Home >> Diem >> Notícies >> Ecosol continua treballant per la inserció laboral de les persones més vulnerables

L'empresa, inicia el repartiment a domicili de productes locals gràcies al programa Projectes Singulars

Ecosol, l'empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona, ha posat en marxa les distribucions a domicili de productes locals a través del programa Projectes Singulars que té per objectiu reforçar l'ocupabilitat i les competències professionals de les persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d'educació o formació. El projecte, impulsat des d'Ecosol, porta per nom 'Optimització de logística agroecològica' i disposa de tres punts de recollida: Girona, Figueres i Olot.

La cooperativa La Sobirana, que elabora i recupera licors casolans com la ratafia i el licor de taronja, ha estat el primer client que s'ha beneficiat d'aquest projecte. La iniciativa d'Ecosol és possible gràcies al Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya que promou i finança projectes singulars com aquest.

Més enllà del fet de portar productes locals a domicili, el projecte també permet a Ecosol continuar incrementant els llocs de treball per a persones en risc d'exclusió social. A més de generar aquest impacte social, també consolida la xarxa amb les empreses que treballen des de l'economia social.

Aquesta setmana s'ha iniciat el projecte amb el repartiment d'aquests productes de la cooperativa de Santa Coloma de Farners, però en els pròxims dies estan previstos més repartiments, tant a Girona com a Figueres i Olot que són els tres punts de recollida de la iniciativa. Aquest és un projecte col·laboratiu i de cooperació que Ecosol ha impulsat amb Arran de Terra Cooperativa, La Veganeria, Llavora, La Vinyeta, MudA, Fundació Tresc, Fundació Emys i l'Ateneu Cooperatiu de Girona.