Home >> Diem >> Notícies >> Càritas, Justícia i Pau i la Pastoral Obrera reclamen el treball decent

Càritas, Justícia i Pau i la Pastoral Obrera reclamen el treball decent

Les entitats d'Església se sumen un any més a la campanya en defensa del Treball Decent que se celebra aquest dijous 7 d'octubre arreu de l'estat.

Càritas Diocesana de Girona, Justícia i Pau de Girona i la Pastoral Obrera, alerten que la pandèmia ha agreujat la ja difícil situació del món laboral de les persones més vulnerables i que el model de relacions laborals actual no assegura a milers de treballadors i treballadores accedir a una feina decent que els permeti cobrir les necessitats bàsiques; les entitats destaquen especialment la major dificultat a la qual s'enfronten les dones per accedir i mantenir una feina i la situació de les i els joves davant la falta de perspectives laborals. Davant d'aquesta situació, amb el lema “Ara, més que mai, treball”, reivindiquen que ha arribat el moment d'adoptar polítiques i compromisos en favor de llocs de treball dignes, sostenibles i inclusius.

Les tres entitats han pactat un manifest conjunt que es llegirà aquest dijous durant la Jornada Mundial pel Treball Decent el dia 7 d'octubre a les 12 del migdia arreu de la diòcesi de Girona. A més, impulsen la realització i difusió d'un vídeo denúncia que es farà públic durant la jornada.

Manifest