Home >> Diem >> Notícies >> Els serveis socioeducatius de Càritas inicien un curs marcat per la desigualtat

Els serveis socioeducatius de Càritas inicien un curs marcat per la desigualtat

Aquest mes d’octubre han reobert de forma presencial els projectes d’acompanyament socioeducatiu de Càritas Diocesana de Girona amb l’objectiu que més de 800 alumnes en situació de vulnerabilitat puguin tenir les mateixes oportunitats a l’escola i trencar el cercle de la pobresa. Les restriccions, les noves mesures higièniques per evitar els contagis i el foment de la coresponsabilitat per lluitar contra la pandèmia seran protagonistes d’aquest curs, però el repte més important és evitar que la desigualtat entre l’alumnat continuï creixent i estrunqui les oportunitats de centenars d’infants i joves.

La demanda d’aquest tipus d’acompanyament, que es coordina amb els centres educatius i les famílies, continua en augment. Enguany, l’entitat ofereix 54 serveis arreu de la diòcesi amb personal tècnic contractat i un equip de 250 persones voluntàries a tot el territori. Onze d’aquests serveis funcionen exclusivament amb voluntariat. Un 30% d’aquest voluntariat no podrà realitzar les mateixes tasques durant aquest curs, perquè és personal de risc i es veu afectat per les mesures i restriccions. D’altres han adaptat el seu acompanyament via telemàtica o han hagut de reduir les trobades presencials amb els infants i joves. En alguns casos, com en el servei que l’entitat té al barri de Pont Major de Girona, per exemple, l’equip de voluntariat s’ha vist reduït dràsticament, però aquesta dinàmica es repeteix a serveis d’arreu de la diòcesi. Aquesta setmana, l’entitat ha fet una crida per aconseguir nou voluntariat que pugui garantir també el funcionament dels serveis socioeducatius als barris, pobles i ciutats.

El equips dels serveis socioeducatius alerten que molts infants i joves vulnerables necessiten acompanyament emocional per superar els efectes de la crisi provocada per la pandèmia en el seu entorn. A més, Càritas ha detectat que moltes famílies no disposen d’ordinadors, equips ni connexions per poder seguir les classes virtuals quan és necessari i que molts infants i joves en situació de risc no poden comptar amb un entorn amb condicions que faciliti el procés d’aprenentatge. En aquest sentit, posen de manifest que els recursos econòmics de les famílies determinen clarament les possibilitats de superar els entrebancs d’aquest curs marcat pels efectes de la pandèmia i l’augment de la desigualtat.

Totes les persones interessades en fer un voluntariat als serveis educatius o en realitzar un donatiu o entrega de material per garantir-ne el funcionament, pot trucar al número 972 20 49 80 o dirigir-se a la web.