Home >> Diem >> Notícies >> Càritas celebra la setmana de Corpus amb una crida a «ampliar la mirada» i construir una societat més justa i equitativa per a tothom

Totes les parròquies de la diòcesi recolliran donatius el diumenge 11 de juny, Dia de Caritat

Nota de premsa (07/06/2021). La diada de Corpus, dia de la Caritat, que enguany se celebra diumenge 11 de juny, és una data d’especial importància per a Càritas. La campanya de Corpus d’enguany té com a lema “Tu hi tens molt a veure”, amb el que l’entitat demana que la societat ampliï la seva mirada i fa una crida a despertar la solidaritat, la implicació i el compromís amb un estil de vida que transformi la societat.

Enmig d'una realitat complexa i dolorosa en què Càritas acompanya les persones que més pateixen, la seva directora, Dolors Puigdevall destaca que “es fa evident la necessitat de comunicar esperança. Després d'anys de dificultats, la societat s'ha tornat insensible a la pobresa, centrada en les seves pròpies necessitats i desentenent-se del patiment dels altres”.

L'entitat observa una dura realitat en què milers de persones sobreviuen amb escassos recursos i denuncia que es converteixen en persones invisibles, sense accés a una vida digna, als seus drets ni a oportunitats. Segons les xifres presentades aquest mes de maig per Càritas Diocesana de Girona, ha atès un total de 27.531 persones durant el 2022 en algun dels 38 projectes desenvolupats arreu de la diòcesi de Girona. Les dades posen de manifest l'impacte durador de les conseqüències de la crisi sanitària, i reflecteixen el compromís inqüestionable de l'entitat envers les persones en situació de vulnerabilitat. Segons Càritas és un imperatiu abordar aquesta problemàtica i treballar conjuntament per garantir una alimentació adequada i cobrir les necessitats bàsiques de les famílies, ja que 2 de cada 3 llars no poden assegurar-se una alimentació suficient i 3 de cada 4 llars no poden satisfer les seves necessitats més bàsiques.

Puigdevall considera que “és evident que cal intensificar els esforços per revertir aquesta situació, atès que el 60% de les famílies ateses es troben en situació d'emergència residencial i el 18% viu en condicions d'ocupació per causes socials i aquestes són dades recorden la importància de continuar treballant en la construcció d'una societat més justa i solidària, on cap persona es quedi enrere i tothom tingui accés a una vida digna”.

Càritas fa una crida a dedicar temps als altres a través del voluntariat (voluntariat@caritasgirona.cat). També es poden fer aportacions econòmiques, mitjançant el número de compte: ES88-2100-0002-53-0200129121. També es pot col•laborar amb un Bizum al codi 01580 o a través de www.caritasgirona.cat.
Recorda enviar el teu justificant de donatiu a atenciodonant@caritasgirona.cat per poder desgravar fiscalment l'import corresponent.

Pots veure el vídeo de la campanya de CORPUS 2023, aquí.