Garrotxa > Notícies
Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquíAbril
2021
El projecte de Missatgeria sostenible de Càritas i Ecosol
Aquest és un projecte que ofereix llocs de treball a la Garrotxa, a persones vulnerables i, alhora, fa un servei a la Comunitat i al Medi ambient.
Càritas Garrotxa fa una crida a empreses, Administració i també a particulars per a què ajudin a consolidar aquesta iniciativa social, recolzant-la i fent-ne difusió.
Pots recuperar aquí l'entrevista:
http://www.alacarta.cat/fetamida/tall/missatgeria-sostenible-i-solidaria
Abril
2021
Interessant testimoni d'una participant de Càritas
Darrere del nom fictici de Victoria s'hi amaga la crua realitat de la violència de gènere que tantes persones -generalment dones- pateixen, massa vegades en silenci.
Aquesta dona valenta, gràcies al suport de Càritas i dels Serveis Socials podrà refer la seva vida.
Si vols recuperar aquesta interessant entrevista pot fer-ho al següent enllaç:
Març
2021
Càritas Garrotxa amplia les edats d'atenció a les persones grans
Els voluntaris de Càritas Garrotxa que acompanyen persones grans que pateixen solitud no volguda fan un treball que no té preu. El programa "Ser Gran en Dignitat" de Càritas amplia, a partir d'ara, les edats d'atenció a persones grans que ho necessitin, a partir de 65 anys.
Si coneixes persones que ho necessitin, informa'ns, sisplau, i ens hi posarem en contacte. (Càritas Garrotxa 972.272840).
Febrer
2021
Defunció de la Roser Masó
Febrer
2021
Renovat el conveni de col·laboració amb Olot TV
Càritas Garrotxa -els seus voluntaris i tècnics- es veuen enfortits per aquest suport, així com el d'altres mitjans de comunicació comarcal, perquè els dona veu i reconeixement de la tasca que entre tots duem a terme, enfront de la pobresa més propera.
Febrer
2021
"Apadrinar un avi" malgrat la pandèmia
Si bé el curs passat eren uns 60 els joves participants en 10 residències geriàtriques, aquest any només s'ha pogut desenvolupar amb una desena de joves i en dues residències de la comarca.
El que, en tot cas, no ha variat és la voluntat d'acompanyament a les persones grans que pateixen solitud no volguda.
Gener
2021
Estratosfèrics dona a conèixer la recaptació final del projecte
Càritas ha agraït reiteradament a aquests joves emprenedors la seva iniciativa, així com també el seu entusiasme i il·lusió en un projecte que ha tingut molt ressò mediàtic i que ha convidat moltes més persones a col·laborar-hi.
Gener
2021
Els alumnes de 6è de Primària de l’Escola Pla de Dalt donen l’import de l’excursió de final de curs al CDA
Els alumnes de 6è de Primària del curs passat de l’Escola Pla de Dalt d’Olot, juntament amb l’AFA de l’escola, havien organitzat al llarg del curs 2019/2020, diverses activitats per recollir diners amb la finalitat de poder anar de colònies per acomiadar el curs. Donat que la crisi sanitària va impedir que fessin la sortida programada, van acordar destinar una part dels diners a la compra de llibres per al nou institut i la resta -718,35€- al Projecte del Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa (CDA). Un cop feta la donació, Càritas ha agraït la seva generositat i els ha felicitat per la maduresa expressada amb aquesta decisió tan valenta i responsable.
(Foto cedida per Prisma)
Gener
2021
Divuit ajuntaments de la comarca col·laboren amb Càritas
Gener
2021
Voluntariat de Càritas Garrotxa
Parlem de més de 1.200 hores de servei i de voluntariat al mes, i de més de 14.500 hores de voluntariat a l'any.
És un gran privilegi comptar amb tot aquest potencial i impressiona pensar en el buit que quedaria si tot aquest servei algun dia es deixés de fer.
Gener
2021
Agraïment a les empreses col·laboradores de Càritas Garrotxa
Ha estat una prova més del compromís empresarial donant suport a Càritas i confiant en el seu projecte social. Això, sens dubre, ens fa molt més forts i eficacos.
Desembre
2020
Publicat el Butlletí informatiu núm. 29 de Càritas Garrotxa
Publicat el nou Butlletí informatiu de Càritas Garrotxa, el número 29, de desembre de 2020.
Hi trobareu bona part de l'activitat duta a terme a la nostra Càritas al llarg d'aquests darrers tres mesos i hi percebreu, també, la força, el dinamisme i la col·laboració de moltes persones per fer possible la valuosa tasca que entre tots fem.

Desembre
2020
L'Home dels Nassos del CIT col·labora amb Càritas
Durant el matí, l'Home del Nassos es passejarà pels carrers del centre d'Olot, mentre a la parada del CIT es regalarà la litografia d'enguany que forma part de la col·lecció del Farandolàrium.
Voluntaris del CIT i de Càritas romandran a la parada i recolliran els donatius que es facin en rebre la làmina. Tots els diners recollits, el CIT els donarà a Càritas Garrotxa.
Desembre
2020
Nou conveni de col·laboració amb Ràdio Olot
Desembre
2020
Les alumnes de TALC a Sant Feliu participen a la Ruta del Pessebre
Els grups de TALC de la Garrotxa, tant els tres d’Olot com el de Sant Feliu de Pallerols, estan a la recta final del primer trimestre amb una valoració molt positiva de la seva trajectòria en aquests mesos tan complicats.
En el marc de l’acció comunitària, el grup de Sant Feliu ha participat, aquest any, en la Ruta del Pessebre que es fa al municipi. Així, s’organitzà una activitat conjunta entre les alumnes i les responsables del Pessebre per explicar el projecte i demanar la seva implicació. L’acció concreta ha estat la confecció d’uns tapissos, tant cosits com pintats, amb bons desitjos de les alumnes per tota la població. Després, una de les voluntàries, els ha unit fent diversos murals. El resultat serà una parada més en el recorregut de la ruta.
Desembre
2020
Donació d'Energy Tools a Càritas Garrotxa
Un senzill gest quotidià que sumat a la d'altres ha fet possible una aportació generosa als programes socials que Càritas desenvolupa.
Novembre
2020
L'ajuntament d'Olot recolza econòmicament el projecte d'acollida de Càritas
Novembre
2020
Nou cicle de xerrades d'Accions Comunitàries
El tema proposat per les participants és el de les al·lèrgies, i comptarà amb la formació de la Dra. Rosa Figueres.
Càritas entén que la formació és la millor manera de potenciar l'empoderament de les persones assistents a aquest projecte, per això mira de desvetllar entre elles la necessitat d'aprendre, sempre a partir dels seus propis interessos i necessitats.
Novembre
2020
Donatiu a Càritas del Pessebre Vivent de Joanetes
Amdues entitats signen anualment un conveni de col·laboració de manera que el Pessebre Vivent, fa anualment una donació a Càritas, en funció del nombre d'entrades venudes en cada edició del Pessebre. Càritas Garrotxa, per la seva part, es compromet a donar a conèixer aquesta donació i a posar de manifest el compromís solidari de tots els participants del Pessebre, fent costat a l'acció social de Càritas Garrotxa.
Novembre
2020
Curs de "Cuina d'aprofitament" per a usuaris del CDA
Aquest taller, com altres cursos i tallers, va quedar ajornat, a causa del confinament del mes de març, i ara es du a terme en format més reduït i adoptant les mesures de prevenció adequades.
El taller consta de 8 hores i la finalitt és donar receptes per no llençar res de menjar i prevenir el malbaratament. En la mateixa formació s'hi inclouen continguts vinculats a la salut emocional amb tècniques de relaxació i altres.
Novembre
2020
Presentat el nou Gran Recapte 2020 a la Plaça Mercat d'Olot
Les diverses parades del mercat d'Olot, també se sumen, doncs, a la recollida de diners per a aquesta nova edició.
En la presentació s'ha tornat a fer l'explicació del nou format propostat aquest any pel Banc d'Aliments i s'ha insistit en la necessitat de despertat actituds de compromís i solidaritat davant de la necessitat que pateixen moltes persones -també de la comarca- a causa de la pandèmia i de la cronificació d'una pobresa, ja anterior a la Covid-19, i que moltes persones ja arrossegaven.
Novembre
2020
El servei de missatgeria de Càritas augmenta la seva plantilla
És una satisfacció poder oferir llocs de treball d'inserció, i alhora un servei rigorós, eficient i mediambientalment correcte.
La demanda d'aquest servei per part d'empreses i particulars ha propiciat aquest creixement. Gràcies per fer-nos confiança!
Novembre
2020
Continua la col·laboració d'IFE Integra amb Càritas
La col·laboració d'aquest grup de joves, que és molt valorada per Càritas, forma part de la formació laboral pràctica del programa. L'activitat està assessoada per dos voluntaris de Càritas Garrotxa.
Novembre
2020
Presentació de la nova edició del Gran Recapte
La presentació va servir per fer una crida a la ciutadania a col·laborar en aquesta nova edició afectada per la situació de la pandèmia i per les nefastes conseqüències que això està generant en molts sectors de la nostra societat, particularment els més vulnerables.
Tanmateix s'hi va explicar el nou format de participació, a partir de col·laboracions econòmiques -tant per la web com presencialment en els supermercats i botigues- en substitució de la recollida de productes en espècie.
Novembre
2020
Nova col·laboració de l'ajuntament de les Preses amb Càritas
Malgrat les restriccions, la Comissió va dur a terme algunes activitats molt ben acollides per la població en les quals s'invitava els assistents a fer una col·laboració amb Càritas pel procediment de la taquilla inversa.
Els diners recollits ajudaran a donar cobertura als programes d'atenció a les persones.
Novembre
2020
Ajornament d'enlairament dels Estrtatosfèrics
La part positiva d'aquesta pròrroga és que hi haurà més temps per participar en l'activitat i això permetrà augmentar el nombre de col·laboracions.
Novembre
2020
Joves del projecte IFE Integra col·laboren en el SolidariSac
La participació d'aquests joves és un valor afegit al projecte social del SolidariSac de Càritas i suma esforços amb una altra entitat del Terer Sector, com és Integra, amb qui comparteix la voluntat de servei i d'atenció a les persones més vulnerables.
Properament un altre grup de joves d'Integra també col·laborarà en l'activitat de Càritas.
Novembre
2020
Avança a bon ritme la nova campanya del SolidariSac
Els contactes amb les empreses i entitats compradores del producte solidari de Càritas continuen acollint-lo amb interès i es preveu una campanya tan exitosa o més que la dels darrers anys.
La majoria de les bosses, ja tallades, ja han estat cosides per voluntàries, les nous ja han estat comprades, ja es diposa de les etiquetes i, en aquests moments, ja s'estan envasant i es comencen, fins i tot, a repartir als compradors.
Aquesta campanya aporta uns beneficis econòmics a la nostra Càritas que s'adrecen directament al suport dels programes d'atenció a la pobresa.
Octubre
2020
Encén la lluèrnia contra la pobresa
Amb l'encesa de la teva lluèrnia lluita, també, contra la pobresa!
Octubre
2020
Fem Comunitat segueix amb les passejades pels entorns de la comarca
Octubre
2020
Lluèrnia amb Càritas i Càritas amb Lluèrnia (i 2)
Per adaptar-nos al nou format de Lluèrnia d'aquest any, la venda de lluèrnies per a Càritas també es prorrogarà fins al 28 de novembre.
Recordem els punts de venda: tots els llocs habituals de venda del setmanari La Comarca d'Olot, Oficina de Turisme d'Olot, Pastisseria el Cacau i Fleca Ca la Nàsia.
Encén la teva llum per il·luminar Lluèrnia i en contra de la pobresa!
Octubre
2020
Pensant en un nou projecte: El Pretaller
Es tracta d'oferir una formació intensiva que inclou: alfabetització elemental, coneixement oral de la llengua, formació laboral, i especialització laboral específica (en aquest primer any en l'àmbit de la neteja).
El curs constarà de més de 400h de formació, durarà un any i inclourà tres dies intensos de formació a la setmana.
En aquests moments s'està treballant per acabar de dissenyar el projecte, el seu finançament, selecció de l'alumnat, etc., amb la voluntat que, per al gener, es pugui iniciar ja la formació.
Octubre
2020
Es reprenen a Càritas els Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural
Octubre
2020
Importància dels programes laborals de Càritas
Octubre
2020
Butlletí Informatiu núm. 28 de Càritas Garrotxa
També ens sembla interessant que tots conegueu la tasca que es desenvolupa en accions i programes de la nostra Càritas en els quals potser no hi esteu directament implicats.
Molta confiança i molta força a tots en aquesta etapa complicada de la pandèmia.

