Home >> Fem >> Acció Social >> ECOSOL, Empresa d'inserció

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.

ECOSOL, Empresa d'inserció
ECOSOL és l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona. La nostra missió és facilitar la inserció laboral de persones que es troben en situació de vulnerabilitat social i laboral des d’una empresa econòmicament rendible, en la qual es mantenen criteris de qualitat en la prestació de serveis i la gestió, contribuint així al desenvolupament sostenible a nivell medioambiental, econòmic i social. L’orientació social d’ECOSOL i la seva condició d’empresa d’inserció reconeguda fan que tinguem reservats el 70% dels llocs de treball per a persones en risc o en situació d’exclusió social.

Aquí pots consultar les dades d'ECOSOL referents a l'any anterior

Línies d'activitat:

- Servei de manteniment integral d'edificis, instal·lacions elèctriques i serveis de neteja.
- Servei de recollida i gestió de roba i llibres - sensibilització ambiental.
- Muntatge, lloguer i recuperació de bicicletes.
- Taller de confecció - projectes d'economia circular.
- Missatgeria sostenible.
- Gestió de magatzem i distribució de productes alimentaris.
- Restauració i càtering.

ECOSOL som també Punt d'informació i orientació per a l'acreditació de competències, en el marc del Servei d'Acreditació de Competències Professionals de la Generalitat de Catalunya. Informem i orientem sobre com acreditar les competències adquirides mitjançant l'experiència laboral o bé a través de formacions no reconegudes oficialment, i acompanyem en el procés de tramitació. L'acreditació de competències permet obtenir una certificació oficial per a l'exercici d'una professió determinada, facilitant la integració laboral i la possibilitat de promoció professional. Per a més informació podeu consultar l'apartat ACREDITACIÓ del portal de l'Àgència FPCAT.

Canal de denúncia
Política de Gestió Bones Pràctiques Ambientals Declaració ambiental 2021

Ecosol disposa de la Certificació de Sistemes de Gestió de Qualitat ISO 9001:2015, de la Certificació de Gestió Mediambiental ISO 14001:2015 i de la Certificació de registre EMAS amb el número ES-CAT-000482, aplicables exclusivament a les activitats que consten en els certificats que s'ajunten a continuació:

Certificat ISO Certificat EMAS

Aquest programa compta amb el finançament del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu.

Muntatge, lloguer i recuperació de bicicletes

Oferim serveis professionals de muntatge a diverses marques del sector de la bicicleta, a través de la planta de muntatge industrial de bicicletes de Vilablareix.

El 2019 es va obrir una nova cadena de muntatge de bicicletes multimarca, afegint-se a les dues existents. El 2021, s'obrí una quarta cadena que generà nous llocs de treball. No obstant, les cadenes 3 i 4 es van tancar entre setembre i octubre del 2022 per manca de producció. Actualment, la línia industrial de muntatge de bicicletes té 2 cadenes.

Aquí pots consultar les dades del projecte referents a l'any anterior

Taller de confecció - projectes d'economia circular

Confeccionem diversos productes per a clients i també desenvolupem productes propis en col·laboració amb altres empreses del territori, en el marc d'un projecte d'economia circular. El taller de confecció es va establir a Olot el 2019.

Restauració i càtering

El 2016 vam començar a oferir servei de càtering i hosteleria a la cafeteria El Coro, a Sarrià de Ter, amb l'acord de l’ajuntament de la cessió de les instal·lacions. Des del 2021 gestionem un nou espai d'hosteleria a Llagostera, també gràcies a l'acord amb l’ajuntament de cessió de les instal·lacions.

Aquí pots consultar les dades del projecte referents a l'any anterior

Servei de recollida i gestió de roba i llibres - sensibilització ambiental

Realitzem feines de recollida de roba, tant de la nostra xarxa de contenidors com excedents dels robers o donatius de particulars, i a més realitzem accions d'informació i tallers de sensibilització mediambiental a la província de Girona.

Treballem en parteneriat amb Formació i Treball (empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Barcelona) i en coordinació amb el projecte Moda -RE de Cáritas Española.

Aquí pots consultar les dades del projecte referents a l'any anterior

Gestió de magatzem i distribució de productes alimentaris

Realitzem tasques de gestió de magatzem, encarregades de caixa i atenció al públic en els Centres de Distribució d’Aliments.

Aquí pots consultar les dades del projecte referents a l'any anterior

Serveis de manteniment integral d'edificis, instal·lacions elèctriques i serveis de neteja

Prestem serveis de manteniment integral, instal.lacions elèctriques i neteja a empreses, comunitats de veïns, despatxos, administracions i particulars.

Missatgeria sostenible

Des de l’any 2016 realitzem el repartiment de paqueteria al centre de Girona amb tricicle elèctric, a partir d’acords de col·laboració amb empreses de logística.

Aquí pots consultar les dades del projecte referents a l'any anterior

Mapa de les entitats d'economia social de Càritas

Podeu consultar el mapa de les entitats d'economia social de Càritas a nivell confederal  AQUÍ