Home >> Diem >> Notícies >> #MigrantsAmbDrets

#MigrantsAmbDrets

Cal hospitalitat i dignitat per tots els migrants. Tots els migrants tenen drets. No hi ha migrants de primera i de segona.

Des de Càritas fem una crida a vies de migració segures i legals. Les persones no poden prendre riscos en viatges a Europa o altres destins. La migració legal segura ademés aturarà les operacions de les màfies.

Portem treballant anys amb la realitat dels refugiats. Sabem que no és només una crisi humanitària sino l'evidència d'un fracàs de les polítiques migratòries europees, que només s'han centrat a tancar fronteres a qualsevol preu, sense preocupar-se de les persones ni dels seus drets. No és només una crisi de refugiats. Cal tractar la complexitat de les causes de la mobilitat humana. No podem distingir entre una refugiats de primera i altres migrants de segona. Hi ha milers de persones migrades que també estan en crisi avui a casa nostra i als que hem d'acollir i respectar els seus drets.

I a casa nostra avui el que cal és tranquilitat i una resposta conjunta i coordinada per l'Administració. Caldrà donar resposta activa a nivell local, però a una realitat que avui encara desconeixem. Estarem preparats i tindrem una mirada al que està succeïnt a la Frontera Est, però mentre posarem també el focus a la realitat de les persones migrants que tenim al nostre costat, a casa nostra.