Octubre
2020
Lluèrnia amb Càritas i Càritas amb Lluèrnia
Càritas disposa de diversos punts de venda d'espelmes: els habituals de distribució del setmanari La Comarca; el matí del dissabte 17 d'octubre, als exteriors de la Pça. Mercat d'Olot; en alguns bars i en els punt d'informació de Lluèrnia.
Il·luminem Lluèrnia en la lluita contra la pobresa!
Octubre
2020
Donatiu de Terra de Remences a Càritas Garrotxa
Els organitzadors de la Marxa proposaven als inscrits de fer una col·laboració econòmica, a alguna entitat social de les proposades.
Càritas Garrotxa ha agraït a l'entitat el seu compromís vehiculant la solidaritat dels esportistes.
Octubre
2020
Parada de Càritas Garrotxa al Mercat de Besalú
Octubre
2020
Arrenca amb força "Estratosfèrics"
L'acció inclou l'aportació mínima de 3€ per a Càritas Garrotxa. També s'hi poden fer aportacions de 5€ (dos desitjos); 10€ (inclou el regal d'una mascareta); de 15€ (inclou el regal d'una bossa d'Estratosfèrics); de 20€ (inclou el regal d'una mascareta i d'una bossa d'Estratosfèrics).
Tots els productes de regal s'han confeccionat al Cosidor social de Càritas Garrotxa i Ecosol.
Setembre
2020
Voluntaris de Besalú vendran productes d'Ecosol i Càritas
Els mateixos voluntaris també seran presents a la Botiga al Carrer, que es durà a terme a la vila, el diumenge 11 d'octubre.
Setembre
2020
Les caminades de Fem Comunitat continuen a bon pas
Setembre
2020
Bona participació a la xerrada sobre la Covid-19
Setembre
2020
El projecte de reutilització d'ordinadors avança a pas ferm
La campanya continua, i els voluntaris de Càritas continuen treballant en la recuperació i actualització dels aparells.
Properament començarà la distribució dels ordinadors a famílies conegudes que realment en tenen necessitat.
Setembre
2020
Tornen les caminades per la Garrotxa
Setembre
2020
Nou cicle de xerrades de Fem Comunitat
De moment s'ha programat la primera per al dimecres, 30 de setembre, a les 10 del matí. El tema: "Aclarim dubtes sobre la Covid-19". La formació anirà a càrrec de la Dra. Rosa Figueres.
Per assistir-hi cal fer reserva al 972.272840.
Setembre
2020
Donatiu de la Marxa Vall de Bianya
Càritas agraeix l'ajut i la fidelització d'aquesta entitat i el seu compromís en la lluita contra la pobresa. Això ens esperona a tots a no defallir.

Setembre
2020
El projecte "Estratosfèrics" pensa en Càritas
‘Estratosfèrics’ és el nom del projecte solidari que han creat quatre joves garrotxins. La iniciativa es basa en el disseny, creació i llançament d’una sonda espacial a l’estratosfera per recollir fons per a Càritas Garrotxa i els afectats per la crisi del coronavirus.
En aquest sentit, tal com detallen els mateixos protagonistes, la proposta va néixer de la inquietud d’aquest grup de joves amants de la ciència –en Ferran Delgà, l’Elena Mansilla, en Joan Plana i la Martina Cots- per posar el seu granet de sorra i ajudar davant la crisi social i sanitària per la pandèmia de la COVID-19.
Per fer-ho, només caldrà lliurar una aportació voluntària i fer arribar els seus desitjos o somnis a través de l’Oficina de Turisme d’Olot o, en línia, mitjançant el web: www.estratosferics.com; que entrarà en funcionament pròximament. Tots els diners recollits es lliuraran íntegrament a Càritas Garrotxa.
Podeu seguir els avenços i desenvolupament del projecte a través de les xarxes socials del projecte a Twitter, Instagram, Facebook i LinkedIn. El llançament es realitzarà el pròxim dissabte 14 de novembre al matí dins del Festival Lluèrnia.
Setembre
2020
Projecte de reutilització d'ordinadors
L'actual situació i la més que probable activació de les classes per via telemàtica, durant el curs que ara s'iniciarà, fa del tot necessari que tots els alumnes disposin d'ordinadors per poder seguir les classes. I no podem deixar de cap de les maneres que els infants i joves de famílies amb menys recursos vegin limitada la seva progressió degut a la falta de mitjans tècnics. Voluntaris de Càritas Garrotxa treballen ja en aquesta iniciativa.
Agost
2020
Entrevista amb l'alcalde d'Olot
La conversa ha sigut cordial i profitosa i ha suposat un bon impuls i un inestimable suport a la tasca que du a terme Càritas, en uns moments francament difícils.
Juliol
2020
La regidora de Comerç, Empresa i Turisme de l'ajuntament d'Olot ens visita
La visita ha sigut molt profitosa, no només per conèixer de primera l'acció social que s'hi du a terme i la qualitat dels productes que s'hi fabriquen, sinó també per obrir vies de col·laboració i de suport de la regidoria cap a Càritas. Acords que s'aniran desenvolupant en les properes setmanes i que suposaran un nou impuls a una activitat laboral que només pretén oferir llocs de treball dignes a persones amb vulnerabilitat.
Juliol
2020
Continuen les caminades amb voluntat formadora
Juliol
2020
Nou impuls a la Missatgeria Sostenible
Aquest projecte -no cal dir-ho- no té una finalitat lucrativa i es desenvolupa dins del marc de l'economia social.
Juliol
2020
La comunitat cristiana ucraïnesa pensa en Càritas
Pensar en les persones que passen necessitat és fer Càritas i és, també, estimar el país d'acollida i la seva gent.
Juliol
2020
Nous cartells per al CDA dels alumnes de l'Escola Petit Plançó
Els cartells són d'una gran qualitat plàstica, i la seva confecció ha suposat una activitat educativa molt important per als alumnes, alhora que una acció generosa i solidària.
L'activitat s'emmarca en el conveni de col·laboració i de suport de l'Escola Petit Plançó cap a Càritas Garrotxa.
Juliol
2020
Butlletí Informatiu núm. 27 de Càritas Garrotxa de Juliol 2020

Juliol
2020
Caminades per la natura
Una activitat oberta a tothom.
Juliol
2020
Tancament del curs al Projecte Apadrinar un avi
Ha estat una lliçó de compromís com a voluntaris de Càritas Garrotxa: "Heu sabut ser feliços fent feliços els altres".
Maig
2020
Continua el degotall de col·laboracions amb Càritas
Càritas agraeeix aquest gest -de pensar en els altres- a la vegada que ens ajuda a tots a no defallir en aquesta tasca, de fer costat als qui més pateixen del nostre entorn.
Més informació a:
- https://www.
- https://www.
Abril
2020
És l'hora de la solidaritat
Tots veiem a venir, però, un augment desmesurat de l'atur, molta precarietat i una nova pobresa que pensàvem que la teníem parcialment erradicada.
Càritas continuarà amb el seu compromís al costat de tots els que pateixen. I per fer-ho possible envia un missatge de crida a la solidaritat a la ciutadania, a les institucions, a les administracions perquè ens calen més recursos per ajudar.
En aquest sentit, és d'agrair el degoteig de molts particulars que s'han apressat a fer una aportació econòmica a Càritas. També del món de la política: molts regidors del Consell Comarcal de la Garrotxa; regidors del Grup Municipal Més Besalú-ERC (Alfred, Ramon i Laura) han ofert ja la seva col·laboració econòmica a Càritas; així com la pràctica totalitat dels ajuntaments de la comarca han respost positivament a aquesta crida.
Calen i caldran moltes més col·laboracions, encara, perquè la necessitat serà ingent. Moltes gràcies a tots!
Abril
2020
Envia una felicitació als nostres avis
Torna un Sant Jordi molt especial. La situació de pandèmia que estem vivint fa que la nostra festa no pugui ser tan bonica i participada com sempre.
Tots patim aquesta situació excepcional, que és particularment trista pels avis i àvies que viuen en residències, patint soledat i, en molts casos, espantats per l'angoixa dels contagis.
Per ajudar a amorosir aquesta situació de patiment i vulnerabilitat, Càritas llença la campanya: APADRINAR UN AVI 2.0 – SANT JORDI
Si t'animes, fes el teu enviament. Un acte senzill, però poderós per alleugerir els nostres avis i àvies que ho passen malament.
Abril
2020
Butlletí, núm. 26 -Extraordinari- de Càritas Garrotxa
A Càritas Garrotxa hem hagut, també, de reajustar la nostra activitat, els nostres programes, per tal de continuar fidels a la nostra raó de ser, que no és altra que servir i ajudar les persones més vulnerables de la nostra comarca.
Per a què n'estigueu informats, hem elaborat aquest BUTLLETÍ, núm. 26 EXTRAORDINARI, amb la voluntat d'informar-vos del moment actual de la nostra Càritas i de com es continua desenvolupant la nostra acció social.
A l'espera de com evolucionin els esdeveniments, anirem trobant noves fórmules que facin possible, d'una manera o altra, la nostra voluntat de servei.

Abril
2020
El Compromís No Tanca
Per bé que molts programes han rebut un seriós revés, cada dia que passa, Càritas Garrotxa intenta trobar solucions -enginyoses si cal- per continuar acompanyant els qui pateixen.
Vegeu per exemple, com mantenen el contacte els joves d'Apadrinar un Avi, amb la persona gran amb qui han establert el vincle en aquest curs.
Abril
2020
Agraïment als oferiments de material a Càritas
Sense anar més lluny, avui mateix, el CDA de la Garrotxa ha rebut la donació de 200 mascaretes aportades per Ramon Ventura de Ventura Martí S.L en coordinació amb la Farmàcia Sans d'Olot, amb la voluntat de fer més aportacions més endavant.
Cada dia que passa són més les persones, empreses i entitats que s'adrecen a Càritas, al Consorci d'Acció Social de la Garrotxa i a altres organitzacions socials oferint-nos qualsevol tipus d'ajut pensant, sobretot, en les persones més vulnerables i que, amb tota seguretat, pitjor passen aquestes circumstàncies tan excepcionals.
Març
2020
Càritas Garrotxa i Ecosol presenten els dos nous projectes laborals a Olot
Josep Lorca ha exposat les dades del conjunt de projectes laborals de Càritas Garrotxa i els perfils de les persones que truquen a Càritas en demanda d'ajut.
Març
2020
Alumnes del TALC comparteixen una activitat amb altres alumnes de l'Escola Petit Plançó
L'activitat es du a terme els darrers anys i forma part del conveni de col·laboració establert entre l'Escola Petit Plançó i Càritas Garrotxa.
Febrer
2020
Nova edició de la Marxa de la Vall de Bianya
Les inscripcions es faran en el punt de trobada, a partir de mitja hora abans de la sortida, a les 7 del matí.
Tots els participants col·laboren, un any més, amb 1€, per donar suport al desenvolupament dels programes socials de Càritas Garrotxa.

Febrer
2020
Nous tallers promoguts pel CDA
Els tallers de cuina i de salut i sostenibilitat es desenvoluparan entre els mesos de març i juny, a Olot i a Besalú. Les inscripcions per als curso d'Olot s'iniciaran el 3 de març i per als de Besalú, el 29 d'abril.
És important recordar que els tallers són gratuïts i s'ofereixen a tothom, siguin o no usuaris del CDA, encara que aquests tinguin prioritat a l'hora de fer les inscripcions.

