Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

18 Febrer 2014

El Centre de Distribució d´Aliments de Roses obre les portes

El nou centre de distribució d’Aliments de Roses va obrir oficialment les seves portes i ja funciona a ple rendiment. El CDA funcionava des de feia mesos fent entregues puntals, però a  partir d’ara estarà obert dos cops per setmana arribant a 240 famílies.

Al CDA  es proporcionen aliments bàsics  a persones soles i famílies derivades principalment de Serveis Socials. Puntualment també es realitzen derivacions des de Càritas i/o altres entitats del territori. Es distribueix quinzenalment una cistella de productes bàsics durant un període de temps determinat (la durada de l’atenció ve determinada per la derivació dels serveis socials). El número de productes varia en funció dels membres que formen la unitat familiar. El projecte fomenta la corresponsabilitat dels seus participants i promou la seva capacitació per afrontar de forma autònoma i responsable la situació sociofamiliar en què es troben, treball d’empoderament personal, confecció de la pròpia cistella, contribució econòmica en funció de les possibilitats de cada família i, realització de tallers de formació en temes de foment de l’autonomia de les persones.
Durant l’últim any es van atendre, des dels diferents CDA de les comarques gironines, a 19.528 persones. Amb aquest nou centre, que s’inaugura avui, el de Roses, la capacitat d’atenció superarà les 30.000 persones, xifra que suposa un increment d’un 56% respecte l’any anterior.
17 Febrer 2014

Es consolida el projecte social de lloguer de bicicletes d´Ecosol, l´empresa d´inserció laboral de Càritas

Vint-i-sis bicicletes repartides entre els vuit hotels col·laboradors de la demarcació de Girona. 2.000€ destinats a projectes socials de Càritas Es consolida el projecte social de lloguer de bicicletes d'Ecosol, l'empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona, amb la participació, en el darrer any, de vuit establiments hotelers de la demarcació de Girona. Càritas ha cedit vint-i-sis bicicletes perquè els hotels que col·laboren en aquest projecte les posin a disposisicó dels seus clients per passejar,fer esport, o excursions pels camins del municipi, amb l'objectiu de recollir fons que aniran destinats a projectes socials de l'entitat. L'any 2013 es van recaptar amb el servei de lloguer de bicicletes prop de 2.000€.
El projecte ha passat de quatre a vuit establiments en menys d'un any. Dels hotels gironins que inicialment van apostar per aquesta iniciativa a Girona ciutat (Sol Melià, Ibis, Ultònia, Margarit i NH de Girona), se'ls ha de sumar els hotels que pertanyen a l'Associació de Comerç i Serveis de Caldes de Malavella, Golf Melià Vichy Catalan, Balneari Vichy Catalan,Balneari Prats i Hostal Fabrelles.

PERSPECTIVES DE CREIXEMENT DURANT EL PRIMER SEMESTRE DE L’ANY 2014
El primer semestre de l’any 2014 comença amb molt bones perspectives de creixement del servei ja que es sumen a la iniciativa, l’hotel Peralada Wine Spa & Golf, el Bed&Breakfast Can bo de Pau de Salt i l’hotel Mil Estrelles – La Bastida de Borgonyà (Cornella de Terri) i, s’està negociant amb altres hotels de la ciutat de Girona i amb la casa rural El Racó Sostenible de Rupià. L’objectiu de Càritas és continuar presentant i ampliant el projecte a altres poblacions de la província de Girona.

Llegir notícia
13 Febrer 2014

El programa Incorpora, a la jornada sobre contractació de treballadors/es

El programa Incopora de la Caixa, amb el que col·labora Càritas Diocesana de Girona, protagonista del col·loqui sobre els beneficis directes en la contractació de determinats col·lectius de treballadors/es. La jornada de Responsabilitat Social Corporativa (RSC), Numintec, es va organitzar amb l’objectiu d’explicar a les empreses els beneficis econòmics i socials que es poden obtenir amb la contractació de persones que es troben en situació de reinserció laboral. L’acte celebrat el passat dimarts, 11 de febrer, a l’espai CaixaForum de Girona, va comptar amb la participació d’empresaris i experts en contractació laboral, de selecció de personal i tècnics d’inserció  que van compartir les seves experiències pel que fa a la incorporació a les seves plantilles de persones procedents d’aquests col·lectius i de treballadors del programa emppersona i Incorpora.

Des del programa Incorpora, amb el que col·labora Càritas Diocesana de Girona, es va presentar el testimoni de HABIBA BOUZID, participant dels programes laborals de la nostra entitat, explicant la seva experiència durant tot el seu itinerari formatiu-laboral, des de la seva entrada al pre-taller de neteja, posterior contractació per ECOSOL i la seva inserció a l’empresa ordinària CENTRE GERIÀTRIC MARIA GAY, i com, aquest procés, ha fet millorar tant la seva salut emocional com la de la seva família.
Llegir notícia
12345678910111213141516171819202122