Home >> Diem >> Notícies >> Èxit de participació en la jornada "Sense compromís no hi ha treball decent" organitzada per Càritas

L’entitat reuneix empreses, professionals i participants per promoure el creixement econòmic inclusiu i sostenible, l'ocupació i el treball decent

Càritas Diocesana de Girona, amb la col·laboració d’Incorpora de Fundació “la Caixa”, la Cambra de Comerç de Girona, Justícia i Pau Girona i la Pastoral Obrera Girona, va organitzar l’acte “Sense compromís no hi ha treball decent” en el marc de la Jornada Mundial pel Treball Decent, celebrada aquest divendres 7 d’octubre al CaixaForum de Girona.

Les entitats i empreses assistents van defensar la lluita contra la precarietat laboral i van reclamar models empresarials respectuosos amb el medi ambient i amb les persones, posant especial atenció al dret a una feina digna.  Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, va donar la benvinguda a l’acte, assegurant que la trobada “demostra el compromís de tothom per fer realitat el treball digne". Albert Quintana, coordinador de Justícia i Pau Girona, va defesnar que “el dret al treball és un Dret Fonamental” i que “l’atur de llarga durada, la temporalitat i el sou baix, no només condueixen cap a precarietat laboral, sinó que són la porta d'accés a la precarietat vital”.

Per poder donar resposta a tota aquesta problemàtica, la jornada va comptar amb una ponència inaugural a càrrec d’Anna Fornés, directora de Fundació Factor Humà, que va remarcar la importància de construir noves perspectives pensant i comptant amb la persona: “és molt important implicar a les persones treballadores, el seu talent, el seu benestar i el seu compromís ajuden a la necessària transformació social".

Una taula rodona va servir per reunir representants del teixit empresarial gironí, com Cristina Cabañas, presidenta de la Fundació Climent Guitart i Guitart Hotels, qui va voler fer visible la urgència del canvi en alguns tràmits: “és molt frustrant que per un problema burocràtic les persones no puguin accedir a una feina digna". Pere Cornellà, director general de Cafès Cornellà i president de PIMEC Girona, va assegurar que: “estem en un món complex i en constant canvi i els joves han d'estar atents per afrontar el futur. El talent és seu”. Josep M. Serrat, administrador de Menja’m Agrocuina, amb l’experiència amb la seva petita empresa ha demostrat que, "el factor humà és importantíssim, és necessari un treball transversal i un acompanyament llarg en la inserció de les persones més vulnerables". FInalment, Anna Güell, gerent d'Ecosol, l’empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona va tornar a remarcar la importància de teixir vincles i crear comunitat: “és necessari el compromís de tots els agents per poder aconseguir el treball decent".

Jaume Fàbrega, president de la Cambra de Comerç de Girona i Francesc Ventura, adjunt a la direcció de l'Àrea d'Inclusió Social de la Fundació “la Caixa” van tancar l’acte amb un recull de les aportacions més rellevants.

Durant la jornada, Càritas va realitzar un reconeixement a les empreses i entitats que col·laboren amb l’entitat en la inserció sociolaboral de persones en risc d'exclusió. Per aquest motiu, es va fer entrega de la placa commemorativa que les certifica com a Empresa o Entitat amb Cor, una acció de l’entitat per  promoure accions de Responsabilitat Social Empresarial (RSC) en les empreses i entitats compromeses en el desenvolupament del benestar social.