca activa de feina i la consolidació d’un lloc de treball.

Atenció a hores convingudes. Posar-se en contacte amb Isabel Montes al correu:  imontes@caritasgirona.cat