Home >> Diem >> Notícies >> La resposta de Càritas a Turquia i a Síria

La resposta de Càritas a Turquia i a Síria

Aquest dilluns, dos terratrèmols de 7,8 i 7,5 de magnitud a l'escala de Richter van sacsejar el sud-est de Turquia i nord de Síria. Càritas ja s'ha mobilitat per ser al costat de les famílies afectades i oferir-los ajuda. Des d'un primer moment, la resposta humanitària de les Càritas de Turquia i Síria s'ha centrat en obrir canals d'escolta i facilitar informació a les persones afectades en els espais de refugi habilitats. En el cas de Turquia, la regió més afectada és la diòcesi d'Anatòlia, amb centenars de morts. La seva catedral, a la ciutat Iskenderun, al sud del país, es va esfondrar totalment i les oficines i espais de Càritas també van patir forts danys.

Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, agraeix el compromís de socis i donants de l'entitat que volen col·laborar amb aquesta ajuda i recorda que "hem habilitat un número de compte d'emergència, i destinarem aquests donatius als equips que treballen sobre el terreny, a través dels nostres sistemes garantits de Cooperació Internacional, com ja hem fet en altres ocasions".

Resposta de Càritas a Turquia

Càritas Anatòlia, en coordinació amb les autoritats, està reunint les persones desplaçades en espais oberts i segurs i tractant de distribuir alguns àpats calents i roba. Les diòcesi d'Izmir i Istanbul estan donant suport i recollint materials per enviar ajuda a la Regió d'Anatòlia

En aquest moment, Càritas Turquia, a través de les oficines diocesanes d'Anatòlia, està fent una Avaluació Inicial Ràpida de Necessitats basada en la informació de les autoritats locals, ONG (Organitzacions no governamentals) associades i contactes al camp.

Càritas Turquia està en contacte amb l'Equip de Resposta a Emergències de Càritas Europa i Càritas Internationalis, que informarà la Confederació sobre nous desenvolupaments.

Facilitar l'accés a l'ajut a minories no prioritzades per l'ajut governamental.

S'han obert canals d'escolta per a la identificació de necessitats i facilitar informació als afectats sobre l'ajut proveït pel govern i les ONGDs (Organitzacions no governamentals per al desenvolupament).

L'ajuda en espècie és molt complicada, per la qual cosa es prioritza el lliurament efectiu.

Resposta de Càritas a Síria

Les oficines de Càritas Síria a Alep i Latakia han patit greus danys, i gran part del personal, així com 4.500 famílies afectades, dormen dins d'edificis religiosos o als seus automòbils, a causa del clima particularment dur. Càritas Síria està mobilitzant personal i voluntaris de Damasc i Homs, i està fent una avaluació de les necessitats per implementar una resposta ràpida.

A Hama s'obriran 3 centres d'allotjament, cada centre conté al voltant de 40 habitacions amb 5 llits cadascuna. Es necessiten 200 matalassos a cada centre, 80 tovalloles, racions de menjar i kits de cuina, a més de medicines.

Els edificis afectats a Lattakia són 60, unes 3.000 persones s'han vist afectades, és per això que s'han establert diversos centres equipats per acollir les famílies afectades. Es necessiten matalassos, mantes, roba i racions de menjar.

La resposta es centra en habilitar centres de refugi.

S'estan repartint menjars i es facilita abric.

S'ha donat allotjament a 5.000 desplaçats a 27 escoles i salons.

S'han assegurat mantes però cal menjar.

Com col·laborar-hi?

Des de Càritas Diocesana de Girona estem recollint donatius a través de la campanya #CàritasAmbTurquiaiSíria mitjançant un número del compte habilitat especialment per a l'emergència: ES29 2100 0002 5702 0144 5404. També es pot col·laborar amb un Bizum al codi 01580 o a través de www.caritasgirona.cat. Recorda que cal posar "TURQUIA I SÍRIA" al concepte.

*Envia el teu justificant de donatiu a atenciodonant@caritasgirona.cat per poder desgravar fiscalment l'import corresponent.

Aquests donatius es destinen a les persones que estan patint les conseqüències dels sismes, a través dels nostres sistemes de cooperació internacional, garantint una ajuda ràpida, eficient i eficaç sobre el terreny, que permet atendre en les millors condicions les persones més vulnerables.

Des de Càritas recordem que cal evitar les gestions o iniciatives d'escassa efectivitat com les recollides de materials destinades a Turquia i Síria, que poden posar en perill les persones i que no poden garantir ni traçar les entregues.