Home >> Diem >> Notícies >> Comença la Renda 2023, marca les dues caselles solidàries

Comença la Renda 2023, marca les dues caselles solidàries

Aquesta setmana s’ha iniciat la campanya de la renda 2023 i, un any més, aquesta és una bona oportunitat per estar prop de les persones que més ho necessiten. Et recomanem que, a l'hora de fer la teva declaració de la renda, marquis les dues caselles d'assignació solidària per duplicar l'ajuda que podràs proporcionar a projectes per a persones en risc d’exclusió.

És important que tinguis en compte que les dues caselles no són excloents, i que no suposa cap cost addicional per a tu. També és important saber que cada aportació solidària representa un 0,7%, per la qual cosa les dues caselles sumen un 1,4% dels teus impostos. Això significa que estàs realitzant un compromís doble envers la societat i que, a través de la teva ajuda, podràs contribuir a enfortir els projectes de Càritas per a les persones vulnerables.

Per assegurar-te que la teva contribució es destini a fins socials, t'animem a marcar les dues caselles d'assignació solidària en la teva declaració de la renda. Si deixes una o totes dues caselles sense marcar, l'import corresponent serà destinat a altres partides dels pressupostos generals de l'Estat, sense garantia que es destini a fins socials.

La teva implicació en aquesta causa no només representa un compromís social, sinó que també té avantatges fiscals. Gràcies a la modificació de la Llei 49/2002 d'Incentius Fiscals al Mecenatge, que va entrar en vigor l'1 de gener de 2015, podràs beneficiar-te d'interessants avantatges fiscals en la teva declaració de la renda si col·labores com a particular (IRPF) o en l'Impost de Societats (IS) si col·labores com a empresa.

Si et converteixes en soci o donant, Càritas t'enviarà un certificat de donació amb les quantitats totals que has aportat durant l'any fiscal anterior.

Per a més informació sobre aquesta iniciativa, clica aquí