Home >> Diem >> Notícies >> Palafrugell reconeix amb la Medalla d'honor del municipi el paper del voluntariat durant la pandèmia

La COVID-19 ho ha posat tot cap per avall, però també ha aconseguit treure el millor de nosaltres. Davant les necessitats sanitàries, socials i econòmiques que han sorgit al llarg de la pandèmia, diversos col·lectius han posat el seu granet de sorra perquè les persones afectades tinguessin amb qui comptar, sobretot les més vulnerables. Per aquesta raó, i com a reconeixement a aquesta tasca solidària, l'Ajuntament de Palafrugell va atorgar-nos el passat dissabte 10 d'abril la màxima distinció protocol·lària del municipi, la Medalla d'Honor de la Vila.

Càritas va ser una de les entitats reconegudes, juntament amb Protecció Civil, Creu Roja, el personal del Centre d'Atenció Primària, el personal de l'Asil, tot el personal del Patronat Palafrugell Gent Gran, tot el voluntariat que hi han participat d'alguna manera desinteressada, l'àrea de Benestar Social de l'Ajuntament i la Policia Local.

Per raons sanitàries, a l'acte només hi van poder participar representants de les entitats homenatjades i les autoritats del municipi. La resta de persones interessades van poder seguir l'esdeveniment de manera digital des del web de l'Ajuntament de Palafrugell. Marissa Grassot, presidenta a Palafrugell, acompanyada per Dolors Puigdevall i una representació del voluntariat, va intervenir en nom de l’entitat i va fer especial esment al fet que la pandèmia ha fet brullar el treball conjunt de tots els agents socials del poble, però "s'ha de continuar", va dir amb insistència.

L’acte va servir per recordar les víctimes de la COVID-19, homenatjades amb la instal·lació d'una placa commemorativa al municipi, que es va destapar aquell mateix dia i que quedarà instal·lada de forma permanent.

El voluntariat d’arreu de la diòcesi ha estat clau en la resposta de Càritas durant la pandèmia i aquest és un reconeixement que podem fer extensiu a tots els equips.

Recupereu el vídeo de l'acte