Home >> Fem >> Acció Social >> Programa d'Acompanyament a la Gent Gran

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.
Programa d'Acompanyament a la Gent Gran
La finalitat del programa és pal.liar la solitud de persones grans amb mancances socioeconòmiques, a través de la participació social en aquesta necessitat i assegurant la presència territorial del servei.

A prop

Les persones grans que viuen soles de forma no volguda i que no tenen suport social ni emocional són la prioritat d’aquest projecte. La resposta més ràpida i eficaç de Càritas per fer front a aquestes situacions de solitud és mantenir el contacte telefònic setmanal amb les persones grans que atenem i escoltar les seves inquietuds i necessitats del dia a dia per evitar els problemes derivats de l’aïllament.

Apadrinar 1 Avi

Posem en relació joves estudiants i persones grans que viuen en centres residencials, per lluitar contra la solitud i per fomentar les relacions entre generacions, a través de visites dels joves als centres. Un cop per setmana, cada jove es reuneix amb la persona gran apadrinada i junts comparteixen converses i passejades i realitzen activitats diverses. Les trobades contribueixen a augmentar l’autoestima i el benestar de les persones grans. Els joves, en canvi, reben l’experiència i la saviesa de les persones apadrinades.

Ser Gran en Dignitat

Les persones grans que viuen soles o aquelles que estan ingressades en residències però que no compten amb el suport de persones properes, han de sentir-se escoltades, acompanyades i estimades. Aquest és l’objectiu d’aquest projecte. Les persones voluntàries visiten setmanalment les persones grans ateses a domicili o a la residència. El programa també organitza formacions específiques al voluntariat sobre vellesa per oferir una atenció de major qualitat.

Grans Experts

Hi ha persones grans que compten amb una història de vida plena d’experiències laborals o vocacionals que poden ser de gran interès per als alumnes de primària. Des de Càritas, acompanyem aquestes persones i les ajudem a preparar i realitzar una xerrada formativa. A l’aula, els infants tenen l’oportunitat d’adquirir nous coneixements i, alhora, aquests grans experts se senten més útils, actius i integrats socialment. El projecte reivindica i potencia un model d'envelliment digne i de qualitat, fent que aquestes persones se sentin reconegudes i valorades socialment.