Home >> 50 Càritas A prop teu >> La Bisbal d'Empordà

La Bisbal d'Empordà

Horari i on som

Horari d'atenció al públic
Dilluns de 12h a 17h i dimecres de 14h a 19h.

Horari d'atenció d'estiu
Dilluns de 12h a 17h iI dimecres de 14h a 19h.

Horaris d'atenció telefònica:
Dilluns de 12h a 17h i dimecres de 14h a 19h.

Caritas La Bisbal d'Empordà
c /del Raig, s/n
17100 La Bisbal d'Empordà
labisbal@caritasgirona.cat

Què fem

Acollida
El primer pas quan una persona s’adreça a Càritas és l’acollida. Durant aquest procés escoltem la persona atesa, identifiquem i valorem la seva situació i establim un pla de treball personalitzat, coordinat amb els serveis socials i altres entitats. Els nostres equips de professionals i voluntariat treballen amb la participació activa de les famílies i les acompanyen per fomentar-ne l’autonomia i la promoció amb l’objectiu de fer front a la pobresa i l’exclusió social i millorar la seva situació.

Apadrina un avi
Posem en relació joves estudiants i persones grans que viuen en centres residencials, per lluitar contra la solitud i per fomentar les relacions entre generacions, a través de visites dels joves als centres. Un cop per setmana, cada jove es reuneix amb la persona gran apadrinada i junts comparteixen converses i passejades i realitzen activitats diverses. Les trobades contribueixen a augmentar l’autoestima i el benestar de les persones grans. Els joves, en canvi, reben l’experiència i la saviesa de les persones apadrinades.

Ser gran amb dignitat
Les persones grans que viuen soles o aquelles que estan ingressades en residències però que no compten amb el suport de persones properes, han de sentir-se escoltades, acompanyades i estimades. Aquest és l’objectiu d’aquest projecte. Les persones voluntàries visiten setmanalment les persones grans ateses a domicili o a la residència. El programa també organitza formacions específiques al voluntariat sobre vellesa per oferir una atenció de major qualitat.

Rober
Per garantir que les persones amb falta de recursos puguin accedir a roba amb condicions adequades, els robers reciclen roba de segona mà que es troba en bon estat per a la posterior distribució. El servei és gestionat per persones voluntàries, que organitzen la roba. Algunes Càritas també ofereixen serveis de reutilització d’articles de segona mà, parament de la llar i mobiliari. Aquests espais contribueixen a enfortir el consum responsable, i són un primer punt de trobada i d’atenció a les persones més vulnerables.

Banc d’aliments
Proporcionem aliments i productes higiènics, que permeten cobrir les seves necessitats bàsiques a persones i famílies amb limitats recursos econòmics, en coordinació amb els serveis socials. Els aliments, la majoria peribles, provenen d’aportacions d’entitats i institucions, excedents alimentaris, campanyes.

Serveis d’intervenció educativa
Professionals i voluntaris de Càritas ofereixen un espai de relació, treball en valors i reforç escolar a infants que necessiten suport en el seu procés d’escolarització tot involucrant, des de l’inici, la participació de les seves famílies i de l’entorn educatiu. Així, unificant espais lúdics, de treball i de relació, se’ls acompanya a desenvolupar i millorar els seus hàbits d’estudi i treball, així com les seves habilitats personals i relacionals.

Serveis d’atenció lingüística
Ajudem a millorar el coneixement de la llengua catalana de les persones en formació, així com la seva convivència i participació en la societat d’acollida.

Serveis de dutxes
Hi ha persones que no tenen la possibilitat d’accedir a una higiene personal en condicions a casa seva, perquè no poden fer front al pagament de subministres energètics. Des de Càritas oferim equipaments i servei de dutxes a diverses poblacions amb l’objectiu que aquestes persones, i les que es troben en situació de sense llar, puguin satisfer aquesta necessitat bàsica de forma digna.