Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

10 Abril 2014

S´Inauguren les noves instal·lacions del Rober de Càritas Interparroquial de Girona

Obre les portes el nou local de Rober, de Càritas Interparroquial de Girona, ubicat a Can Gibert del Pla

El Servei de Rober de Càritas Interparroquial de Girona, que recicla la roba de segona mà i té com a principal objectiu proporcionar roba a persones amb dificultats econòmiques, va atendre, l’any 2013, unes 12.000 persones, de les quals 480 derivades per entrega social. El servei, que funciona  gràcies a donacions desinteressades i que aposta per la cultura de la reutilització, el reciclatge i el consum responsable, va gestionar 29 tones de roba, el 80% de la qual provenia de donacions particulars i el 20% de donacions d’empreses.

En aquest context i amb l’objectiu de millorar el servei, Càritas Interparroquial de Girona va inaugurar, el passat 4 d'abril, les noves instal·lacionsubicades al número 3 del carrer Campcardós, al barri de Can Gibert del Pla. El local que ocupava fins ara aquest servei, al número 83 de l'avinguda Sant Narcís, acollirà els tallers de costura que fins ara s’impartien a Sant Salvador d'Horta. Els tallers són un espai d’acollida, trobada i cohesió social adreçat especialment a dones, on es proporcionen coneixements pràctics de costura a l’hora que es treballen habilitats personals i socials per tal d’afavorir la presència i participació en diferents espais de la societat.

Actualment, a la diòcesi de Girona, alguns dels robers de Càritas funcionen com a botigues, on es proporciona roba a canvi d'un import simbòlic, fet que normalitza i dignifica el lliurament de la roba de segona mà. Les persones que es troben en situació precària poden accedir al servei gratuïtament, mitjançant l'entrega social. A Girona, un total de 31 voluntaris fan possible el funcionament del servei.
03 Abril 2014

Càritas i Justícia i Pau signen un conveni per impulsar iniciatives conjuntes a favor dels drets humans

Les dues entitats impulsaran en un any una programació conjunta

Càritas Diocesana de Girona ha signat un conveni de col·laboració amb Justícia i Pau pel qual ambdues entitats acorden programar iniciatives conjuntes destinades a la promoció dels drets humans, l’educació per la pau, la lluita per la Justícia i la sostenibilitat social i ecològica. L’acord, rubricat pel director de Justícia i Pau a Girona, Albert Quintana, i pel director de Càritas, Ramon Barnera, té vigència d’un any i preveu la creació d’una comissió mixta que es reunirà dos cops, al final del curs escolar i durant el primer trimestre, per elaborar la programació conjunta i fer el seguiment del conveni.

28 Març 2014

Èxit absolut de l´exposició-subhasta d´art solidari a favor de Càritas Garrotxa

Dissabte 22 de març, tal i com estava previst, es va tancar l´exposició-subhasta d´art solidari. Càritas Garrotxa valora molt positivament l’activitat solidària en el seu conjunt i creu que ha estat una eclosió de solidaritat i ajut a les persones més necessitades.

Com ja s’ha destacat en diverses ocasions, cal felicitar-se per l’extraordinària col·laboració dels artistes garrotxins, familiars d’artistes desapareguts i de donants particulars que han fet possible aquesta gran mostra de solidaritat, sense oblidar les importants col·laboracions, com consta en la relació d’agraïments recollida al catàleg i al bloc, per tal que l’activitat fos tan reeixida.

A aquesta relació d’agraïments cal sumar-hi ara, la dels nombrosos visitants i compradors que, conjuntament amb l’adquisició d’una obra, han fet un important donatiu a Càritas Garrotxa per al desenvolupament dels seus programes d’atenció a les persones.

Finalment, la quantitat recollida de diners, entre la subhasta i la venda de catàlegs ha estat de 12.152 euros. Import que suposa un important ajut per cobrir el pressupost anual de Càritas Garrotxa.

12345678910111213141516171819202122