Home >> Diem >> Notícies >> Càritas atén el 12% més de persones que abans de la pandèmia

Càritas atén el 12% més de persones que abans de la pandèmia

L’entitat ha presentat avui la memòria de l’acció desenvolupada durant el 2021

Nota de premsa. 31/05/2022. Càritas Diocesana de Girona ha atès 27.998 persones durant el 2021, segons les dades de la memòria presentada aquest dimarts al matí a la seu de l’entitat a Girona. Aquesta xifra representa un lleuger descens global respecte del repunt de 2020, en plena crisi sanitària, quan l’entitat va atendre 29.915 persones, però se situa un 12% per damunt que l’atenció d’abans de la pandèmia. A banda de les persones ateses directament, fins a 61.596 persones s’han beneficiat d’algun dels 37 projectes que Càritas desenvolupa arreu de la diòcesi de Girona.

Pel que fa la cobertura de necessitats bàsiques, que inclou els Centres de Distribució d’Aliments, l’increment d’atenció respecte d’abans de la pandèmia se situa en un 20%, i els Serveis d’Acollida i Acompanyament Integral, la porta d’entrada a l’entitat, incrementen fins a un 30% les xifres d’atenció, també respecte 2019.

Càritas ha publicat una web específica per consultar el detall de tots els projectes de l’entitat.

El perfil de les persones ateses

El nombre de dones ateses creix un 5%, el que provoca que la pobresa tingui cada vegada més rostre de dona; una de cada tres persones ateses té menys de 35 anys, és a dir, augmenta l’impacte de la pobresa per a les persones més joves; les famílies monoparentals creixen un 7,7% i ja se situen en el 15% del total; una de cada tres persones no té estudis i un 57,9% es troba a l’atur. A més, Càritas alerta que el 60% es troba en situació d’emergència habitacional, és a dir, que no compta amb una llar en condicions, entre d’altres situacions; que el 95% no percep cap ajuda per ingressos mínims; que una de cada tres es troba en situació irregular i que una de cada cinc és treballadora pobra, és a dir, que tot i que tingui feina, requereix de l’ajuda de Càritas per poder viure amb dignitat.

Els recursos de l’entitat

Durant el 2021, Càritas Diocesana de Girona va destinar 9.718.419€ a totes les seves activitats. Pel que fa la procedència, els fons privats, amb 3.178.299€, van representar el 44,69% dels recursos gestionats, gràcies al compromís de socis, donants i Entitats amb Cor. Els fons públics, amb 3.933.411€, van suposar el 55,31% del total. Càritas va destinar directament el 85,07% d’aquesta inversió als projectes d’acció social.

El reptes actuals de l’entitat

Segons Dolors Puigdevall, directora de l’entitat, Càritas es planteja tres grans reptes:  la defensa dels drets de les persones acompanyades, “que sovint no es compleixen”; l’atenció als nous rostres de la pobresa, sobretot pel que fa dones, famílies monoparentals, joves i persones en situació administrativa irregular i, finalment, la lluita contra la normalització de noves formes de pobresa, com el deteriorament de la salut emocional, la bretxa digital, l’exclusió habitacional, la precarietat laboral o el compliment de les mesures de protecció de l’administració per a les persones més vulnerables.

Memòria Càritas Diocesana de Girona 2021