Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

17 Juliol 2014

La tasca solidària de Càritas torna a rebre el suport d´Espai Gironès

Càritas i Espai Gironès van renovar ahir el seu conveni de col·laboració per tercer any consecutiu. La formalització de l’acord va tenir lloc a la seu de l’organització benèfica al Barri Vell, amb l’assistència del seu director Ramon Barnera i de Pau Jordà, gerent del centre comercial.

El suport a les activitats de Càritas per part d’Espai Gironès es remunta a l’any 2012. El conveni ha posat el seu gra de sorra per ajudar a dur a terme accions com ara el programa PATI, que cerca proporcionar habitatges a dones amb fills en situació de risc socioeconòmic i altres iniciatives destinades a afavorir als col·lectius més necessitats de la nostra província. A més, aquest setembre les instal·lacions del centre comercial gironí acolliran l’exposició fotogràfica “Retrats d’inserció, un procés d’esperança”, protagonitzada pels participants en els programes laborals de Càritas en el seu camí cap a l’adaptació al món del treball.Ramon Barnera, director de Càritas Diocesana de Girona, ha agraït el compromís que l’entitat segueix mostrant per ajudar a superar les situacions d’exclusió social dels més vulnerables.

15 Juliol 2014

Càritas i Clínica Cervera signen un conveni per ajudar les famílies sense recursos a mantenir una bona salut dental

Càritas i Clínica Cervera han signat un conveni de col·laboració per fer una revisió dental a nens i nenes amb edats compreses entre 6 i 10 anys que es troben en situació de risc d’exclusió social. El servei de salut dental va iniciar-se el passat mes d’abril, amb una prova pilot, i va atendre tres nens de famílies que actualment estan incloses en el projecte Acollida i Acompanyament de Càritas Diocesana de Girona. Des de llavors, la clínica ja ha doblat el número de casos. Segons Paco Pardo, responsable del programa Acollida, l’oferiment solidari dels professionals de la Clínica Cervera posa en evidència com la pobresa afecta de manera directa a la mainada, en un aspecte tant important com és la higiene bucal. El centre ha volgut reservar els divendres a la tarda per dur a terme les revisions. El procés comença amb una primera visita, en què es fa una valoració i una neteja bucal. Si el nen/a presenta alguna patologia important es programen visites de seguiment per donar resposta a la problemàtica dental. De fet, alguns dels nens ja han anat a tres visites, sempre acompanyats dels seus progenitors.

Tant les famílies com el personal de la clínica estan molt satisfets amb l’experiència, i la Clínica Cervera no descarta, en un futur, organitzar una sèrie de xerrades per assessorar els pares i ajudar-los, d’aquesta manera, a prevenir futures patologies dentals.

La Clínica Cervera fa 20 anys que atén el públic, i en aquest temps s’ha especialitzat en tres grans àmbits de l’odontologia: la periodòncia, els implants dentals i la rehabilitació oral.

10 Juliol 2014

Els Manaies de Sant Daniel fan una donació de més de 7.000 euros a Càritas

El concert musical que va organitzar l’associació de Manaies de Sant Daniel i que va comptar amb l’actuació del grup gironí The Pepper Pots, i els grups Counting Off Group i The Funk Boss Brothers, va ser tot un èxit. L’associació va recaptar 7.018,15euros, import que va lliurar a Càritas Interparroquial de Girona el passat 25 de juny , al local dels Manaies de Sant Daniel.

Els Manaies saben que en l’actual conjuntura tota ajuda és poca, i que, malgrat no es resoldrà de forma definitiva la dramàtica situació que pateixen tantes persones i famílies, accions com aquesta repercuteixen en el dia a dia d’aquestes a través de l’acció social de Càritas i d’altres entitats.

Amb aquest gest, els Manaies volen retrobar-se amb l’esperit amb que van aparèixer al segle XVIII les manaies a la ciutat, ja que els seus fundadors tenien la intenció de millorar la convivència a la ciutat de Girona i col·laborar amb les institucions per contribuir al benestar dels altres, tot això en el marc dels valors cristians. Els manaies han estat un element característic de la Setmana Santa gironina des de el segle XVIII. De fet, ja es te constància escrita de la seva existència en un document de 1751. Els integrants, disfressats de legionaris romans i tradicionalment provinents de la localitat veïna de Sant Daniel, encapçalaven les processons de Dijous i Divendres Sant, fent referència a aquelles tropes romanes que fa gairebé dos mil anys va enviar Pons Pilat la mateixa nit de la mort de Jesús per comprovar si, tal com el Messies havia dit, ressuscitava o no.

12345678910111213141516171819202122