Home >> Diem >> Notícies >> El compromís no tanca

El compromís no tanca

Estem vivint una crisi sanitària sense precedents que està posant a prova tota la societat. Els esdeveniments s’han precipitat ràpidament i ens han obligat a reestructurar les vides i tasques de cadascú, per fer front a aquesta nova situació. La major part de la població resta confinada, de manera responsable i solidària, mentre els professionals lluiten per revocar l’abast de la pandèmia provocada per la Covid-19

Però en aquest escenari, a Càritas ens toca estar més compromesos que mai. Hi ha milers de famílies que no poden proveir-se dels aliments necessaris per passar el confinament en condicions, gent gran que viu en solitud i persones en situació de vulnerabilitat que no podem oblidar. El nostre deure és acompanyar-les, especialment en moments com l’actual, sumar al costat de les administracions i d'altres entitats socials i procurar que aquesta crisi no les aboqui a l’exclusió social més severa. Durant els primers dies de confinament, hem fet un esforç titànic per mantenir oberts una trentena de serveis d’aliments, adequant les mesures de seguretat sanitàries, gràcies als professionals i al voluntariat que no està en el grup de risc, que han treballat gairebé sense descans. A més, hem activat l’atenció telefònica per mantenir l’acollida de persones en situació de vulnerabilitat, fer seguiment de la gent gran que viu sola i resoldre dubtes dels serveis d’immigració, entre d’altres. Ara, més que mai, fem comunitat i teixim vincles, perquè ningú es quedi enrere.

Desitgem que tant tu com les persones estimades us trobeu en bon estat de salut i que procureu tenir cura unes de les altres per reduir l’abast d’aquesta crisi. Us informem que Càritas ha posat a disposició un número de compte per poder rebre donatius i destinar-los a garantir la continuïtat de les mesures excepcionals que hem posat en marxa per a les persones més vulnerables.

El compromís no tanca.

M. Dolors Puigdevall i Dalmau