Home >> Fem >> Acció Social >> Infància, joves i família

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.

Infància, joves i família
Els infants i joves que no disposen de suport, recursos, ni de l’espai adient per estudiar, sovint necessiten serveis que els donin un cop de mà en el seu desenvolupament socioeducatiu i espais on se sentin segurs, reconeguts i acceptats incondicionalment.

Volem trencar la transmissió intergeneracional de les situacions de pobresa treballant per la igualtat d’oportunitats d’infants, joves i les seves famílies i la defensa dels seus drets, amb la implicació de la comunitat i de forma coordinada amb l’entorn educatiu i social.

Aquí pots consultar les dades del programa referents a l'any anterior

Servei d'Intervenció d'Educativa

Diverses tardes a la setmana, persones voluntàries i professionals acompanyem infants i joves de primària i/o secundària en situació de vulnerabilitat que necessiten suport en l’àmbit acadèmic, social i/o emocional. Ho fem a través d’un treball personalitzat, adaptat a les necessitats de cada infant/jove, i també a través d’accions grupals.

Realitzem activitats de treball en valors, de relació, de reforç educatiu i lúdiques, per a millorar els hàbits d’estudis i coneixements acadèmics, així com les habilitats personals i relacionals. Treballem de forma coordinada amb els recursos socials i educatius del territori i, alhora, donem suport a les famílies, fent-les partíceps en l’etapa educativa dels infants/joves.

Càritas locals on es realitza:
Alt Empordà Interior, Anglès, Baix Ter, Begur, Bescanó, Blanes, Cadaqués, Fornells de la Selva, Girona, La Bisbal d’Empordà, Llambilles-Quart, Lloret de Mar, L’Escala, Palamós-Sant Joan, Pals, Pineda de Mar-Santa Maria, Pla de l'Estany, Roses, Salt, Sant Feliu-Vall d'Aro, Sant Pol de Mar, Santa Coloma de Farners.

Projecte d'Acompanyament a l'Escolaritat (PAE)

Viure en un barri marginal, on l’absentisme i el fracàs escolar són elevats, comporta un grau més de dificultat en el procés d’aprenentatge dels joves que es troben en l’etapa de cursar estudis de secundària i en l’acompanyament de les famílies cap als seus fills/es. Treballar des d’una visió global els diferents àmbits d’intervenció, com són l’educatiu, emocional i social, a través de tutories, tallers amb les famílies, espais lúdics compartits, etc. facilita les eines, el suport i l’acompanyament necessari per a superar amb èxit aquesta etapa educativa.

Persones voluntàries i professionals treballem amb els/les joves i les famílies, a través d’aquests espais, prestant molta atenció també als hàbits socials, emocionals i de salut. La col·laboració i el treball conjunt amb les institucions i entitats de l'entorn social i educatiu dels/les joves és indispensable per a fer un bon procés.

Càritas locals on es realitza:
Caldes de Malavella, Girona i Sant Feliu-Vall d'Aro.

Fes+

Cursar estudis postobligatoris ens ajuda a tenir més oportunitats per accedir a estudis superiors i al mercat laboral, però és de difícil accés per a joves que provenen d’entorns socials i econòmics amb risc de patir vulnerabilitat.

A través del Fes+, joves en situació de risc que s’han animat a continuar els seus estudis, reben l’acompanyament de persones voluntàries i professionals que treballen amb ells/es per a què tinguin cobertes les necessitats bàsiques dins de l’àmbit educat, emocional, acompanyament en tràmits, etc. i rebin el suport acadèmic necessari per a poder avançar en igualtat d'oportunitats independentment de la seva situació social i econòmica.

Alhora, impliquem també la família del/la jove en tot el procés, i li oferim suport i orientació per a donar resposta a les necessitats del seu/va fill/a durant aquesta etapa.

Girona i Salt.

L'Obrador

La cultura com a motor de canvi. Joves entre quinze i vint-i-un anys de la comarca del Pla de l’Estany, d’entorns i procedències socials i culturals molt diverses, es reuneixen setmanalment en assemblea per compartir, reflexionar i debatre sobre la realitat que els envolta i expressar-ho a través de l’art.

És un espai segur i de referència pel jovent, on es construeixen relacions, s’aprèn a viure solidàriament i en la diversitat, i a expressar i denunciar les injustícies socials a través de projectes de creació artística. És un espai que permet millorar la cohesió social, la xarxa de relacions dels joves i la seva participació comunitària a partir de temes que els preocupen.

Pla de l'Estany.

Proinfància

Infants de 0 a 18 anys reben atenció integral a través d’espais de trobada al llarg del curs escolar, en els quals els oferim suport social, educatiu i emocional per a prevenir situacions d’exclusió. Aquesta atenció integral és fruit d’un treball coordinat entre entitats socials, els serveis socials i centres educatius, que mobilitza també les famílies, per tal de poder millorar les oportunitats de futur d’infants i joves. El projecte ProInfància es desenvolupa en el marc del programa Caixa ProInfància de la Fundació “la Caixa”.

Càritas locals on es realitza:
Girona, Lloret, Pla de l'Estany i Salt.