Home >> Diem >> Notícies >> Manifest de Càritas en motiu del 8M

Manifest de Càritas en motiu del 8M

Avui 8M, dia de la dona, tenim novament l'oportunitat de posar el focus sobre la realitat de la vulnerabilitat de les dones que acompanyem i que sorgeix sovint d'un sistema de desigualtat entre homes i dones estructural, històric, i que es visualitza tant amb la bretxa de gènere en l'àmbit laboral o les dificultats per la conciliació com amb violències sexuals o feminicidis.

El darrer informe FOESSA constata l'augment de la bretxa de gènere i un retrocés major per les dones en termes d'integració social. Mentre la tendència general en llars encapçalades per homes ha estat el descens de la integració plena a la precària, en les llars encapçalades per dones la tendència ha estat el descens de la integració precària a l'exclusió.

Davant la celebració del 8M des de Càritas volem posar l'accent en alguns temes claus fruit de l'experiència acumulada en el marc de la intervenció social, com són la desigualtat de gènere en l'àmbit laboral, l'economia de les cures que es basa en la desigualtat de gènere i que està en mans de dones majoritàriament, i les violències masclistes a tota la societat i que té també gran impacte en les dones en situació d’exclusió social.

També en l’àmbit internacional, els conflictes i guerres vigents avui -i de les que Ucraïna és l’exemple més proper- porten a les dones a situacions d’extrema vulnerabilitat, en convertir-les en objecte directe de moltes formes de violència.

En aquesta jornada internacional del 8 de març des de Càritas fem una crida a les Administracions públiques, als responsables polítics, als agents econòmics i socials, a la comunitat cristiana i a tota la societat per tal de:

-Construir un marc de relacions entre homes i dones sense barreres ni divisions, on els drets de les dones i les nenes siguin protegits, respectats i garantits.

-Treballar per un món lliure de violències masclistes, on no es criminalitzi les víctimes sinó als culpables, que eviti la politització de les violències viscudes per les dones i que des de la consciència de que no són fets aïllats, reclamen respostes públiques valentes i unànims.

-Apostar de manera intensiva per una educació basada en la igualtat de rols, la responsabilitat compartida i la tolerància que serveixi per erradicar conductes masclistes encara imperants a la nostra societat.

-Assegurar la participació plena i efectiva de les dones en la vida política, econòmica i pública.

Només amb la posada en marxa de polítiques públiques reals, dotades de recursos, encaminades a erradicar les desigualtats existents tant en l'àmbit internacional, nacional o local, podrem aconseguir viure en una societat autènticament igualitària, inclusiva i sostenible.