Febrer
2020
Activitats del Carnaval al TALC de Càritas Garrotxa
Els objectius del TALC contemplen, prioritàriament, prendre consciencia de la pluralitat cultural en l'àmbit social i conèixer els elements cuturals propis de Catalunya per a la normalització de la convivència en el cas de les persones nouvingudes.
Febrer
2020
Vint-i-tres joves del l'INS Bosc de la Coma fan voluntariat a Càritas
Aquest taller pretén, bàsicament, incorporar els joves participants en la dinàmica ordinària de l'activitat de Càritas durant dos dies, A banda, però, el taller es complementa amb algunes explicacions generals de presentació de Càritas i altres activitats de caràcter més lúdic.
La valoració feta pels joves, pels seus professors i pels tècnics i voluntaris de Càritas ha sigut, un any més, molt positiva.
Febrer
2020
La 4a edició de Dansem.Garrotxa omple el Teatre Principal
17 escoles de dansa i més de 220 balladors van oferir un espectacle àgil, variat i de gran qualitat.
Càritas Garrotxa considera que aquesta proposta, que combina dansa i solidaritat, està molt ben valorada per la ciutadania i compta de manera decidida ja amb la implicació de gairebé totes les escoles de dansa de la comarca.
Càritas ha fet pública la destinació dels diners recollits que ajudaran a potenciar el desenvolupament dels nous projectes socials que, darrerament, s'han iniciat a l'entitat.
Febrer
2020
El projecte "Taller de cosidor" es consolida i avança a bon ritme
Cal recordar que aquest projecte és responsabilitat d'Ecosol (empresa solidària de Càritas) amb la col·laboració de Càritas Garrotxa i es desenvolupa, a més a més de a Olot, a altres poblacions en col·laboració amb les Càritas locals.
Els diversos projectes del Taller de cosidor respon a encàrrecs directes i ven directament alguns dels productes fabricats, a partir de la xarxa.
Feu-hi una ullada, segur que us interessarà:
Febrer
2020
AulaFormat col·labora en els projectes de Càritas
Per una banda, fa unes setmanes, van construir tres grans jardineres per al Projecte Horts que es desenvolupa a Càritas, en les zones ajardinades de l'antic convent de la Providència.
I per l'altra, recentment, han construït, també, armaris i taules adients per al Taller de Cosidor que es va iniciar el darrer trimestre de l'any passat.
Tot el mobiliari s'ha fabricat amb fustes reciclades de palets industrials i ha estat dirigit pel professorat de fusteria d'aquest centre professionalitzador.
Gener
2020
Donatiu de la Marxa Nadalenca a Càritas
Càritas ha agraït aquesta col·laboració que ajudarà a desenvolupar els programes socials que duu a terme per fer front a la pobresa i l'exclusió social que pateixen moltes persones de la comarca.
Gener
2020
Presentació als mitjans de comunicació del Dansem.Garrotxa
Aquesta nova edició -la 4a- es durà a terme el proper diumenge, 16 de febrer, a les 5 de la tarda, al Teatre Principal d'Olot amb la participació de 17 escoles de dansa de la Garrotxa. Les entrades ja són a la venda pels procediments habituals del Teatre Principal. Hi actuaran uns 225 balladors i manté el format de les edicions anteriors que fa que sigui un espectacle àgil, dinàmic i molt variat.
El cartell d'enguany és obra de l'Escola Municipal d'Expressió d'Olot.
Totes les escoles hi participen de manera desinteressada i els beneficis ajudaran a la financiació dels programes socials de Càritas Garrotxa.

Gener
2020
Voluntaris del TALC de Càritas Garrotxa ofereixen un taller a la Jornada de voluntariat de Càritas Diocesana de Girona
Els voluntaris van poder explicar i mostrar amb exemples algunes de les accions més recents dutes a terme en els dos projectes per posar de manifest la voluntat d'avançar cap a les activitats més comunitàries: implicació de tothom (professorat i alumnes) en la presa de decisions, desenvolupament d'activitats consensuades i que ajudin a la interrelació de les cultures i a la participació en la vida cultural i ciutadana de la comarca d'acollida, etc.
Gener
2020
Càritas Garrotxa present a la Jornada del voluntariat de Càritas diocesana de Girona
L'objectiu de la trobada era triple: facilitar un espai de trobada de tots els voluntaris i voluntàries de les diferents Càritas del bisbat; aprofundir en el tema "Fem comunitat"; i oferir uns tallers d'intercanvi d'experiències que mostressin l'activitat de moltes Càritas que ja treballen en la línia de fer més comunitat.
La jornada va ser molt interessant i va agradar molt a tots els assistents.
Gener
2020
Visita als Bombers de les alumnes de TALC
L'activitat ha agradat molt i ha ajudat significativament ha avançar en el coneixement i l'estima de les institucions i de la vida ciutadana del nostre entorn, seguint les pautes de les activitats comunitàries, una de les prioritats d'aquests tallers.
Desembre
2019
Taller de ganxet dins dels Grups d'Empoderament
Dins de la dinàmica més comunitària, les mateixes participants van proposar i gestionar la possibilitat de tirar endavant aquest tipus d'activitat.
Al taller hi participen entre 20 i 25 dones amb la voluntat d'aprendre aquesta tècnica manual, però sobretot per a què serveixi de fòrmula d'empoderament i capacitació per a nous projectes inserció en tots els àmbits.
Desembre
2019
Xerrada formativa per a les participants dels Grups d'Empoderament
D’octubre a desembre, les participants als Grups d'Empoderament han assistit al gimnàs de la Marta Munyoz. Setmanalment, durant una hora i mitja, s’ha treballat el reconeixement del sòl pelvià i la seva tonificació mitjançant múltiples disciplines: Pilates, Ioga, dansa del ventre i Twerk.
Com a punt final a l’activitat trimestral de gimnàs per a la pelvis, la fisioterapeuta Núria Ventura ha fet una xerrada sobre el sòl pelvià. Aquesta activitat, oberta a altres persones, ha estat organitzada per l’Associació de Dones Alba amb la col·laboració de Càritas Garrotxa.
Ha estat una xerrada molt participativa -a la qual hi ha assistit unes 40 persones- i on hem pogut conèixer de forma pràctica els diversos músculs del sòl pelvià i alguns exercicis per poder-los treballar en el dia a dia.
En la part final de la xerrada les assistents han pogut resoldre dubtes i han sorgit preguntes molt interessants.
Desembre
2019
Noves activitats nadalenques de l'alumnat de TALC
Desembre
2019
Renovat el conveni amb el Pessebre Vivent de Joanetes
Càritas ha agraït a la Junta la constància d'aquesta important col·laboració que afegeix un plus, el solidari, a una activitat popular, social i de país com és la de "fer pessebre".
Desembre
2019
Càritas Garrotxa és present al Mercat de Nadal d'Olot
A més, no cal dir-ho, ser present en una fira tan concorreguda ha permès difondre el missatge de Càritas i fer avinent la tasca dels seus voluntaris i tècnics en la lluita contra la pobresa.
Novembre
2019
Renovació del conveni de col·laboració amb Ràdio Olot
Ràdio Olot posarà, també, totes les facilitats per tal de difondre els missatges de Càritas a partir d'entrevistes, notícies o altres formats radiofònics.
Novembre
2019
Visita d'alumnes del Petit Plançó al CDA
Novembre
2019
La Jornada solidària de Castellfollit pensa en Càritas
L'Ajuntament de la població, organitzadora de l'esdeveniment, es va felicitar de l'èxit de la fira i va fer la donació a Càritas dels 700€ obtinguts en els diversos actes que s'hi van dur a terme.
Càritas va agrair aquest donatiu i va fer avinent la destinació dels diners aconseguits, que es destinaran al desenvolupament dels nous programes (Cosidor i Missatgeria sostenible), així com als dos programes de la Gent Gran.
Novembre
2019
Renovació del conveni de col·laboració entre Olot TV i Càritas Garrotxa
Olot Televisió i Càritas Garrotxa han renovat, per 7è any consecutiu, el conveni de col·laboració que permet visualitzar les activitats i iniciatives que impulsa la nostra entitat amb l’objectiu que la població prengui consciència de la realitat social de la comarca.
La Televisió de la Garrotxa es compromet a emetre gratuïtament diferents espots de publicitat que produeix Càritas Garrotxa on s’expliquen els projectes i les accions que s’estan portant a terme. Olot Televisió també es compromet a fer un seguiment de les accions que impulsa Càritas Garrotxa, ja sigui a través del canals habituals com, també, a través d’alguns programes que s’emeten per les diferents televisions locals de Catalunya i que estan adherides a La Xarxa.
Novembre
2019
L'alumnat de TALC prepara el Nadal
És bo que, dins de la línia de treball comunitari, les participants a aquests cursos, a més a més de l'aprenentatge de la llengua, realitzin també, activitats inclusives i de coneixement de la cultura i les tradicions del nostre país. Unes activitats que, a més, reforcen el mateix aprenentatge de la llengua catalana.
Novembre
2019
Formació dels joves d’Apadrinar un Avi
Novembre
2019
Roda de premsa de presentació del Gran Recapte de la Garrotxa
A la sessió explicativa hi han participat la Regidora d'Acció Social de l'ajuntament d'Olot en substitució de la Regidora d'Acció Social del Consell Comarcal de la Garrotxa, la tècnica del Consorci d'Acció Social i coordinadora del Gran Recapte i el president de Càritas Garrotxa.
S'hi ha fet esment de les novetats d'aquest any, de temes de voluntariat i d'altres aspectes organitzatius i de logística a tenir en compte, però sobretot s'ha fet una crida a la ciutadania a implicar-se en accions solidàries a la comarca i en concret en el Gran Recapte, com una mostra més de compromís pels altres.
La jornada central del Gran Recapte, a Olot, es farà el dissabte, 23 de novembre.
Novembre
2019
Col·laboració de l'alumnat de l'Escola Petit Plançó amb Càritas
Aquesta col·laboració permet a més, als alumnes, reflexionar sobre la tasca que du a terme Càritas i sentir-se corresponsables del treball que realitzen els voluntaris de la nostra entitat.
Novembre
2019
Presentació del Concert solidari de Gospel
El concert es durà a terme el proper diumenge, 17 de novembre, a les 6 de la tarda, a la Sala el Torín d'Olot i comptarà amb la presència de tres grups corals: Cor Gospel Girona, Tam Tam Gospel i Gospel Cor Garrotxa.
La participació d'aquest tres grups garanteix que es pugui gaudir d'un espectacle coral de gran nivell, per això es preveu que hi pugui haver una bona entrada de públic. Els ingressos de les entrades revertiran en el desenvolupament dels projectes de treball protegit que actualment està duent a terme Càritas Garrotxa.
Novembre
2019
Col·laboració d'Integra al SolidariSac
Els joves, que formen part d'un projecte de formació per a la vida laboral, han participat en l'envasat i encapçat de bosses del SolidariSac.
Més endavant intervindran, també, en la fase de distribució del producte a les empreses i a les diferents comandes confirmades.
Integra va nèixer amb la finalitat de crear i gestionar centres i serveis adreçats a les persones amb discapacitat intel·lectual i als infants amb trastorns en el seu desenvolupament o risc de patir-ne.
Octubre
2019
Trobada formativa del voluntariat de Càritas Garrotxa
La sessió ha anat a càrrec de Flora Ridaura, tècnica dels Serveis Generals, que ha parlat del sentit i de la nova orientació de les accions comunitàries i de com es plantegen des de Càritas.
L'acció comunitària pretén abordar la transformació de situacions socials col·lectives mitjançant l'organització i/o l'acció associativa, a partir de la conscienciació, l'organització i la mobilització.
Una nova visió que busca, sens dubte, la millora de la qualitat de vida de la població i l'increment de la justícia i la cohesió social.
La trobada ha acabat amb un piscolabis compartit entre tots els assistents.
Octubre
2019
Visita dels alumnes i professors de TALC a l'exposició de Mohamed Er-Rabehy
El mateix autor -participant i voluntari de Càritas- ha fet de guia i s'ha adreçat als visitants explicant-los el sentit dels seus quadres i la seva evolució personal com artista.
L'exposició va ser inaugurada el passat 21 de setembre, amb presència d'un nombrós públic, artistes locals i l'alcalde de la ciutat d'Olot. La presentació va anar a càrrec de Rosa Serra, artista olotina de reconeguda trajectòria mundial.
Octubre
2019
Butlletí Informatiu núm. 24 de Càritas Garrotxa

