Home >> Diem >> Notícies >> El treball precari no permet sortir de la pobresa

El treball precari no permet sortir de la pobresa

La memòria de l'àmbit laboral de Càritas Diocesana de Girona, presentada fa pocs dies, constata que el treball precari no garanteix sortir de la pobresa

Càritas Diocesana de Girona va presentar fa pocs dies la memòria corresponent a l’acció social duta a terme pels programes laborals de l’entitat durant el 2015. Anna Güell, Gerent de l’empresa Ecosol, Anna Font, Cap del Programa Laboral i Imma Cullell, Cap del Programa d’Orientació Sociolaboral de l’entitat, van ser les encarregades de presentar el document.

Càritas va recordar durant la presentació que la renda del 20% més ric de la població és 6,8 vegades superior a la renda del 20% més pobre. Així, l’accés a béns, serveis i Drets bàsics presenta greus desigualtats.

La proposta de Càritas per millorar l’accés a la feina digna

Davant d’aquest context, Càritas aposta per donar suport a les persones que tenen greus dificultats per incorporar­se al mercat laboral i fomentar l’economia social,sobretot a través de l’empresa d’inserció Ecosol, que ja compta amb 5 línies d’activitat i ha generat 50 llocs de treball. L’entitat duu a terme una complexa tasca d’intermediació i coordinació per a les persones que atén i que tenen greus problemes per accedir al mercat laboral. Aquesta tasca es vehicula a partir del que anomena “Itineraris integrals d’inserció”. Aquests itineraris inclouen formació, orientació laboral, intermediació amb l’empresa ordinària i inserció a través d’Ecosol, l’empresa d’inserció de l’entitat. Els programes laborals de Càritas centren bona part de l’activitat de l’entitat, perquè, segons afirma el seu Director, Ramon Barnera, “una feina digna és la base per poder sortir del cercle de l’exclusió social”. Tanmateix, alerta Barnera, “el treball precari no permetsortir de la pobresa”.

Les dades dels programes laborals de Càritas

Els programes laborals de Càritas Diocesana de Girona han atès 1.792 persones durant el 2015, un 33% més que durant l’any anterior. L’entitat ha desenvolupat 18 projectes laborals, repartits en 21 municipis d’intervenció d’arreu de la diòcesi. Els programeslaborals compten amb un equip humà de 21 professionals, 55 voluntaris i 14 estudiants en pràctiques, a més de la col·laboració de fins a 90 empreses. El resultat de tota aquest treball és que 1 de cada 3 persones ateses s’incorpora al mercat laboral amb contracte. El 18% de joves atesos manté els estudis post oblgiatoris o universitaris. 5 de cada 10 persones que han participat en projectes d’orientació sociolaboral han millorar les seves competències personals i 8 de cada 10 han millorat la seva ocupabilitat, amb l’objectiu de facilitar la cerca de feina. Càritas aposta per continuar la tasca d’intermediació laboral de qualitat. L’entitat és una agència de col·locació oficial autoritzada pel SOC. Durant l’any 2015 ha gestionat més de 175 ofertes laborals i manté activa una borsa de treball amb candidats de tots els sectors professionals.

Els reptes de futur de l’entitat en l’àmbit laboral

Càritas continuarà impulsant projectes de prospecció d’empreses amb l’objectiu que siguin méssensibles a nivellsocial i responsables a nivell laboral oferint feines dignes, feina estable i salari per sobre del mínim marcat per l’SMI. Càritas aposta també per un model de formació actualitzat a les necessitats del mercat laboral. Finalment, l’entitat continuarà fomentant el treball protegit i l’economia social per beneficiar les persones més vulnerables i amb baix nivell d’ocupabilitat, que accedeixen a l’entitat.