Home >> Diem >> Notícies >> Ecosol recollirà llibres usats per generar valor social

Ecosol recollirà llibres usats per generar valor social

El Grup Èxit, que suma els esforços d’Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona, Grup Fundació Ramon Noguera i Fundació Drissa i que compta amb la col·laboració d’Obra Social “la Caixa”, acaba de posar en marxa el projecte de recollida de llibres usats Rebook. L’objectiu de Rebooks és generar oportunitats laborals per a persones en situació de vulnerabilitat social, participants de les tres entitats impulsores del projecte.

A la pràctica, Rebooks es basa en la recollida de llibres usats a través de la xarxa de contenidors de roba vermells d’Ecosol, que ja compta amb 52 punts en 26 poblacions de la província de Girona. Aquesta infraestructura i la logística de la recollida que ja s’utilitza per a la roba, facilita l’entrega de llibres en qualsevol horari i punt del territori. Les persones participants del projecte valoren l’estat dels llibres i els classifiquen, en un procés que millora les seves habilitats professionals, alhora que fomenten i donen suport als valors del reciclatge, que és un dels eixos del grup. Un cop classificats, els llibres es posen a la venda a preus molt econòmics al Taller Degustació que Fundació Ramon Noguera té al carrer Indústria de Girona, a la recent inaugurada botiga Biodrissa del carrer Ciutadans també de Girona, i al Bar Cafeteria El Coro, de Sarrià de Ter, que gestiona l’empresa d’inserció Ecosol de Càritas Diocesana de Girona.

Rebooks és una nova mostra de l’actitud emprenedora i creativa dels membres del Grup Èxit per generar iniciatives socials que puguin contribuir a millorar les oportunitats laborals per a les persones ateses per les entitats integrants.