Setembre
2019
Besalú tanca la Festa Major amb la Tornaboda pensant amb Càritas
Els diners recollits seran lliurats a Càritas Garrotxa per poder atendre els programes socials de la nostra entitat.
Càritas ha agraït la col·laboració desinteressada de molts comerços i empreses de les rodalies donant tot tipus de facilitats i productes per a aquesta trobada.
Setembre
2019
Partit de futbol a benefici de Càritas entre el CE Besalú i la UE Olot
El partit amistós va acabar sense gols, però va servir, sobretot, per posar posar de manifest el mutu compromís dels dos clubs amb la tasca de Càritas i en el treball dels seus voluntaris i voluntàries.
Els dos equips de la comarca llueixen a les seves samarretes el logo de Càritas Garrotxa, la qual cosa afavoreix la difusió de la presència i del missatge de Càritas en molts i diversos camps esportius de la nostra geografia. Alhora, el seu compromís amb Càritas, ajuda a vehicular la col·laboració dels socis i simpatizants del futbol amb la nostra entitat social, la qual cosa és molt d'agrair.
En acabar el partit, el C.E. Besalú va fer entrega de la totalitat de la taquilla del partit a Càritas Garrotxa.
Setembre
2019
L'Escola Petit Plançó renova la col·laboració amb Càritas
Com que la valoració va ser molt positiva en tots els aspectes, es va acordar la continuïtat de la col·laboració i ja es van concretar les accions que durien a terme els diferents cursos de primària al llarg del nou curs. Fins i tot es van explorar algunes possibilitats de col·laboració, per al futur, per part de l'alumnat de secundària del centre.
Càritas agraeeix poder comptar amb la bona predisposició del conjunt del centre i es felicita que l'Escola Petit Plançó hagi volgut incorporar de manera tan decidida en el seu projecte educatiu la formació del seu alumnat en la solidaritat i en el volutariat social.
Agost
2019
Bona assistència al partit de futbol a benefici de Càritas
Els gairebé 3.000 euros aportats per la recaptació ajudaran a fer possible el desenvolupament dels programes social de Càritas.
Càritas Garrotxa també hi va ser present amb un estand que informava als espectadors de la seva activitat social i oferia, en agraïment, a tots els assistents que ho vulguessin, una petita degustació de ratafia típicament olotina.
Agost
2019
Presentat el partit de futbol de la UE Olot per Càritas
Aquesta vegada el rival serà la SD Huesca, conjunt de la 2a Divisió A, i el partit es jugarà el dijous, 8 d'agost, a les 19:30h.
Aquest és el vuitè any del conveni de la UE Olot amb Càritas Garrotxa. Càritas ha agraït aquesta constant col·laboració i ha posat de relleu la coincident preocupació de les dues institucions pel tema social, per la ciutat i per la comarca.
Agost
2019
Ana M. Casado fa una nova donació de les vendes del seu llibre a Càritas
L'autora ha expressat el seu compromís a col·laborar en el projecte de Càritas, en la seva lluita contra l'exclusió i la pobresa més propera. Càritas ha agraït a l'autora la seva col·laboració en la lluita contra una problemàtica que no cicatritza, que manté una ferida oberta i prou profunda perquè tots ens sentim compromesos, encara, en aquesta causa.
Juliol
2019
Joves voluntaris al CDA aquest estiu
Juliol
2019
Participació de Càritas al Campus de la UE Olot
El Campus esstà format per infants i joves de 4 a 13 anys i, tots ells, conjuntament amb els seus 8 monitors han participat en les activitats dutes a terme durant el matí d'aquest dimecres. En un ambient lúdic i participatiu, tots, en dos grups, s'han apropat a l'acció de Càritas i al seu missatge a partir de la "Història d'en Serafí" i del joc de rol "Atrapa un milió / solidari". L'activitat també ha estat amenitzada amb cançons i ha deixat molt bon gust de boca a tots.
Juny
2019
Memòria 2018 de Càritas Garrotxa
Tot plegat recull, amb un grapat de dades, l’acció social que entre tots fem, i la gestió que la fa possible. El que no podrà recollir mai, però, és el munt de sentiments i d’estimació vers els més necessitats, concentrat en un any de molt de treball i de compromís de tots.

Juny
2019
Finalitzen els cursos del CDA oberts a tothom
Aquests dies de finals de juny s’han tancat tots els cursos organitzats aquest any per a persones usuàries del Centre de Distribució d’Aliments, i oberts a tota la ciutadania.
Els cursos realitzats han sigut:
- “Cuina fàcil i divertida amb llegums”, de 8 hores. S’ha desenvolupat a la cuina del Centre Ideal. La formadora ha estat Txell Descarrega.
- “Menús saludables a 1, 2 i 3€ per persona”, de 18 hores. També a càrrec de Txell Descarrega.
- “La natural cura del cos”, de 10 hores; i “Roba neta en un món net”, de 8 hores, a càrrec de Gemma Serra.
- “Esmorzars i berenars saludables”, de 8 hores. La formadora ha estat Clàudia Vidiella. El curs s’ha fet als Baixos de Can Cambó, a Besalú.
Tots els cursos han sigut molt interessants i han ajudar a formar i alhora a apoderar positivament les persones participants.
Juny
2019
Sortida a Empúries dels participants de diversos programes de Càritas
50 han sigut els participants a la sortida a Empúries per celebrar el final del curs de TALC, i dels programes dels Grups d’Apoderament i Ubuntu.
La pluja que ha acompanyat tota la sortida ja des d’Olot no ha sigut impediment per compartir una jornada fantàstica, alegre i amb molt bon ambient, en la qual tots -participants i voluntaris de Càritas- hi han aportat el seu entusiasme, rialles i bona predisposició.
La passejada per la vora del mar -sembla mentida- va ser el moment més ben valorat per gairebé totes les participants que, fins aleshores, no havien tingut massa oportunitats de fruir d’aquest paisatge tan distint del que els és més habitual.
El mal temps va obligar a substituir el gelat programat al menú del dinar per una beguda més aviat calenta i reconfortant. Tanmateix, es van haver de fer servir els locals de Càritas a Figueres -que ens van acollir molt amablement- per a les estones finals, compartint balls i gresca.
Maig
2019
Presentat el Balanç 2018 de Càritas Garrotxa
Abril
2019
Activitat comunitària del TALC de Sant Feliu a l'escola Rocalba
La sessió, compartida en aquest cas amb alumnat del cicle superior, ha sigut molt interessant i ja se n'ha previst una altra amb alumnes dels cicles mitjà i inicial.

Abril
2019
Àpat compartit a Càritas Garrotxa
La trobada ha permès exercitar les habilitats culinàries d'algunes persones participants així com implicar-se en les tasques d'organització i de responsabilitat davant d'un esdeveniment.
Abril
2019
Nous cursos per a usuaris del CDA i oberts a tothom
Abril
2019
Ana M. Casado fa donació d'una part de les vendes del seu llibre a Càritas
L'acte -que ha omplert totalment l'auditori- ha estat dirigit per la mateixa autora i pel seu germà. Ha tingut un caire molt emotiu i vivencial repassant les vicissituds de molts anys convivint amb el dolor de la seva malaltia i amb l'esforç i la lluita per la seva superació.
L'autora ha fet un sincer agraïment a la seva família que l'ha acompanyada en tot aquest temps, al metge que l'ha tractada i a tots els que li han donat suport.
L'Ana M. ha aprofitat l'acte per recordar que, tal i com consta en el llibre, ha fet donació a Càritas Garrotxa d'una part de les vendes del seu llibre.
Abril
2019
Nova col·laboració amb Càritas de l’alumnat de l’Escola Petit Plançó
L’alumnat de 4t de Primària de l’Escola Petit Plançó ha fet una nova col·laboració amb Càritas elaborant uns materials molt interessants per al Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa.
Prèviament, els alumnes havien fet una visita als locals d’aquest projecte i, acompanyats de les seves mestres, van rebre les explicacions de tècnics i voluntaris per a què entenguessin la finalitat i el funcionament d’aquest projecte que cobreix una part de les necessitats bàsiques de persones i famílies que estan passant per dificultats.
Els materials elaborats, a més d’ambientar els espais del projecte, aporten missatges molt didàctics per a moltes persones usuàries del servei.
Abril
2019
Personal de Caixabank fa un experiència de voluntariat al CDA
Un any més, dues persones de l’entitat bancària la Caixa ha fet unes jornades de voluntariat al Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa (CDA) que gestiona Càritas. Valorem molt positivament aquest gest que permet palpar de primera mà la dimensió d’un servei del qual només s’acostuma a parlar-ne en comptades ocasions. Tanmateix, treballar colze a colze amb voluntaris de Càritas que fan una gran tasca també ajuda a posar en valor el treball, sovint anònim, del seu voluntariat.
Abril
2019
Nova col·laboració de la Marxa Nadalenca amb Càritas Garrotxa
La 2a etapa de la Marxa Nadalenca d’Olot continua col·laborant amb Càritas Garrotxa. Els nous organitzadors, conjuntament amb l’Associació de Veïns del barri de Sant Francesc, han mantingut, un any més, la vinculació amb Càritas fent donació d’un euro per cada participant a la marxa.
Aquesta setmana s’ha fet entrega del donatiu per part de l’organització als locals de l’associació de veïns del barri de Sant Francesc.
Càritas Garrotxa ha agraït aquesta col·laboració en nom de les persones anònimes que reben el suport dels voluntaris i tècnics de l’entitat.
Març
2019
La Marxa de la Vall de Bianya entrega a Càritas la seva col·laboració
És una satisfacció per Càritas poder disposar d'aquesta col·laboració anual, la qual cosa li permet comptar amb partides fixes que garanteixin l'estabilitat dels programes socials de l'entitat.
En nom de les persones que truquen a Càritas a la cerca de suport, moltes gràcies a l'organització i als participants a la Marxa.
Març
2019
Tres ajuntaments de la Garrotxa col·laboren econòmicament amb Càritas Garrotxa
Actualment, però, són tres els ajuntaments de la comarca que hi col·laboren d'una manera més directa fent una aportació econòmica prou significativa la qual ajuda a fer possible el desenvolupament dels diversos programes socials de l'entitat.
Càritas Garrotxa reconeix i agraeix als ajuntaments d'Olot, de les Preses i d'Argelaguer que pensin, cada any, en Càritas i en el treball dels seus voluntaris i tècnics, a l'hora de fer les previsions pressupostàries anuals de les seves poblacions.
Març
2019
"L'espiritualitat dels ulls oberts: mística i compromìs" a l'Espai de reflexió cristiana de Càritas Garrotxa
"Vivim immersos enmig d’un hipermercat espiritual -diu Mn. Enric-: meditacions, teràpies, reikis, mindfulnees, llibres d’autoajuda, harmonia, esoterisme, consciència, energia...
Com ens interpel.la? Quina és la proposta cristiana davant d’una espiritualitat sense Déu, però que té set d’interioritat i transcendència?
De la mística del melic i del benestar personal a la mística dels ulls oberts de Jesús".
L'acte està organitzat per Càritas Garrotxa i les parròquies d'Olot i és obert a tothom.

Març
2019
Tot a punt per a la XXXIX edició de la Marxa de la Vall de Bianya
Un any més la cursa manté el seu caire solidari fent l'aportació a Càritas Garrotxa d'un euro per participant.
La cursa sortirà de la zona esportiva de l'Hostalnou, a les 7 del matí, seguirà per Santa Margarida, Sant Martí de Solamal, Farró, Sant Salvador, Via Romana i retorn a l'Hostalnou.
El preu de la inscripció és de 7 euros per participant i inclou l'esmorzar i el donatiu a Càritas Garrotxa.
Les inscripcions es podran fer en el mateix lloc de sortida, des de mitja hora abans.

