Home >> Fem >> Acció Social >> Programa Gent Gran

Programa Gent Gran
La finalitat del programa és pal.liar la solitud de persones grans amb mancances socioeconòmiques, a través de la participació social en aquesta necessitat i assegurant la presència territorial del servei.

Projecte SER GRAN EN DIGNITAT

Oferim acompanyament, escolta, conversa, afecte… a persones grans en situació de solitud, a través de la visita setmanal de voluntaris a la residència o al domicili particular, amb l’objectiu de millorar la seva autoestima, benestar i autonomia. Va adreçat especialment a persones grans que presenten mancances socioeconòmiques i falta de suport afectiu. Treballem en coordinació amb els serveis socials, CAPs, centres residencials i altres recursos del territori relacionats amb aquest àmbit. El projecte, al mateix temps, sensibilitza la societat envers la solitud que poden patir les persones grans i facilita la implicació de les persones sensibilitzades.

Projecte APADRINAR UN AVI

Posem en relació joves estudiants i persones grans que viuen en centres residencials, fomentant la relació intergeneracional a través de les visites dels joves als centres. Les visites es realitzen setmanalment -de forma individual, per parelles o grupalment- i es dedica l’estona a la persona gran, amb qui es conversa, se surt a passejar, es fan activitats conjuntes... contribuint a la seva autoestima i benestar i potenciant el diàleg i comprensió entre generacions. Els joves aporten optimisme i futur i les persones grans experiència i saviesa. Treballem de forma coordinada amb els centres formatius on estudien els joves i els centres residencials on estan ingressades les persones grans.

En Carles ens explica la seva experiència com a voluntari del projecte Apadrinar un Avi - escoltar entrevista realitzada per la Cadena Ser

Veure vídeo - primera part
Veure vídeo - segona part

Projecte Apadrinar un Avi

Projecte A PROP

Projecte d’acompanyament telefònic a persones grans que viuen als seus domicilis particulars. Són persones amb maca de suport social i emocional, fet que els comporta patir solitud i aïllament. Els voluntaris i voluntàries de Càritas volen aportar un espai de temps per escoltar i proporcionar el reconeixement personal que tots necessitem en el nostre dia a dia.
Programa A PROP