Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies >> Cicle de Conferències "La Convivència en una societat diversa" (i 5)

Cicle de Conferències "La Convivència en una societat diversa" (i 5)

Aquest passat dilluns, dia 5 de març, es dugué a terme la segona xerrada del cicle de Conferències. Aquesta vegada, amb la participació d’una cinquantena de persones, tenint com a conferenciants la Israa Rila, en Jordi Gasulla i en Mari Drammeh. Va ser presentada per la Laila Amra, i moderada per l’Erika Zárate.
La xerrada, amb el títol de “Diàleg sobre convivència i diversitat”, es va centrar a explicar mitjançant unes preguntes, l’experiència de cada conferenciant davant la realitat que els ha tocat de viure en la pròpia pell.
Explicaven com ens trobem, a primera vista, relacionant-nos amb els altres, com ens construïm uns estereotips de les persones, que després de conèixer-les, quasi sempre, no es corresponen en com realment són. Destacaven que la diversitat no es dóna quan convivim persones de diverses cultures, creences, costums... sinó que aquesta diversitat ja existeix de sempre entre les persones autòctones. Deien: "La diversitat ha existit, existeix i existirà". Es va remarcar, també, que els prejudicis existents són quasi sempre “mentals”. Si no canviem el nostre “xip” no avançarem.
Hi va haver molta participació entre els assistents, desenvolupant-se un diàleg, canvi d’impressions, i preguntes molt enriquidores. I es va acabar amb el convenciment que ens cal a tots plegats l’esforç continu per obrir-nos a aquesta diversitat, perquè no quedi tot en “paper mullat”.