Febrer
2019
L'EOI fa un donatiu al programa d'aliments de Càritas
Les activitats organitzades tenen la finalitat de cohesionar els membres de l'associació i gaudir d'una estona lúdica al final del trimestre, però sense oblidar el component solidari i de compromís amb les persones més necessitades del nostre entorn.
El president de Càritas ha recollit avui el donatiu lliurat per diversos membres de l'associació.
Febrer
2019
Alumnes de l'INS Bosc de la Coma participen a les classes de TALC
Els joves han intervingut a les classes, acompanyat les alumnes en les activitats d'aprenentatge que s'estaven duent a terme, han dirigit algunes explicacions i han pogut empatitzar amb les alumnes i amb les seves dificultats i progressos a l'hora d'aprendre.
Febrer
2019
Taller de voluntariat de l'INS Bosc de la Coma
Aquest any han sigut 20 els alumnes -majoritàriament del 2n cicle d'ESO- els que han escollit aquest taller que s'ha desenvolupat a les instal·lacions de Càritas Garrotxa.
Els alumnes han seguit atentament diverses explicacions sobre què és Càritas i l'acció que duu a terme. Tanmateix han pogut participar -a vegades de manera simulada i altres en format real- de diversos programes de Càritas: TALC, Guarderia, Classes d'informàtica, Grups d'Apoderament (Taller de biodansa), CDA-botiga, CDA-magatzem.
Tant els alumnes, com les professores acompanyants, o els voluntaris de Càritas que han orientat els tallers han valorat molt positivament totes les activitats fetes, la participació dels joves i les reflexions que han enriquit a tots.
Febrer
2019
Éxit de la 3a edició de "Dansem.Garrotxa"
Més de 180 balladors, que pertanyien a 15 escoles i grups de dansa de la Garrotxa, van oferir, al llarg d'una hora i mitja de durada, les seves coreografies i balls per donar suport al projecte de Càritas.
El públic va poder gaudir d'un espectacle de gran nivell, d'una organització impecable i d'un ambient entusiasta gràcies a la participació desinteressada de totes les escoles i grups que des del primer moment s'han implicat en aquesta iniciativa que promou el món de la dansa des d'una vessant solidària i que pensa en les persones més necessitades i vulnerables.
Febrer
2019
Presentada la nova edició de "Dansem.Garrotxa 2019"
Presentada una nova edició de “Dansem.Garrotxa”, una iniciativa solidària promoguda per Càritas Garrotxa amb la col·laboració de les escoles de dansa de la comarca i amb el suport de l’Ajuntament d’Olot i del Teatre Principal.
L’octubre de 2016 es va fer la 1a edició d’aquest espectacle i el proper diumenge, 17 de febrer, a les 5 de la tarda, tindrà lloc al Teatre Principal d’Olot, la 3a edició d’aquest festival de dansa.
“Dansem.Garrotxa” és un projecte que promou el món de la dansa afegint-hi una vessant solidària, gràcies a la participació desinteressada de les escoles de dansa de la Garrotxa que en la seva majoria es van oferir a col·laborar-hi.
La relació d’escoles i grups participants en aquesta 3a edició és la següent:
- Country qui pugui
- Agrupació sardanista Olot
- Marta Munyoz. Dansa
- La Sala. Balls de saló
- Esbart Marboleny
- Art Movement. Break dance
- Casa Cultural d’Andalusia de la Garrotxa. Grup de Flamenco
- Blot City Girls. Dansa Jove Ideal
- Esbart Olot
- Grimaldidance. Salsa i bachata
- Capoeira Comanegra
- Escola de dansa Violetta Arp
- Eva Durban. Corporal i Artístic
- Gimnàs Ani Totfitness
- Ofolk. Ball a la plaça
Per bé que l’espectacle començarà a les 5 de la tarda, a partir de 2/4 de 5, “Country qui pugui” convidarà el públic que vagi arribant a ballar, als afores del Teatre, per tal de crear un clima animat i festiu. Al final de l’espectacle, qui vulgui, es podrà afegir també al ball que organitzarà Ofolk en el mateix espai exterior del Teatre.
L’espectacle, d’una durada d’hora i mitja aproximadament, tindrà un gran atractiu perquè oferirà un tastet de balls molt variat. Cada escola intervindrà uns 5 minuts amb el seu particular estil i ball, la qual cosa farà que tot plegat sigui molt àgil i diversificat.
En conjunt hi participaran uns 180 balladors.
Les entrades per a l’espectacle es poden adquirir ja pels mitjans habituals del Teatre (Olot Cultura) i a les taquilles, el mateix dia de l’espectacle, des d’una hora abans. El preu de l’entrada és de 10 euros (de 8 euros per als menors de 12 anys).
Totes les escoles de dansa participen en el projecte de manera altruista, i els beneficis de les entrades es dedicaran íntegrament al desenvolupament dels programes socials de Càritas Garrotxa.
Febrer
2019
Activitat participativa dels alumnes de TALC i de l’escola Petit Plançó
En el marc de la col·laboració entre l’escola Petit Plançó i Càritas Garrotxa, diverses alumnes dels Taller d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC) han dut a terme una activitat de coneixement dels barris d’Olot amb l’alumnat de 3r curs de Primària de l’escola.
L’activitat, que ha durat una hora, ha sigut molt engrescadora i participada. Els alumnes de l’escola han explicat per grups a les alumnes de TALC els principals barris de la ciutat i alguns dels seus edificis més emblemàtics. A continuació, cada una de les alumnes s’ha presentat dient el seu nom i anomenant el nom del seu barri.
Al final, la trobada també ha servit per fer un intercanvi cultural i amb balls propis d’alguns dels participants: tots junts hem acabat ballant una sardana i algunes de les alumnes ens han ballat un ball típic del seu país.
Les alumnes de TALC han agraït el treball fet als nens i nenes de l’escola i els han convidat a venir a Càritas Garrotxa quan puguin.
Tothom ha gaudit de la trobada i ha estat una mostra molt positiva de cohesió social fonamental per a la nostra ciutat.
Gener
2019
Presentat el nou Cicle de Conferències de Càritas Garrotxa
Càritas Garrotxa presenta el “Cicle de conferències” corresponent a aquest nou curs. Aquest any el durà a terme en col·laboració amb el Grup de Recerca en Ciències Aplicades de la UdG (CISA). Es desenvoluparan al llarg de dos dilluns, l’11 i el 18 de febrer, a les 7 del vespre, al Casal Marià. Les dues sessions seran dinamitzades per Quim Brugué i Eduard Carrera, autors, conjuntament amb en Xavier Casademont, de l’estudi La cohesió social a la Garrotxa. Realitats i reptes de futur (setembre de 2017).
La primera sessió (la del dia 11) se centrarà en l’emissió de la pel·lícula Yo, Daniel Blake, de Ken Loach. I la segona sessió (la del dia 18) serà, bàsicament, una conferència col·loqui sobre la pel·lícula anterior.
No cal dir que poder enriquir el debat amb dades ben fonamentades -i sovint desconegudes- de la nostra comarca aportarà un plus de realisme i de proximitat que no deixarà a ningú indiferent.



Gener
2019
Nova onada d'anuncis de Càritas Garrotxa
Tots aquests mitjans col·laboren desinteressadament amb Càritas, alguns a partir d'un conveni signat anualment i altres mitjançant un acord verbal.
Aquesta nova campanya vol posar de manifest la realitat d'una pobresa propera, anònima i massa vegades silenciosa, però que, malauradament, també és present molt a prop nostre.
La campanya consta de quatre anuncis diferents que es van renovant periòdicament i de manera simultània en tots els mitjans col·laboradors.
Desembre
2018
L'amic invisible per als grups d'apoderament
En el marc d'un esmorzar preparat per les mateixes participants, es va fer l'intercanvi d'uns regals sorpresa, que també havien de ser artesanals i fabricats per les mateixes participants i amb un valor sobretot simbòlic.
Desembre
2018
Formació dels joves d’Apadrinar un Avi
Una trentena de joves del programa Apadrinar un Avui han fet aquests dies unes hores de formació a Càritas Garrotxa per aprofundir en la tasca que estan duent a terme d’acompanyament a persones grans de centres residencials que no tenen suport familiar.
La formadora, Mariona Homs, ha parlat als joves sobre les característiques de l’etapa de l’envelliment, un període de la vida que els queda molt lluny i que convé entendre per saber adreçar-se a les persones grans amb l’atenció que cal.
Altres temes que es van plantejar en la sessió formativa van ser el de les “Converses amb sentit” i el de les “Històries de vida”, reflexions que van ajudar els joves a donar-los recursos per a les estones de compartir amb els avis i àvies dels centres de la gent gran.
Desembre
2018
Alumnes de TALC de Càritas fan activitats nadalenques
Alumnes de TALC de Càritas han fet aquestes darreres setmanes activitats de sensibilització sobre les festes de Nadal i Cap d’Any.
El nou enfocament de les classes dels Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural vol posar l’accent, a banda de l’aprenentatge de la llengua catalana, en el coneixement de la cultura, les tradicions pròpies de la comarca i del país.
Les alumnes van trobar molt interessants les activitats proposades pels seus professors i ens va permetre un enriquiment mutu: per una banda poder parlar de com se celebren aquestes festes als respectius països d’origen de totes les alumnes i, per l’altra, conèixer i entendre el sentit que li donem nosaltres al Nadal, a casa nostra.
Desembre
2018
Butlletí informatiu núm. 22 de Càritas Garrotxa
És important que arribi al màxim nombre possible de persones la tasca social que Càritas Garrotxa desenvolupa en pro de les persones més vulnerables i per fer front a la pobresa més propera.

