Home >> 50 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Què fem?

Garrotxa > Què fem?

L'àmbit territorial d'actuació de Càritas Garrotxa és el territori de les parròquies de l'Arxiprestat de l'Alt Fluvià.

ACOLLIDA I ACOMPANYAMENT INICIAL

El servei d’Acollida  ofereix un espai d’escolta a les persones que s’hi acosten demanant ajuda.

Escoltem i valorem la situació de cada persona o família i establim un pla de treball específic per fomentar l’autonomia i la promoció de les persones, buscant una resposta integral a la seva situació personal i al seu entorn familiar.

DINAMITZACIÓ COMUNITÀRIA

Espais de participació per a persones que estan vivint una situació d’exclusió i necessiten sentir-se escoltades i guanyar autonomia.

• FEM COMUNITAT (Grups d’Empoderament)

Oferim un espai de trobada per poder compartir vivències i avançar en la recerca activa de solucions a les situacions de persones amb vulnerabilitat, tot fomentant les accions en el marc de l’acció comunitària.

En aquest context, es desenvolupen activitats diverses que canvien en funció dels interessos i propostes de les participants: Taller de ganxet i mitja, Taller de gimnàs o biodansa, Projecte Horts, Visites o sortides a llocs d’interès, etc.

• TALLERS D’ACOLLIDA LINGÜÍSTICA I CULTURAL (TALC)

Ajudem a millorar el coneixement de la llengua catalana de les persones en formació, així com la seva convivència i participació en la societat d’acollida.

De manera complementària, diverses voluntàries faciliten que les participants que són mares d’infants de 0 a 3 puguin assistir als tallers.

ATENCIÓ A LES NECESSITATS BÀSIQUES

• CENTRE DE DISTRIBUCIÓ D’ALIMENTS (CDA)

Empoderem i cobrim les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de les famílies a través del lliurament dignificat i equitatiu d’aliments i productes d’higiene.

• TALLERS DE FORMACIÓ

Fomentem eines i recursos personals per a una millor gestió de l’economia familiar, els hàbits d’higiene i alimentació econòmica i saludable, contribuint així al benestar personal. Aquests cursos s’ofereixen, prioritàriament, als usuaris del CDA, però també acostumen a estar oberts a tothom.

SALUT EMOCIONAL

• UBUNTU
Dins del projecte “Ubuntu” proporcionem eines de millora de les habilitats socials i de la salut emocional de les persones, treballant per recuperar la motivació i l’interès.

Fer un donatiu a Càritas Garrotxa

ES51 2100 8102 3223 00079620

ACOMPANYAMENT A LA GENT GRAN

• APADRINAR UN AVI

Posem en relació joves estudiants i persones grans que viuen en vuit centres residencials de la comarca, i que pateixen solitud, fomentant, alhora, la relació intergeneracional des d’una mirada centrada en la persona.

• SER GRAN EN DIGNITAT

Oferim visites setmanals de voluntaris al domicili de persones grans que pateixen solitud no volguda, amb l’objectiu de millorar la seva autoestima, el benestar i l’autonomia.

ITINERARIS INTEGRALS D’INSERCIÓ LABORAL

• SERVEI D’ORIENTACIÓ SOCIOLABORAL

Millorem el nivell d’ocupabilitat de les persones amb especial dificultat per trobar feina, a través d’un itinerari personal i oferint acompanyament intensiu i personalitzat.

• INTERMEDIACIÓ I PROSPECCIÓ LABORAL

Fem contactes amb el teixit empresarial per promoure formes de col·laboració i generar oportunitats per a la inserció laboral.

Fem formació laboral.

ASSESSORAMENT JURÍDIC

Oferim informació, orientació, assessorament legal i suport jurídic per resoldre qüestions relacionades amb temes de la llei d’estrangeria, que regula els permisos de residència.

ECONOMIA SOLIDÀRIA

Contractem personal d’inserció per a diversos projectes, per tal de preparar persones i capacitar-les per a accedir, posteriorment, amb normalitat a l’empresa ordinària.

• SERVEI DE NETEJA

Proporcionem llocs de treball a persones d’inserció fent neteja d’espais propis de Càritas un cop rebuda la formació corresponent.

• MISSATGERIA SOSTENIBLE

Oferim llocs de treball a persones d’inserció en l’àmbit de la missatgeria sostenible dins del marc d’una gestió seriosa i empresarialment sostenible.

• CONFECCIÓ DE PROXIMITAT
Oferim llocs de treball a persones d’inserció en l’àmbit  de la costura, dins del marc d’una gestió seriosa i empresarialment sostenible.

• RESPONSABILITATS DINS DEL CENTRE DE DISTRIBUCIÓ D’ALIMENTS
Oferim dos llocs de treball (Encarregat o encarregada del Centre de Distribució d’Aliments i Mosso de magatzem) a persones en situació de risc d’exclusió, proporcionant-los formació i fent-los responsables, en el seu àmbit, de la gestió que els correspongui.
Memòria Garrotxa 2013 Memòria Garrotxa 2014 Memòria Garrotxa 2015 Memòria Garrotxa 2016 Memòria Garrotxa 2017 Memòria Garrotxa 2018