Home >> Diem >> Notícies >> Càritas i Figueres reten homenatge al voluntariat i al compromís de Marià Lorca

Càritas i Figueres reten homenatge al voluntariat i al compromís de Marià Lorca

L’auditori dels Caputxins de Figueres va acollir diumenge 16 de gener un acte de reconeixement a Marià Lorca i al voluntariat, organitzat per Càritas i l’ajuntament de Figueres. L’esdeveniment va comptar amb la intervenció de Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, i l’alcaldessa de la ciutat de Figueres, Agnès Lladó, a més del propi homenatjat.

Lorca, que també fou alcalde de Figueres, ha acompanyat durant els darrers anys els equips de Càritas per fer front a les situacions d’exclusió de la comarca, accions que s’han intensificat durant la pandèmia, que ha agreujat encara més la situació de les persones més vulnerables. Aquest equips, format per persones voluntàries i tècniques, han comptat amb la col·laboració d’empreses, ajuntaments, institucions i administracions diverses.

Dolors Puigdevall va voler posar el valor l’entrega i solidaritat de Lorca: «gràcies per totes les pedres que has ajudat a posar en aquesta gran construcció que és Càritas Alt Empordà Interior. L’entitat no és un esprint de cent metres, sinó una carrera de fons que no s’acabarà fins que no quedi cap persona que no pugui viure amb dignitat».

Durant l’acte, Lorca va dedicar unes paraules a totes aquelles persones que de manera altruista regalen el seu temps, «un gran, sincer i sentit agraïment al voluntariat. La vostra implicació, de forma tan desinteressada, és una mostra d’humanitat impagable i d’amor envers els altres, que mai ningú us podrà sostreure».