Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies >> Trobada de final de curs dels voluntaris de Càritas Garrotxa

Trobada de final de curs dels voluntaris de Càritas Garrotxa

Dijous passat es va dur a terme la Trobada de final de curs del voluntariat de Càritas Garrotxa. Hi van assistir una quarantena de persones.
El tema central de la convocatòria era la presentació de l'estudi "La Cohesió Social a la Garrotxa: realitats i reptes de futur", encarregat pel Consorci d'Acció Social de la Garrotxa i la Taula de Pobresa de la Garrotxa. L'estudi va ser dirigit per Quim Brugué, Xavier Casademont i Eduard Carrera.
La presentació als voluntaris de Càritas va anar a càrrec de Quim Brugué qui va fer una exposició molt didàctica sobre la realitat de la pobresa a la comarca, a partir del símil d'un tren amb diversos vagons. Aquest tren té, però, un 3r vagó, desenganxat de la resta, i que hi du un 10% de la població que podríem considerar que viu en situació d'exclusió, de pobresa. Hi ha, també, un 2n vagó (amb un altre 10% de la població) que es troba en situació de vulnerabilitat i que qualsevol sotragada, imprevist, etc. pot fer que moltes persones passin a engruixir el vagó de les persones pobres.
Podeu consultar, si voleu, l'estudi complet o descarregar-vos-el des de la web del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa:
La trobada va acabar amb un interessant intercanvi d'opinions i una tertúlia amb un petit berenar.