Home >> Col·labora >> Irregularitat sobrevinguda

Irregularitat sobrevinguda

Iniciativa popular "Essencials" per a una regulació extraordinària de persones migrants

Les nostres firmes són molt importants, perquè si en reunim prou, 500.000, podrem trucar a la porta del Congrès

Segur que coneixes persones que procedeixen d'altres països. Potser viuen al teu edifici i són els teus veïns, o tenen cura dels teus pares ja grans, o dels fills d'algun dels teus amics. O és possible que sigui un familiar, bé perquè hagis format una família amb ell o amb ella, o perquè sigui la parella d'algun dels teus parents... Aquestes persones ja formen part de la societat i contribueixen a enriquir-la. Treballen i paguen impostos. Tot i això, els seus drets no sempre estan reconeguts.

Les vies per obtenir una autorització de residència i/o treball, no són senzilles. I una vegada aconseguides, és fàcil que aquestes persones la perdin. Quan això passa, es troben en situació administrativa irregular. I això implica no poder obrir un compte bancari, signar un contracte de treball, llogar un habitatge o anar al metge.

I això és així per la Llei d'Estrangeria vigent.

Per això, ens hem unit a moltes altres entitats per posar en marxa una iniciativa legislativa popular. Les nostres firmes són molt importants, perquè si en reunim prou, 500.000, podrem trucar a la porta del Congrés i demanar als diputats que, en aquest cas, modifiquin la Disposició Transitòria Primera de la Llei Orgànica 4/2000 d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social. El que demanem amb aquesta modificació és que es faci una regularització extraordinària de persones immigrants, en concret: que el Govern, mitjançant un Reial decret estableixi, en el termini de sis mesos, un procediment per a la regularització dels estrangers que es trobin en territori espanyol abans del dia 1 de novembre del 2021.

Si ets ciutadà o ciutadana espanyola i major d'edat, la teva signatura és la teva manera de participar.
Si vols signar i conèixer més sobre la iniciativa legislativa pots fer-ho a:
"ESENCIALES"

Materials