Home >> Diem >> Notícies >> Professionals i joves migrants no acompanyats intercanvien coneixements en el marc del projecte Passarel·la

Es busca crear ponts entre els països d'origen dels migrants no acompanyats i els països de destinació per així compartir i generar l'intercanvi de bones pràctiques, conèixer millor els contextos d'intervenció i la realitat sobre el terreny

Aquest cap de setmana, dins el Projecte Passarel·la, s'ha dut a terme una jornada d'intercanvi entre diferents professionals i joves migrants sols acollits per Càritas Diocesana de Girona i per Càritas Diocesana de Barcelona. Passarel·la, és un projecte dins el marc del programa Erasmus+, que gràcies a la implicació de diferents entitats socials europees que treballen amb adolescents i joves migrants no acompanyats, té com a finalitat enfortir i millorar l'acompanyament social i educatiu d'aquests nois i noies a partir de l'intercanvi de coneixements i experiències d'intervenció. Aquesta xarxa transnacional ha permès reunir a la nostra diòcesi, treballadors i educadors socials de diferents països per compartir i generar l'intercanvi de bones pràctiques.

Durant aquesta primera quinzena de maig, un treballador social Senegalès de l'entitat francosenegalesa "Futur Au Présent Internacional", està realitzant una immersió a Catalunya per així conèixer els projectes que es desenvolupen a Càritas Diocesana de Girona i Barcelona, des d'on s'atenen aquests nois i noies que realitzen el procés migratori sols i com se'ls acompanya en el difícil i complex camí cap a la seva inclusió social i laboral.

L'espai i l'equip educatiu de Cal Manco del projecte Som Refugi que Càritas Diocesana de Girona desenvolupa a Caldes de Malavella, ha acollit els diferents joves i professionals que han participat en aquesta jornada de coneixement i intercanvi. S'han dut a terme diferents activitats, tant de caràcter lúdic, per trencar el gel i generar confiança, com activitats per compartir aprenentatges i generar reflexions partint de les experiències i vivències que els mateixos joves han explicat. Les persones participants han pogut jugar, compartir el dinar o el té, relacionar-se en un àmbit distès per reflexionar sobre les expectatives trencades, el coneixement dels seus orígens, la difícil transició cap a la vida adulta autònoma o el model d'acompanyament de Càritas... Reflexions i aprenentatges, que gràcies a l'aportació del treballador social senegalès han enriquit les converses d'intercanvi, i que ajuden a fer una valoració de com es realitza la intervenció social, a què es dona realment importància en els acompanyaments i com es tenen presents els seus valors, les seves experiències vitals i quines oportunitats es posen al seu abast.