Home >> Diem >> Notícies >> Justícia i Pau i Càritas rebutgen l’acord entre la UE i Turquia

Justícia i Pau i Càritas rebutgen l’acord entre la UE i Turquia

Dilluns passat vam conèixer amb consternació un acord inèdit,que suposa un gir radical en la política migratòria i un seriós retrocés en matèria de drets humans: la Unió Europea ha decidit destinar una partida extraordinària de 3.000 milions d’euros i d’altres contrapartides al govern turc amb l’objectiu principal de mantenir els refugiats fora de les fronteres comunitàries. L’acord també contempla la devolució individual i col·lectiva de persones refugiades que ja es troben en territori europeu cap a Turquia.

Mentrestant, les converses de pau s’ajornen i es dilaten. Espanya continua venent armes a l’Aràbia Saudita i alimenta d’aquesta manera els conflictes bèl·lics responsables de la crisi dels refugiats actual. Les empreses armamentístiques espanyoles hi han destinat el 26% del total d’exportacions des del 2010, amb un volum de negoci que supera els 1.200 milions d’euros i que contrasta de manera evident amb les xifres d’atenció a les persones refugiades: l’estat espanyol només ha acollit de manera oficial 8 persones de Síria, de les 16.000 a les que s’havia compromès.

Justícia i Pau, Càritas Diocesana de Girona, Creu Roja i altres entitats gironines fa temps que alerten d’aquesta realitat. El passat 10 de desembre, aniversari dels Drets Humans, Justícia i Pau va va organitzar amb altres entitats una taula rodona per reivindicar el Dret d’Asil davant la crisi dels refugiats a Europa. Tres mesos després, a banda de l’acord entre la UE i Turquia que denunciem en aquest document, el panorama és encara més desolador.

Llegiu el comunicat sencer.

Signeu la petició per a rebutjar l'acord a www.hospitalidad.es