Desembre
2018
Parada de Nadal de Càritas Garrotxa
El projecte de la Parada de Nadal ha mobilitzat aquest any almenys 50 voluntaris que hi han col·laborat amb una actitud encomiable tot i tractar-se, en bona part, de dies festius i propicis per a l'oci i els viatges.
La Parada es va iniciar durant un dia a Besalú, amb motiu de la Fira de Ratafia, i ha continuat -quatre dies més- a Olot en el marc del Mercat de Nadal del Nucli Antic.
Han estat gairebé 50 hores de presència de Càritas al carrer que ens han ajudat a donar-nos a conèixer i a visibilitzar el compromís dels voluntaris i voluntàries de Càritas al servei de les persones més vulnerables.
Novembre
2018
Bona acollida de la nova edició del SolidariSac
Per 5è any consecutiu, el SolidariSac de Càritas Garrotxa es consolida com un producte amb molt bona acceptació per part d'un centenar d'empreses i entitats que han escollit aquesta bossa solidària per a incorporar-la a l'obsequi nadalenc als seus treballadors, clients, etc.
Malgrat la majoria d'empreses, a hores d'ara, ja han fet les seves comandes, avui s'ha fet la presentació de la campanya als mitjans de comunicació comarcal a fi i efecte de potenciar la seva venda entre particulars i famílies, també, com a obsequi nadalenc.
No s'ha d'oblidar, en ambdos casos, que més enllà de la qualitat del producte que s'ofereix, aquest du un component solidari i de col·laboració amb la tasca de Càritas que cal agrair molt profundament.
Novembre
2018
Conveni Club Hoquei Olot amb Càritas Garrotxa
Càritas Garrotxa cedirà el seu logo perquè pugui ser emprat per l'entitat esportiva sempre que vulgui difondre l'acció social de Càritas i també farà constar, en tots els mitjans de difusió, la col·laboració del Club Hoquei Olot amb Càritas Garrotxa.
Novembre
2018
Vibrant concert de Gospel per a Càritas Garrotxa
Tots els assistents van vibrar a l'uníson amb dos grans grups de Gospel que transmeten molt bé l'esperit d'aquesta música: Tam Tam Gospel, de Vic i el Cor Gospel Girona.
Més de 100 persones van respondre a la crida de Càritas, assistint al concert i donant suport a l'acció social de Càritas Garrotxa en la lluita contra la pobresa i en suport de les persones més vulnerables.
Els diners recollits, tal com ja s'havia anunciat, es destinaran a fer possible els projectes del Programa de Treball protegit que tan bons resultats està donant en la inserció laboral de persones amb dificultats per trobar feina.
Novembre
2018
Joves del programa IFE d'Integra col·laboren en el SolidariSac
L'equip de voluntaris que coordinen i duen a terme la campanya, ja fa setmanes que han iniciat les gestions i les accions per tirar endavant, un any més, el projecte del SolidariSac. A més del treball dels voluntaris de Càritas, aquest any, doncs, s'hi ha sumat aquest grup de joves que han aportat el seu temps i la seva col·laboració per a què aquesta nova campanya pugui ser tan exitosa com la dels anys anteriors. Tot i que ja s'ha contactat amb la majoria d'empreses perquè puguin formalitzar les seves comandes, aviat es farà la presentació als mitjans de comunicació per iniciar la venda a particulars, en les parades de Nadal d'Olot, de Besalú, etc.
Novembre
2018
Nova trobada de formació de voluntariat de la Gent Gran
La formació va anar a càrrec de Mariona Homs, antropòloga social i cultural. La xerrada s'ha centrat en com acompanyar a les persones grans a través de conèixer la seva història de vida. S'ha parlat de la comunicació responsable, de la identitat i la pertinença, la línia de vida i la importància de centrar-se en la persona que s’està acompanyant.
Hi han assistit una quinzena de voluntàries.
Novembre
2018
Alumnes de TALC celebren la festa de la castanyada
El taller va suposar la culminació de les classes dedicades a parlar de la tardor: temps que fa, canvis en el color de la vegetació dels arbres, els fruits típics de l’estació com les castanyes, refranys i dites... També vam portar fulles de diferents formes i colors i algunes castanyes amb l’embolcall protector. Finalment vam acabar amb la realització d’una mandala amb tots aquests elements característics de la tardor. Tothom s’ho va passar molt bé.
Novembre
2018
Lluèrnia amb Càritas i Càritas amb Lluèrnia
Càritas ha venut aquest any, més de 1.800 lluèrnies per il·luminar la festa des d'espais públics, cases de particulars, etc.
Les lluèrnies varen ser etiquetades pels alumnes de primària de l'escola Petit Plançó i una part molt important va ser venuda, per voluntaris de Càritas, el mateix dissabte 10 de novembre, a les rodalies del mercat d'Olot, a banda dels altres punts de venda de l'organització i del setmnanari la Comarca.
Els beneficis obtinguts de la venda de les espelmes ajudaran Càritas a desenvolupar els programes de Treball protegit que tan bons resultats estan donant en la inserció de persones vulnerables en el món laboral.
Novembre
2018
Voluntaris de Càritas fan dues xerrades als alumnes de l'escola Petit Plançó
A la primera hi han assistit els alumnes de 4t i 5è que, a partir del conte "El secret dels bassals" han reflexionat sobre quines han de ser les accions que ens han de dur a un món millor, a una ciutat millor, a una escola millor: ser respectuosos, compartir solidàriament, acollir i tractar bé a tothom sense fer diferències, fer per maneres que ningú se senti sol o marginat, cuidar la naturalesa...
Els més petits (de 1r, 2n i 3r) ho han fet a partir del conte "L'estel del petit Serafí": "Si compartim -han conclòs- fem les paus i en respectem, viurem a la Terra com en el Cel".
Totes dues xerrades han estat amenitzades amb diverses cançons i unes activitats que han complementat el missatge de com han de ser i què volem aconseguir els voluntaris de Càritas.
Tanmateix els voluntaris han agraït als nens i nenes la seva col·laboració amb Càritas de la qual ells també en són voluntaris joves.
Octubre
2018
Ràdio Olot i Càritas Garrotxa renoven la col·laboració un altre any
Tanmateix, la Ràdio de referència a la comarca de la Garrotxa, emetra diàriament dues falques publicitàries difonent els missatges que voluntaris de Càritas hauran elaborat prèviament.
Comptar amb el suport dels mitjans de comunicació ajuda a difondre la tasca dels voluntaris i voluntàries de Càritas, amplifica l'acció social que es du a terme i alhora ajuda a sensibilitzar la població de la realitat d'una pobresa, a voltes massa invisible.
Octubre
2018
Tres joves de Càritas Garrotxa participen a una trobada del voluntariat jove
La trobada s'ha fet a El Escorial (Madrid), durant els dies 5, 6 i 7 d'octubre, i ha estat organitzada per Càritas Espanyola. Ha aplegat més de 200 joves procedents de les principals Càritas de l'estat.
Tant la Berta, com la Judit o la Maria han tornat molt satisfetes de l'ambient i de les dinàmiques i espais de reflexió que s'hi han dut a terme. La seva experiència enriquirà, sens dubte, les trobades de formació que es duran a terme aviat del programa "Apadrinar un avi".
Octubre
2018
Inici d'un nou curs del programa Apadrinar un avi
En aquests moments ja hi ha 51 alumnes inscrits al programa per a un nou curs i ja s'ha contactat amb vuit residències de gent gran de la comarca per acollir els alumnes que visitaran els avis i àvies més necessitats.
Val a dir que, dels alumnes inscrits, n'hi ha 12 que repeteixen de cursos anteriors, quatre dels quals és el 3r any que hi participaran.
Octubre
2018
Signat un nou conveni de col·laboració amb Olot TV
L'acord inclou l'emissió, diàriament, d'una sèrie d'espots elaborats per un equip de professionals, voluntaris de Càritas Garrotxa. Tanmateix els informatius i altres programes de la TV es faran ressò de l'acció de Càritas, sempre que l'actualitat ho aconselli.
Càritas Garrotxa ha agraït a Olot TV -el mitjà televisiu de referència de la Garrotxa- el seu suport a Càritas, als seus voluntaris i voluntàries per tal de fer visible la realitat punyent de les persones de la comarca que passen necessitat o que pateixen vulnerabilitat.
Octubre
2018
Tornaboda solidària de la Festa Major de Besalú
El risc de pluja no va fer dissuadir les més de 100 persones que van gaudir del berenar, i la trobada es va viure amb esperit festiu i alhora solidari. El compromís de sis voluntaris de Càritas va fer possible que l'activitat, un any més, fos un èxit.
Octubre
2018
Butlletí informatiu núm. 21 de Càritas Garrotxa
Nosaltres seguim compromesos en allò que realment ens preocupa: atendre el millor possible totes i cadascuna de les persones que se’ns adrecen, amb el benentès que fer més feliç una persona, ajudar una família a recuperar-se d’una situació de risc, acompanyar algú que pateix... això ja és fer un món millor. No ens movem en el món de les idees, sinó en la realitat -a vegades punyent i crua- de persones que passen dificultats i que ens necessiten. Nosaltres hi serem!
Aquest nou Butlletí informatiu ens ajudarà a visualitzar una part important de la feina que fem entre tots.

Setembre
2018
El campionat de Truc de les Festes del Tura col·labora amb Càritas
Càritas ha agraït als organitzadors haver pensat en una entitat que es preocupa pels més desafavorits en aquesta activitat lúdica que es du a terme en el marc de les Festes del Tura d'Olot.
Agost
2018
Formació gratuïta i oberta a tothom: Tallers d'apoderament de Càritas Garrotxa
Aquest any, des de Càritas Garrotxa, entitat que organitza aquestes formacions amb la resta de socis del CDA, es pretén anar un pas més enllà i, en el marc de les accions comunitàries, obrir els tallers a la població en general, a tots els ciutadans i ciutadanes d’Olot i de la resta de la comarca.
Per a aquest darrer període de l’any, us proposem:
A Olot:
- Cuina i alimentació: Menús saludables a 1, 2 i 3 € per persona. 20 hores
- Organització del rebost i higiene dels aliments, amb examen de manipulador d’aliments!, 12 hores.
- Prevenció d’accidents a la llar. 8 hores
- Cura i ordre de la roba (es farà sabó). 4 hores. Només 5 places!!
- Un cos sa amb una ment sana. 20 hores.
- Neteja sostenible a la llar/ remeis casolans. 18 hores. Inclou dues sortides!-------
PER A INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS podeu trucar al 972.272840, els dies: 18, 19, 20, 25 i 26 de setembre, de 10 a 13 hores, (demaneu per Sonia Ariño). O a través del mail: sarino@caritasgirona.cat






Juliol
2018
Presentat el partit de futbol entre la UE Olot i el Nàstic a benefici de Càritas
La presentació del partit ha anat a càrrec de Joan Agustí, President del club; Pep Berga, Primer Tinent d'Alcalde de la ciutat; Marc Roca, Regidora d'Esports; el cap de comunicació del club, Jordi Reyes, i el president de Càritas Garrotxa.
Jordi Reyes ha exposat les característiques del partit que es durà a terme el proper dimecres, 1 d'agost, a 2/4 de 8 del vespre. Carles Oller ha agraït la constància del club en la seva col·laboració amb Càritas duent el logo de Càritas a la samarreta del club i oferint la taquilla íntegra del partit amistós per a Càritas. Pep Berga s'ha felicitat que la ciutat compti amb dues entitats compromeses a defensar valors tan importants com la solidaritat i la preocupació pels altres. I ha tancat els parlaments en Joan Agustí qui s'ha mostrat satisfet, en nom del club, de poder col·laborar amb Càritas, "una entitat amb qui la UE Olot compateix molts valors, i una entitat -ha dit- que fa molt bona feina i que si no existís, s'hauria d'inventar".
Totes les intervencions han fet, també, una crida als socis i aficionats al futbol a omplir el camp, el proper dimecres, per veure bon futbol i per ajudar Càritas Garrotxa.
Juliol
2018
Butlletí informatiu núm. 20 de Càritas Garrotxa

