Home >> Diem >> Notícies >> Els serveis socioeducatius de Càritas no s’aturen durant el juliol per lluitar contra la desigualtat

Nota de premsa (11/07/2022). Càritas manté actius la majoria de projectes socioeducatius durant el mes de juliol arreu de la diòcesi de Girona amb l’objectiu que els infants i joves atesos per l’entitat puguin gaudir d’activitats de lleure i mantinguin una dinàmica de continuïtat amb l’acompanyament que reben durant el curs. A l'estiu, aquests projectes adapten la seva programació habitual, centrada en l’acompanyament escolar, i ofereixen espais més orientats al lleure i activitats més disteses per evitar que l’aturada de l’escola en període estival augmenti encara més la desigualtat entre l’alumnat.

L’entitat alerta que l’impacte de la pandèmia i la crisi posterior continua afectant especialment els fills i filles de les famílies més vulnerables. El 60% de les llars ateses per l’entitat a la diòcesi de Girona es troba en situació d’emergència habitacional, i en moltes ocasions, els infants i joves que hi viuen no tenen recursos suficients o un espai adequat  per poder seguir els estudis en igualtat de condicions. Durant l’estiu, aquesta situació s’agreuja, perquè la manca de recursos els aboca a un llarg període sense seguiment ni opcions per mantenir la xarxa relacional o activitats complementàries que enriqueixen l’aprenentatge i millorin les oportunitats de trencar el cercle de la pobresa. A més, l’atenció a famílies monoparentals augmenta un 7,7% i aquesta circumstància dificulta encara més la conciliació i l’atenció dels fills i filles a càrrec.

Els projectes socioeducatius de Càritas acompanyen 507 infants i joves arreu de la diòcesi durant aquest estiu, a través de serveis diversos com el Servei d’Intervenció Educativa, el Projecte d’Acompanyament a l’Escolaritat, el Fes Més o el projecte ProInfància.

Aquestes activitats d’estiu es realitzen conjuntament amb els ajuntaments, escoles i diversos equipaments municipals, per tal de promoure una oferta coordinada amb tots els agents educatius i garantir un equilibri territorial d’activitats no segregadores.

A Girona, per exemple, el casal ”Activa’t a l’Estiu”, organitzat per Càritas al sector Est de la ciutat, ofereix una programació que combina lleure i activitats comunitàries en benefici del territori. L’objectiu principal és fomentar l'aprenentatge en valors i la cohesió entre el jovent que hi participa, però també fer un treball de reflexió sobre el barri on viuen i implicar-se en la seva millora. Enguany aquesta activitat se centra en marcar camins segurs que uneixin dues escoles del barri per tal de prevenir l’absentisme escolar i vetllar perquè els infants puguin accedir al centre de forma segura.

Més voluntariat i recursos per garantir els projectes socioeducatius

Tanmateix, Càritas alerta que l’atenció a infants, joves i família exigeix molts recursos, tant de persones professionals com voluntàries, i també fonts de finançament. Per això, l’entitat fa una crida al voluntariat i a realitzar donatius per poder mantenir els projectes socioeducatius i lluitar contra la desigualtat.

Pots fer el teu donatiu a través de BIZUM utilitzant el codi 01580, a banda dels canals habituals com la transferència bancària, el donatiu a la web, presencialment o per telèfon. Tant si fas un BIZUM o un ingrés bancari al número de compte ES88 - 2100 - 0002 - 5302 - 0012 - 9121, recorda enviar el teu justificant de donatiu a atenciodonant@caritasgirona.cat per poder desgravar fiscalment l'import corresponent.

Si ets una persona amb disponibilitat, compromesa amb les famílies més vulnerables i vols realitzar un voluntariat en algun dels serveis de Càritas, escriu un correu a voluntariat@caritasgirona.cat i ens posarem en contacte amb tu.