Home >> Diem >> Notícies >> Marca les dues caselles d'assignació solidària a la declaració de la renda

Marca les dues caselles d'assignació solidària a la declaració de la renda

Comença la campanya de la renda 2023 i és el moment oportú per estar prop de les persones que més ho necessiten. Et recomanem que, a l'hora de fer la teva declaració de la renda, marquis les dues caselles d'assignació solidària per duplicar l'ajuda que podràs proporcionar a projectes per a persones en risc d’exclusió.

És important que tinguis en compte que les dues caselles no són excloents, i que no suposa cap cost addicional per a tu. També és important saber que cada aportació solidària representa un 0,7%, per la qual cosa les dues caselles sumen un 1,4% dels teus impostos. Això significa que estàs realitzant un compromís doble envers la societat i que, a través de la teva ajuda, podràs contribuir a enfortir els projectes de Càritas per a les persones vulnerables.

Per assegurar-te que la teva contribució es destini a fins socials, t'animem a marcar les dues caselles d'assignació solidària en la teva declaració de la renda. Si deixes una o totes dues caselles sense marcar, l'import corresponent serà destinat a altres partides dels pressupostos generals de l'Estat, sense garantia que es destini a fins socials.

La teva implicació en aquesta causa no només representa un compromís social, sinó que també té avantatges fiscals. Gràcies a la modificació de la Llei 49/2002 d'Incentius Fiscals al Mecenatge, que va entrar en vigor l'1 de gener de 2015, podràs beneficiar-te d'interessants avantatges fiscals en la teva declaració de la renda si col·labores com a particular (IRPF) o en l'Impost de Societats (IS) si col·labores com a empresa.

Si et converteixes en soci o donant, Càritas t'enviarà un certificat de donació amb les quantitats totals que has aportat durant l'any fiscal anterior. Per a més informació sobre aquesta iniciativa, clica aquí.