Juliol
2018
Trobada de final de curs dels voluntaris de Càritas Garrotxa
El tema central de la convocatòria era la presentació de l'estudi "La Cohesió Social a la Garrotxa: realitats i reptes de futur", encarregat pel Consorci d'Acció Social de la Garrotxa i la Taula de Pobresa de la Garrotxa. L'estudi va ser dirigit per Quim Brugué, Xavier Casademont i Eduard Carrera.
La presentació als voluntaris de Càritas va anar a càrrec de Quim Brugué qui va fer una exposició molt didàctica sobre la realitat de la pobresa a la comarca, a partir del símil d'un tren amb diversos vagons. Aquest tren té, però, un 3r vagó, desenganxat de la resta, i que hi du un 10% de la població que podríem considerar que viu en situació d'exclusió, de pobresa. Hi ha, també, un 2n vagó (amb un altre 10% de la població) que es troba en situació de vulnerabilitat i que qualsevol sotragada, imprevist, etc. pot fer que moltes persones passin a engruixir el vagó de les persones pobres.
Podeu consultar, si voleu, l'estudi complet o descarregar-vos-el des de la web del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa:
http://www.casg.cat//repositori_documents2/INFORMES%20SOCIALS/2017_informe%20%20cohesi%C3%B3%20social%20Garrotxa.pdf
La trobada va acabar amb un interessant intercanvi d'opinions i una tertúlia amb un petit berenar.
Juliol
2018
Càritas Garrotxa participa en el campus de futbol de la Unió Esportiva Olot, a Tortellà
Càritas ha agraït haver pogut dur a terme aquesta activitat, al campus de la Unió Esportiva Olot, als monitors del campus, i a tots els participants: nens/nenes, noies/noies, de la gimcana. Igualment als voluntaris que han desenvolupat aquesta tasca. Enhorabona i fins a la propera!
Juny
2018
Trencada de guardioles a Besalú
Juny
2018
Sortida a Besalú de les participants del Grup d’Apoderament
En tot moment van estar acompanyades d’un grupet de voluntaris de sector de Besalú de Càritas Garrotxa, i van ser ells qui els van fer de guia i van fer les corresponents explicacions dels llocs visitats.
La sortida es va planificar amb la participació de totes les assistents i forma part del coneixement cultural de l’entorn, que es vol incentivar i del treball per la promoció de les participants a l’hora d’assumir responsabilitats, prendre decisions, organitzar les accions i dur-les a terme.
El trasllat es va fer amb autobús de la línia regular i el dinar de fideuà va ser compartit entre totes les assistents en una zona verda de la població.
Juny
2018
Celebració de final de curs de TALC a Olot
Cal destacar la participació activa en la preparació de la festa d’algunes de les alumnes, que reunides en comissió, van fer possible la celebració. Al final tots es van desitjar un bon estiu.
Juny
2018
Celebració de final de curs de TALC a Sant Feliu de Pallerols
La trobada s’ha acabat fent un piscolabis en el qual s'han pogut degustar diverses maneres de cuinar: pastissos, empanades, entrepans, te, cafè.... Tot plegar per llepar-se’n els dits!
Avui mateix ja es gestionaven les inscripcions de cara al curs vinent, tant per futures alumnes com per a possibles voluntàries.
Càritas Garrotxa ha agraït a les voluntàries la dedicació que han esmerçat en aquesta tasca. I ha felicitat a tots pel treball fet per tal que el TU i el JO sigui una suma real, que doni com a resultat el NOSALTRES!
Juny
2018
Campanya de les guardioles a Besalú
L'activitat ha consistit a pintar, en horari escolar, i per part d’alumnes de 1r a 6è de primària, un total de 12 guardioles, alhora que se’ls explicava el motiu de l'activitat.
El divendres, dia 15, les guardioles van estar exposades en la festa de fi de curs de l'AMPA, incentivant als pares i acompanyants dels nens que volguessin a col·laborar-hi amb alguna aportació. Prèviament l’AMPA ja havia repartit entre els pares un full amb l'explicació i finalitat de l'activitat.
Posteriorment, el divendres 22 de juny, últim dia de curs, els nens del cursos respectius trencaran les guardioles al pati de l'escola.
Els diners recaptats es destinaran a finançar els programes Ubuntu i Grups d’Apoderament, que estan adreçats a potenciar la promoció, la convivència i la integració social, a la Garrotxa, de persones que es troben molt desarrelades, especialment dones nouvingudes.
Juny
2018
Campanya "No et quedis el canvi": Trencada de les guardioles
A falta del recompte de totes les aportacions recollides durant el mes de distribució de les guardioles en un important nombre de comerços d'Olot i de poblacions properes, la valoració de la campanya continua essent positiva pel que representa de difusió i de presència del missatge de Càritas entre la ciutadania. Un missatge que no és altre que el de recordar que hi ha una pobresa real en el nostre entorn i que cal fer costat a les persones més vulnerables que demanen ajuda a Càritas perquè puguin sortir de la seva situació de patiment.
Juny
2018
Trobada de cloenda del programa “Apadrinar un avi” a Càritas Garrotxa
Un bon nombre de joves, dels 47 participants d’enguany al programa “Apadrinar un avi”, s’han trobat aquesta setmana als locals de Càritas per fer la valoració i el tancament del programa que s’han dut a terme en aquest curs.
Les opinions dels participants han sigut més que positives i coincideixen amb les valoracions, també positives, dels darrers cursos en el sentit que aquesta és una experiència molt enriquidora per la gent gran però també per als joves que en fan l’acompanyament.
Un elevat nombre de joves han manifestat la voluntat de continuar en el programa el proper curs, si les activitats acadèmiques els ho permeten.
Maig
2018
Una hora amb Càritas a Ràdio 90
Amb motiu del 25è aniversari de l'emissora, Ràdio 90 va oferir a Càritas Garrotxa l'oportunitat de fer una hora de ràdio amb continguts específics sobre Càritas. Un programa pensat i elaborat per persones de Càritas Garrotxa.
Ha estat una bona oportunitat per explicar i per resumir les principals accions de Càritas Garrotxa, els seus objectius i la seva raó de ser.
Si no heu pogut escoltar el programa emès directament per la ràdio, ho podeu fer, també, des d'aquest enllaç:
Maig
2018
Taller de cuina dels Grups d'Apoderament
Aquesta activitat es realitza els divendres, quinzenalment, de 10 a 14 hores a la cuina de l'Espai Ideal. El taller té un doble valor formatiu perquè, de manera rotatòria, cada participant ensenya una recepta a la resta del grup i després, a l'hora de dinar, totes comparteixen el plat preparat.
Maig
2018
La Marxa de la Vall de Bianya fa un donatiu a Càritas
Càritas ha agraït als organitzadors que, un any més, pensessin en Càritas a l'hora de programar la caminada popular.
En l'intercanvi d'opinions després del donatiu s'ha pogut palesar la importància d'aquest tipus de col·laboracions que aporten a Càritas uns diners molt valuosos per du a terme la seva acció social i alhora perquè fan present el missatge de Càritas en una activitat lúdica i de tant d'èxit com és la tradicional Marxa Popular de la Vall de Bianya.
Maig
2018
Els Grups d'Apoderament s'obren a altres participants
La sessió va ser molt enriquidora i va ajudar a visualitzar i a normalitzar el treball que es fa en aquests grups enriquint-lo amb la participació de voluntàries de Càritas i d'altres persones.
Maig
2018
Mostra cultural de cuina a les classes de TALC
En aquesta ocasió, una de les alumnes que no podrà assistir a la propera festa de cloenda del programa de llengua i cultura es va oferir per cuinar aquests plats típics del seu país d'origen. La idea va ser molt ben rebuda, i la sessió de classe es va convertir en un improvisat menjador que convidava a menjar i a compartir, alhora que alumnes i professorat practicaven la llengua catalana i el coneixement intercultural.
Maig
2018
Pintada de guardioles de la campanya "No et quedis el canvi"
La primera part de les guardioles, com en anys anteriors, ja les havien pintat alumnes de dues escoles d'Olot. Aquest any, de les escoles Petit Plançó i Volcà Bisaroques.
El dia hi ha acompanyat i han sigut molts els infants que s'han adreçat a la plaça Major de la ciutat, amb la intenció de col·laborar amb la campanya, pintant una guardiola que després romandrà exposada en algun comerç de la ciutat,tot el mes de maig, convidant els compradors a fer-hi alguna aportació, per petita que sigui, en suport a Càritas, a la tasca dels seus voluntaris i als programes que l'entitat du a terme.
Maig
2018
L'Associació d'Alumnes i Exalumnes de l'EOI Olot fa un donatiu a Càritas
En el marc de la festa de final de trimestre, es rifen totes les paneres, amb el benentès que els diners recollits es dedicaran al projecte social del Centre de Distribució d'Aliments que gestiona Càritas Garrotxa.
Finalment, aquesta setmana s'ha fet l'entrega a Càritas dels diners recollits.
Càritas Garrotxa ha felicitat l'Associació per aquesta iniciativa solidària i els ha agraït els diners entregats que, sens dubte, també ajudaran a pal·liar la pobresa real de persones ben properes.
Abril
2018
Les alumnes de TALC també celebren la diada de Sant Jordi
Un cop explicat el significat de la festa de Sant Jordi, de la llegenda, i de la tradició de regalar roses i llibres en aquesta diada, les alumnes havien de declamar una breu poesia sobre el tema de la jornada.
Totes les declamacions del poema eren acollides amb els aplaudiments de la resta de les alumnes, la felicitació dels seus professors i el regal d’una rosa per a cada alumna.
Abril
2018
Campanya amb guardioles "NO ET QUEDIS EL CANVI"
El primer de maig, coincidint amb la Fira d'Olot, a la Plaça Major, s'hi farà una pintada de guardioles. Des d'aquí convidem a tota la mainada, nens i nenes que vulguin, que vinguin i facin la seva particular aportació pintant una guardiola de Càritas. Hi estarem a partir de les 11 del matí.
Seguint la que ja podem anomenar "tradició", també hi han col·laborat dues escoles de la ciutat a pintar guardioles. Aquest any ho han fet l'escola "Petit Plançó" i l'escola "Bisaroques". A totes diues els donem les gràcies.
Les guardioles es repartiran a partir del dia 2 de maig a molts comerços d'Olot i rodalies, que les tindran fins a final de mes. Aleshores es recolliran i es trencaran en les mateixes escoles que les han pintat, amb presència d'alguns mitjans de comunicació. Cal recordar que les despeses de la campanya corren a càrrec de l'ACO, per la qual cosa tot el que es reculli en la campanya quedarà íntegrament com a ajuda als projectes de Càritas Garrotxa.
En concret, els diners recollits es dedicaran al desenvolupament dels programes comunitaris i d'integració social de Càritas Garrotxa: Ubuntu i Grups de d'Apoderament i de formació - Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural (TALC).
Moltes gràcies a totes i cada una les entitats que fan possible, any rere any, aquesta entranyable activitat social que ajuda a prendre consciència que cal la col·laboració de tots a fer una societat més justa. I moltes gràcies, també, als qui hi col·laborareu amb la vostra aportació econòmica. GRÀCIES!!!
Abril
2018
L'escola Petit Plançó col·labora de nou amb Càritas
Abril
2018
La Xa Marxa Nadalenca fa entrega del donatiu a Càritas
Com és sabut, els organitzadors de la Marxa Nadalenca d'Olot havien declinat organitzar la cursa aquest any, per dificultats personals. Aleshores, l'empresa "Fotoinstant.com" va recollir el testimoni. Amb un estret marge de temps, la nova organització va aconseguir tirar endavant la X Marxa i alhora garantir la seva continuïtat per als propers anys.
Càritas ha agraït el donatiu i alhora el compromís dels organitzadors de mantenir el caràcter solidari de la Marxa, en el futur.
Març
2018
Sortida pels barris d'Olot de les alumnes de TALC
En primer lloc van treballar el barri on viuen a través d’un plànol de la ciutat. A continuació van localitzar el seu carrer, a més de conèixer el seu significat. També van veure moltes imatges d’Olot per saber el seu grau de coneixement de la ciutat. Finalment es va realitzar un itinerari que les va portar pel carrer de Valls Nous, església del Tura, plaça de la Pia Almoina, Plaça Major, carrer Major i plaça del Conill.
Totes les alumnes van venir a la sortida i es van mostrar en tot moment molt interessades a conèixer i a visitar llocs desconeguts i alhora tan propers de la ciutat on viuen.
Març
2018
Roda de premsa del Balanç 2017 de Càritas Garrotxa

Març
2018
Nova col·laboració amb l'Escola Petit Plançó
Març
2018
Cicle de Conferències "La Convivència en una societat diversa" (i 7)
Març
2018
Interessant xerrada adreçada als voluntaris de Gent Gran
La conferència duia el títols de: "Ajudar-nos per poder ajudar. Estratègies per a protegir-nos emocionalment."
Hi van assistir una vintena de persones i la formació va anar a càrrec de la metgessa Esther Celda.
La doctora Celda té una llarga experiència en aquest tipus de formacions i acostuma a acompanyar les seves explicacions amb anèdotes i casos reals. Això fa que la sessió sigui molt entenedora, alhora que hi aporta un punt d’humor que la fa molt agradable.
Març
2018
Vint alumnes de l'INS Bosc de Coma participen al Taller de Voluntariat
Com en anys anteriors, el Taller ha combinat les explicacions de caire més tèoric, com pot ser la presentació de què és i què fa Càritas, amb accions útils i pràctiques, participant en la realització de diversos programes.
L'alumnat participant ha deixat constància, un any més, que l'activitat els ha agradat molt i que els ha ofert una visió de Càritas que desconeixien.
Març
2018
Cicle de Conferències "La Convivència en una societat diversa" (i 6)
Març
2018
Cicle de Conferències "La Convivència en una societat diversa" (i 5)
La xerrada, amb el títol de “Diàleg sobre convivència i diversitat”, es va centrar a explicar mitjançant unes preguntes, l’experiència de cada conferenciant davant la realitat que els ha tocat de viure en la pròpia pell.
Explicaven com ens trobem, a primera vista, relacionant-nos amb els altres, com ens construïm uns estereotips de les persones, que després de conèixer-les, quasi sempre, no es corresponen en com realment són. Destacaven que la diversitat no es dóna quan convivim persones de diverses cultures, creences, costums... sinó que aquesta diversitat ja existeix de sempre entre les persones autòctones. Deien: "La diversitat ha existit, existeix i existirà". Es va remarcar, també, que els prejudicis existents són quasi sempre “mentals”. Si no canviem el nostre “xip” no avançarem.
Hi va haver molta participació entre els assistents, desenvolupant-se un diàleg, canvi d’impressions, i preguntes molt enriquidores. I es va acabar amb el convenciment que ens cal a tots plegats l’esforç continu per obrir-nos a aquesta diversitat, perquè no quedi tot en “paper mullat”.
Març
2018
A punt la XXXVIII Marxa Popular de la Vall de Bianya
El lloc i hora de sortida serà a Hostalnou (a la zona esportiva), a les 7 del matí.
Enguany farà un recorregut per la Planade Bianya i la Serra de Sant Miquel del Mónt.
L'itinerari serà el següent: HOSTALNOU - SOCARRATS - SANT VALENTÍ - VENTOLÀ SANT MIQUEL DEL MONT - SANTA MARGARIDA i HOSTALNOU.
La inscripció, que inclou un esmorzar per tothom, costa 7 euros. Tots els inscrits fan un aportació d'un euro, un any més, per Càritas Garrotxa.
Les inscripcions es podran fer des de mitja hora abans de la sortida.
Es pot trobar més informació a:
http://www.ajuntament.valldebianya.org/FitxersWeb/91590/PROGRAMA_MARXA_2018.pdf

Febrer
2018
Cicle de Conferències "La Convivència en una societat diversa" (i 4)
La propera Conferència tindrà lloc aquest dilluns vinent, dia 26 titulada "Diàleg sobre convivència i diversitat". Serà a les 7 de la tarda al Casal Marià. Us hi esperem.
Febrer
2018
Cicle de Conferències "La Convivència en una societat diversa" (i 3)
Febrer
2018
Cicle de Conferències "La Convivència en una societat diversa" (i 2)

Febrer
2018
Xerrada d'Alimentació saludable per a tota la família
Ens va parlar de l'alimentació en diferents etapes de la vida. Primer va explicar l'alimentació en els nadons i com anar introduint els aliments a poc a poc. Tot seguit vam parlar de l'alimentació dels infants i seguidament de la dels adults.
Va ser una xerrada molt interessant ja que es va parlar d'una alimentació equilibrada i sana, la importància de practicar exercici físic i beure aigua, viure en un entorn favorable (amb poca contaminació, tranquil...).
El que més ens ha sorprès de la xerrada és l'execessiu consum de sucre que en general té la nostra societat. La infermera ens va comentar que, com a molt, hauríem de consumir sis cullerades de sucre al dia i ens va donar alguna alternativa per no menjar-ne tant.
Febrer
2018
Cicle de Conferències: "La Convivència en una societat diversa" (i 1)
1- Fer prendre consciència com és de necesari obrir-se a la diversitat per acollir la vida i viure-la en plenitud. 2- Descobrir que no ens hem de guiar per les aparences, sovint enganyoses de les persones; coneixent-les més de prop. Segurament que haurem de bandejar tòpics estereotips que ens hem fet. 3- Descobrir que és en la diversitat que construirem comunitat. Per assolir aquesta fita caldrà posar-nos tots en un mateix nivell, veure'ns de tu a tu, deixant de banda creences, prejudicis, cercant allò que ens és comú per poder avançar junts, construint aquesta comunitat igualitària que tots anhelem.




