Home >> Diem >> Notícies >> Conveni entre Càritas i la Psicoxarxa solidària per atendre persones vulnerables

Càritas Diocesana de Girona ha signat un conveni de col·laboració amb la Psicoxarxa solidària del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya. Aquest conveni facilitarà la derivació de persones participants de Càritas en situació vulnerable que tinguin necessitat d’atenció psicològica. Els tècnics de l’associació fan una primera entrevista per explicar el servei i preparen la documentació econòmica acreditativa de la situació de la persona. D’aquesta manera, actuen de pont perquè les persones participants puguin beneficiar-se del servei amb rapidesa.

La Psicoxarxa solidària la formen psicòlegs col·legiats i es posa al servei de les entitats del tercer sector per garantir que qualsevol persona que necessiti atenció psicològica rebi l’ajuda, encara que no disposi dels recursos econòmics per poder sufragar el cost d’aquest servei.

Aquest projecte té l’objectiu d’omplir el buit temporal de les persones amb pocs recursos que necessiten suport psicològic urgent, però no el poden aconseguir amb la immediatesa adequada a causa de la sobrecàrrega del sistema i la falta de professionals.