Home >> Diem >> Notícies >> Càritas dedica una setmana als drets de les persones sense llar

Càritas dedica una setmana als drets de les persones sense llar

Càritas Diocesana de Girona, el Centre d’Acollida i Serveis Socials “La Sopa” i l’associació Traçant Camins, organitzen una setmana d’accions en el marc de la Campanya de Persones Sense Llar. Enguany, la setmana tindrà lloc entre el 23 i el 29 de novembre, portarà per lema: “No tenir casa, mata. I tu, què hi dius? Digues prou! Ningú sense llar!” i comptarà amb dos padrins molt especials: el xef Joan Roca i la jugadora de bàsquet Marta Xargay, que ajudaran a donar visibilitat a les accions de Càritas Diocesana de Girona destinades a lluitar pels Drets de les persones sense llar.

La setmana per a les persones sense llar s’ha presentat públicament aquest divendres al migdia al pont de pedra de Girona, en un acte breu davant dels mitjans de comunicació, que ha comptat amb la presència de la regidora de Drets Socials i Cooperació de l’ajuntament de Girona, Núria Pi, la directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, Kira Ramírez, directora de la Sopa i el xef Joan Roca, padrí de la iniciativa i col·laborador compromès en nombroses accions de l’entitat.

Les activitats programades són, per una banda, la lectura i entrega d’un manifest de manera paral·lela a diversos pobles i ciutats el dia 26 de novembre al migdia, que inclou les reclamacions de les entitats participants en l’àmbit de la defensa dels Drets de les persones sense llar i, per l’altra, la presentació del vídeo Batecs de carrer, que ha realitzat l’equip de voluntaris de la Càritas Jove i que recull el testimoni personal d’un grup de persones que han viscut situacions de sensellarisme i que reflexionen en primera persona sobre els motius i les conseqüències d’aquestes circumstàncies. El vídeo Batecs de carrer es presentarà divendres 27 de novembre a les 19h, en un acte virtual que comptarà també amb una taula rodona per abordar la situació de les persones sense llar, amb la participació de Kira Ramírez (directora de La Sopa), Lluís Soldevila i Ildefonso (testimonis de sensellarisme) i Salvador Busquets (director de Càritas Barcelona).

La Campanya Persones Sense Llar reivindica el Dret a l’Habitatge Digne i posa el focus en les persones que que no tenen llar en un context d’emergència econòmica i social com l’actual, que desemboca en una crisi encara més profunda d’habitatge i allotjament. L’objectiu principal és reclamar l’atenció de la societat com a col·lectivitat responsable de construir i teixir un model social sostenible i inclusiu per a tota la població.

Cartell de la campanya