Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

11 Febrer 2015

Comercial Paperera lliura més de 150.000 fulls de paper a Càritas

Els fulls de paper es destinaran, entre altres, als cursos d’empoderament que l’entitat imparteix entre els participants dels diferents projectes.

Comercial paperera, empresa socialment responsable on els criteris de sostenibilitat ambiental i econòmica tenen una especial rellevància en la seva línia de negoci, col·labora enguany amb Càritas i fa entrega d’un palet amb més de 150.000 fulls de paper A4.

Des de Càritas agraïm l’esforç i compromís que any rere any mostra Comercial Paperera amb els més vulnerables de la nostra societat. Maria Solernou, responsable de l’Àrea de Responsabilitat Social ressalta que una part molt important d’aquests fulls es destinaran als cursos d’empoderament que Càritas imparteix entre els participants dels diferents programes i projectes. Com per exemple als tallers de formació que s’ofereixen als participants dels Centres de Distribució d’Aliments de Càritas.

Els tallers de formació són un puntal bàsic per dotar als participants de les eines necessàries per a facilitar el seu procés vers una major autonomia.  L’any 2014, des dels nou Centres de Distribució d’Aliments de la diòcesi de Girona es van fer un total de 66 tallers formatius. El taller d’alimentació i cuina econòmica és el que té més demanda. Tots els tallers giren a l’entorn de la sostenibilitat ambiental i econòmica amb la idea que tot està lligat i que les pautes de comportament quotidianes afecten el conjunt del sistema. En aquest sentit, Caye Gómez, gerent del Centres de Distribució d'Aliments, corrobora que “la formació és en aquest sentit, un gran repte per afrontar la crisi econòmica amb renovades oportunitats”.
09 Febrer 2015

Nou curs L´acollida sociolingüística de persones nouvingudes

Seguint amb la línia de col·laboració de Càritas i gràcies a la transferència de coneixement amb altres entitats, endeguem un nou curs que porta per títol "L´ACOLLIDA SOCIOLINGÜÍSTICA DE PERSONES NOUVINGUDES" juntament amb ACEFIR (Associació Catalana per a l´Educació, la Formació i la Recerca) i Fundació SER.GI; dues coorporacions amb les que compartim l´elaboració de materials, la formació de professionals i l´atenció de persones estrangeres.
El curs s´iniciarà el 6 de març i ja s´han obert les inscripcions.
El curs neix amb la voluntat d'oferir una formació a les persones que treballen o col·laboren en entitats i institucions dedicades a l'acollida i l'aprenentatge de segones llengües amb persones immigrades. Ja fa temps que Catalunya ha esdevingut una terrra on s'han establert persones d'orígens diversos. Algunes d'elles entre altres necessitats, presenten analfabetisme o falta de competències comunicatives orals en llengua catalana. Aquests últims anys de crisi han posat de manifest, encara més, les mancances formatives que pateixen algunes de les persones immigrades, i les dificultats que els suposa a l'hora de trobar feina.

El curs està adreçat a persones, tant professionals com voluntàries, que treballen en l'acollida sociolingüística de les persones joves i adultes migrades, perquè tinguin una formació que els permeti ser més eficaces en la seva actuació.

El curs s'iniciarà el 6 de març i finalitzarà el 9 de maig de 2015, i compte amb el reconixement de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Girona i del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Per a més informació, consulteu el programa i inscripcions - AQUÍ
07 Febrer 2015

Skydive Empuriabraba fa un salt per Càritas

Tres paracaigudistes despleguen una gran pancarta commemorativa del 50è aniversari de l’entitat, amb el lema #AmbTuMillor.

Paracaigudistes del centre Skydive d’Empuriabrava (Alt Empordà) han protagonitzat un salt molt especial: un salt solidari amb els més desvalguts i reivindicatiu de la feina que fa Càritas Diocesana de Girona –entitat que enguany commemora el seu 50è aniversari– a favor de la justícia social. Tres paracaigudistes, en el decurs del salt, han desplegat una gran pancarta on s’hi podia llegir el lema #AmbTuMillor que l’entitat ha utilitzat en les campanyes de promoció i difusió dels actes dels cinquantè aniversari.

L’acció, explica el director de Càritas Diocesana de Girona, Ramon Barnera, s’ha dut a terme per fer visible, “aquesta vegada des de les altures”, apunta, “la tasca que fa Càritas per recuperar la persona en tota la seva dignitat”, a través dels diversos programes i serveis, com ara el Servei d’Intervenció Educativa, que se centra en ajudar a nens i nenes en el seu procés educatiu, o el programa de Gent Gran, que atén persones grans que es troben soles.

L’acció conjunta amb Skydive Empuriabrava, empresa a la qual agraïm la seva col·laboració, busca cridar l’atenció, fer que les persones alcin la mirada i s’animin a prendre part en el projecte de Càritas, especialment els més joves, a través dels diversos programes de voluntariat”. Més concretament, Càritas busca el suport de nous voluntaris per als programa de Gent Gran i per al Servei d’Intervenció Educativa.
Es tracta, doncs, d’una crida “des de l’aire” al voluntariat, que, en definitiva, és un dels grans pilars sobre el qual se sustenta l’acció de Càritas