Home >> Diem >> Notícies >> Càritas Diocesana de Girona participa en la presentació del projecte d'inclusió laboral Emplea Lab juntament amb Càritas Catalunya, la Fundació CEOE i Foment del Treball

Es tracta d’un projecte pilot per millorar l'ocupabilitat de persones en situació de vulnerabilitat mitjançant un acompanyament intensiu per a la recerca d'ocupació

Càritas, Foment del Treball i la Fundació CEOE han presentat el projecte d'inclusió laboral Emplea Lab, finançat pels Fons Next Generation de la Unió Europea. La iniciativa també compta amb la participació del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions i la Fundació Adecco. L’Emplea Lab és un projecte impulsat per Càritas que es realitza a diferents punts del territori i que s'adreça a persones que es troben en edat laboral, però en situació de desocupació, i que són perceptores de l'Ingrés Mínim Vital o bé, de la Renda Garantida de Ciutadania.

L'acte celebrat a la seu de Foment del Treball ha comptat amb el president de Foment, Josep Sánchez Llibre; el conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano; la presidenta de Fundació CEOE, Fátima Báñez; el president de Càritas Catalunya, Francesc Roig; i director del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, Juan José Torres. Dins la taula rodona, també hi ha participat Raquel Carrión, cap del Programa d'Inserció Sociolaboral de Càritas Diocesana de Girona.

Aquest projecte d'inclusió s’està implementant a Girona, i a 10 províncies més, i té com a finalitat mesurar l'impacte en l'accés a l'ocupació de les persones a situació de vulnerabilitat després d’haver participat en processos o itineraris intensius d’inserció sociolaboral.

Carrión ha volgut incidir en la importància dels resultats d'aquest projecte d'investigació, ja que ajudaran al disseny de les polítiques públiques i futurs plans d'ocupació, sobretot les centrades en les persones en situació de vulnerabilitat social o amb més dificultats per accedir a ocupacions decents, “com a entitat tenim una trajectòria molt àmplia en projectes d'inserció sociolaboral amb col·lectius d'especial vulnerabilitat social, i aquest és un projecte pilot, finançat per la Unió Europea, que ens dona l'oportunitat de mesurar l'impacte de la nostra acció. Ens permetrà valorar si l'accés a l'ocupació de les persones després d'haver participat en processos o itineraris intensius d'inserció sociolaboral és més elevat o major, i també ens permetrà repensar les nostres pròpies metodologies”.

A través d’Emplea Lab es pretén conèixer si l'orientació, la formació i l'acompanyament a la recerca de feina influeixen en l'ocupabilitat de les persones candidates. Amb la col·laboració de Foment, la Fundació CEOE a través de la FOEG (Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona) realitzarà a Catalunya la tasca de prospecció empresarial, amb l'objectiu d'aconseguir acords de col·laboració amb empreses i conèixer ofertes d'ocupació vacants al territori per facilitar-ne la inclusió laboral. Càritas Diocesana de Girona en coordinació amb la FOEG, realitzarà la fase d'intermediació laboral, coordinarà ofertes de feina i farà les derivacions oportunes.

Carrión també ha volgut posar de manifest que, “s’han de proposar metodologies que siguin extrapolables a futur, per ser més eficaços en  l'accés a l'ocupació dels col·lectius més vulnerables. El més important d’aquest projecte és que compta, des de l'inici, amb el suport del món empresarial per sumar esforços”.