Febrer
2018
Dansem.Garrotxa omple el Teatre Principal d'Olot
Malgrat la pluja, ja a partir de 2/4 de 5 de la tarda, el assistents a l’espectacle han pogut començar a escalfar motors amb el grup “Country qui pugui” a l’entrada del Teatre. A les 5 ha arrencat un espectacle variat, àgil i d’un gran nivell, que ha aplegat la majoria de les escoles de dansa de la Garrotxa i amb la participació de gairebé 200 balladors i balladores. La diversitat d’estils i la fluïdesa en les actuacions ha fet que l’hora i mitja de l'espectacle es fes curt.
Càritas Garrotxa ha agraït a les 15 escoles de dansa la seva participació desinteressada en el projecte i la seva bona acollida a una iniciativa que té una triple finalitat: promocionar i gaudir de la dansa feta a la comarca en les formes més diverses i alhora fer costat a Càritas i a la tasca dels seus voluntaris en la lluita contra la pobresa i la vulnerabilitat que pateixen moltes persones del nostre entorn.
Càritas Garrotxa ha fet públic el seu agraïment més sincer a tots aquells que han fet possible la 2ª edició de “Dansem.Garrotxa”:
- La Sala. Balls de saló
- Agrupació sardanista Olot
- Esbart Olot
- Marta Munyoz. Dansa i consciència
- Casa Cultural d’Andalusia de la Garrotxa. Grup de flamenco
- Country qui pugui
- Capoeira Comanegra
- Grimaldidance. Salsa i bachata
- Hibiscus. Dones en dansa
- Eva Durban. Corporal i artístic
- Art Movement. Brak dance
- Escola de dansa Violetta Arp
- Esbart Marboleny Jove
- Gimnàs Ani Totfitness
- Ofolk. Ball a la plaça
- Ajuntament d'Olot
- Olot Cultura. Teatre Principal d’Olot
- Francesc Rubió i Manel Serra
- Cooperativa La Fageda i Tavil
Febrer
2018
Agraïment de Càritas Garrotxa a dos voluntaris
El matrimoni format per Manel Quintana i Rosa M. Caralt han hagut de deixar, per raons de salut, les tasques directes en el voluntariat del Centre de Distribució d'Aliments després de més 35 anys, entre tots dos, de compromís en aquest programa.
Si bé és cert que, tant en Manel com la Rosa M. han actuat en tot moment per principis solidaris, posant per davant de tot la gratuïtat en les seves accions, és de justícia reconèixer el seu compromís i la seva tasca al llarg de tants anys.
Tant en Manel com la Rosa M. continuaran vinculats a Càritas en altres accions.
Febrer
2018
Finalització de la formació del curs Incorpora
Els curs el van iniciar 20 persones i l'han conclòs satisfactòriament 15, de les quals 11 ja han trobat feina.
El curs ha permès als assistents obtenir també la titulació de manipulador d'aliments i de conductor de carretilles elevadores.
La formació tèorica es va iniciar el passat 12 de setembre i es va acabar el 29 de desembre.
Aquest curs, patrocinat per la Caixa, ha tingut també el suport de l'ajuntament d'Olot i l'inestimable col·laboració de set empreses de la comarca que han acollit els alumnes en el període de pràctiques.
Gener
2018
Alumnes dels Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural visiten l’ajuntament d’Olot
Totes les alumnes es van sentir emocionades de conèixer de prop aquest espai de l’administració local, van valorar molt positivament aquesta sortida i amb ganes de repetir-ne moltes més.
Com és sabut, el programa dels Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural, a més del coneixement inicial de la llengua catalana, prioritzen, també, el coneixement de l’entorn i tot allò que pugui afavorir la relació amb la comunitat d’acollida i de convivència.
Gener
2018
Presentació de Dansem.Garrotxa 2018
El festival de la dansa solidària de la Garrotxa se celebrarà el proper diumenge, dia 4 de febrer, a les 5 de la tarda. A partir, però, de 2/4 de 5, Country qui pugui acollirà els assistents convidant-los a ballar a la plaça del Teatre, amb la voluntat de crear un ambient alegre i festiu.
En aquesta 2a edició hi participaran 15 escoles de dansa de la comarca amb una gran varietat d'estils i ritmes. Aquesta diversitat fa que les actuacions siguin àgils, entretingudes i emotives.
Les entrades a l'espectacle es poden comprar pels mitjans habituals del Teatre Principal d'Olot.

Gener
2018
Publicat el Butlletí 18 de Càritas Garrotxa

Gener
2018
Col·laboració de l'alumnat de 4t de Primària de l'Escola Petit Plançó
Els alumnes d'aquest curs ja havien assistit, prèviament, a un xerrada sobre el CDA, aprofitant una visita que hi havien fet unes setmanes enrere.
Els diversos murals han estat realitzats en grups de 5 o 6 alumnes la qual cosa els ha permès compartir diferents punts de vista sobre la realitat de la pobresa i sobre el sentit d'aquest espai d'ajut a les persones que passen necessitat.
Desembre
2017
Ràdio Olot i Càritas Garrotxa renoven el conveni anual
Càritas Garrotxa està molt agraïda de poder comptar amb el suport i la bona predisposició de Ràdio Olot per tal de fer difusió del missatge social de l'entitat.
La col·laboració més significativa de la Ràdio amb Càritas es concreta en la reproducció de tres falques diàries de espots prèviament elaborats per voluntaris de Càritas i en la inclusió en els informatius dels esdeveniments més rellevants de Càritas a la comarca.
Desembre
2017
Olot TV i Càritas Garrotxa renoven el conveni de col·laboració
Aquest és el 5è any de la col·laboració entre ambdues entitats amb la finalitat de donar visibilitat a Càritas i als seus projectes. Durant aquest temps, la cadena ha ofert l’emissió gratuïta d’espots durant tot l’any, de diferents campanyes de publicitat, i el seguiment informatiu de les accions que s’impulsen des de Càritas.
Desembre
2017
Renovat el conveni entre Càritas Garrotxa i el Pessebre Vivent de Joanetes
Càritas va agrair al Pessebre Vivent de Joanetes la seva confiança i va felicitar la junta directiva i a tots els seus membres per la seva vinculació amb Càritas i el seu compromís a col·laborar en la lluita contra la pobresa i l'exclusió social a la comarca.
El president de Càritas Garrotxa va posar de manifest que fer Pessebre Vivent de Joanetes també era fer Càritas i que la seva persistència en la col·laboració era també una altra manera d'esdevenir voluntari de Càritas.
Desembre
2017
Alumnes de l’Escola Cor de Maria ajuden en el Post Gran Recapte
Hem d’agrair la col·laboració d’una desena d’alumnes de 2n d’ESO de l’Escola Cor de Maria d'Olot i a les seves tutores que han dedicat tot un matí a ajudar en les tasques de magatzem del Centre de Distribució d’Aliments.
La col·laboració d’aquests alumnes forma part d’un projecte més ampli que es du a terme des de la tutoria d’aquest curs de l’Escola i que vol potenciar la sensibilització i la implicació de l’alumnat en les tasques socials.
Desembre
2017
Bona acollida de la parada Càritas
El diners recollits es destinaran, com sempre, a fer possibles els programes d'atenció a la pobresa de Càritas Garrotxa.
Tanmatexi cal valorar que la presència social de Càritas en un espai tan concorregut, ha sigut un bon testimoni del missatge de Càritas.
Desembre
2017
Acaben dos Tallers per a usuaris del CDA
El contingut del primer taller era sobre alimentació i cuina i s'acabà el 23 de novembre. La valoració de les persones participants ha estat molt positiva.
El segon taller duia per títol "Habilitats personals per fer front a la crisi". Aquest taller, que té també molt bona acceptació entre els usuaris del CDA, s'ha fet per primera vegada a Besalú.
Desembre
2017
SolidariSac . Parada del Mercat de Nadal a Olot . Campanya 2017
El producte es distribueix a empreses que l’ofereixen als seus treballadors, clients, etc. formant part d’una panera nadalenca, sopars de Nadal, o senzillament com un regal solidari, per donar suport a Càritas. Les bosses SolidariSac han estat envasades per una vintena de voluntaris i voluntàries i servides als compradors per voluntaris de la comissió de Càritas. I es troben a la venda a un preu de 5€.
El SolidariSac es ven, també, a la parada del Mercat de Nadal d’Olot, i també a particulars o famílies que obsequien els seus comensals, per exemple, amb motiu del sopar o el dinar de Nadal.
El president de Càritas Garrotxa, Carles Oller, ha presentat la 4a edició del SolidariSac, aquesta tarda a l’Ajuntament d’Olot. El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, i Pilar Ferrés de Càritas Garrotxa també han pres part de la presentació de la iniciativa. Segons ha explicat Oller, Càritas Garrotxa serà present, tots els dies, al Mercat de Nadal d’Olot (8, 9 i 10 de desembre), amb una parada a la plaça Major, on s’hi vendran bosses del SolidariSac, productes artesanals fets per voluntaris i voluntàries de Càritas, o bé altres persones, i altres productes aportats generosament per empreses de la comarca, per tal de col·laborar amb Càritas.
Novembre
2017
Concert dels Cors Gòspel Girona i Tam Tam Gòspel, de Vic, a favor de Càritas Garrotxa
En segon lloc hi intervingué el grup Cor Gòspel Girona, conegut ja perquè hi va cantar l'edició passada. Es fa formar l'any 2004, el dirigeix Xavier Thihó. Canten un Gòspel tradicional i contemporani, però tot ell ple de vida, impregnat d'una força que fa vibrar, en cada actuació, a tothom qui hi assisteix.
Ens van fer gaudir d'un repertori variat, ple d'emoció, de vida, que no va deixar indiferent a cap dels assistents. Van fer participar en algun cop al mateix públic, que va saber correspondre. En fi, un concert per a la història.
Donem les gràcies molt de cor als dos grups per haver participat de manera desinteressada. Val a dir que els guanys del concert van destinats a cobrir els diversos projectes endegats per Càritas Garrotxa i que la recaptació va ser significativa, tenint en compte que l'església es va omplir.
Finalment volem donar les gràcies des de Càritas Garrotxa a tots i cada un dels voluntaris que s'hi van abocar de ple, tant en el concert com en tota la seva preparació. I donar les gràcies, també, a les cases comercials que van col·laborar desinteressadament aportant els seus productes per obsequiar els components de les corals amb un piscolabis. Moltes gràcies a tots i fins l'any vinent, si Déu vol. Els dos cors de Gòspel van acceptar la invitació per tornar-hi.
Novembre
2017
Concert de Gospel a benefici de Càritas
El Cor Gospel Girona es va iniciar l'any 2004 i està dirigit per Xavier Thió. Combina cançons de gospel tradicional amb altres de més novedoses i actuals. Actualment té una setantena de cantants.
Tam Tam Gospel, va néixer l'any 2001. Ha editat diversos CD's i està dirigit per Júlia López. En aquest concert interpretarà totes les cançons a capella.
Tots dos grups actuen desinteressadament. La característica principal d'ambós grups és que frueixen i fan fruir el públic amb les seves interpretacions.
Novembre
2017
Comença el nou projecte SolidariSac 2017
Novembre
2017