Home >> Diem >> Notícies >> Càritas vol reforçar i ampliar les solucions contra la pobresa

Càritas vol reforçar i ampliar les solucions contra la pobresa

Les deu Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya han posat en marxa una campanya amb l’objectiu de reforçar i ampliar els projectes de l’entitat, a través de donatius. La campanya es difondrà durant tot el Nadal, gràcies a la col·laboració de mitjans de comunicació de tot el territori. Aquest Nadal sigues part de la solució contra la pobresa és una crida al compromís per fer possible l’acció social de l’entitat. Les Càritas d’arreu de Catalunya van atendre 360.604 persones l’any passat (un 4,8% de la població catalana), amb el suport de 16.000 particulars, 1.000 empreses i més de 12.000 persones voluntàries. A la diòcesi de Girona, l’acció de Càritas va permetre atendre 22.284 persones i fins a 54.943 se’n van veure beneficiades, amb la col·laboració de 1.951 socis i donants, 258 entitats amb cor, 108 empreses col·laboradores d’inserció i 2.613 persones voluntàries.

La tasca social de Càritas continua sent avui més imprescindible que mai per a moltes persones que no tenen feina o que es troben atrapades en la precarietat laboral, que pateixen solitud, que no poden garantir la igualtat d’oportunitats per als seus fills i filles o que no poden accedir a un habitatge en condicions, entre d’altres circumstàncies. A més, Càritas també fa front a realitats d’abast global, com les migracions forçoses de persones que fugen de la violència o de la manca severa de recursos econòmics.

Càritas Diocesana de Girona desenvolupa 45 projectes arreu del territori amb la voluntat de no deixar cap persona enrere, però l’èxit d’aquesta tasca depèn de les persones que col·laboraren amb l’entitat. Per aquest motiu la campanya fa una crida directa a les persones, perquè siguin part de la solució contra la pobresa, ja sigui realitzant un donatiu puntual, fent-se sòcies o, per exemple, cedint temporalment un habitatge per poder desenvolupar-hi algun dels projectes d’acollida i acompanyament.

Els donatius es poden realitzar a www.caritasgirona.cat, fent un ingrés en un dels números de compte de l’entitat o visitant la Càritas més propera.

Números de compte:
ES88-2100-0002-53-0200129121
ES38-1491-0001-26-2073033124

Aquest Nadal, fes-te de Càritas i sigues part de la solució contra la pobresa!

Vídeo de la campanya

Falca de Ràdio Cartell A3 Nota de premsa