Home >> Diem >> Notícies >> Segones oportunitats per accedir al mercat laboral

Segones oportunitats per accedir al mercat laboral

Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona, Fundació Drissa i Fundació Mas Xirgu, han signat aquest divendres a Girona l’acord de col·laboració amb Obra Social “la Caixa” per posar en marxa el projecte Segones Oportunitats, centrat en la inserció al mercat laboral ordinari de persones en situació d’exclusió social i persones amb discapacitat intel·lectual i trastorn mental que actualment treballen en un centre especial de treball (CET), en una empresa d’inserció, o que es troben desocupades. El projecte té previst acompanyar fins a 35 persones que es troben en alguna d’aquestes situacions.

Per aconseguir aquest objectiu, les entitats signants tenen previstes diverses accions com l’inici de la nova linea d'activitat conjunta Rellegim i de recollida de roba de segona mà, l’acompanyament i formació específica per a l’adaptació als llocs de treball, la gestió d’una borsa de treball per a l’empresa ordinària i la creació i modernització de llocs de treball protegit.

El projecte Rellegim està basat en un model desenvolupat a Israel, on s'utilitza la venda i restauració de llibres de segona mà per ocupar persones amb discapacitat, malaltia mental i risc d'exclusió social. La recollida de roba de segona mà forma part d’un procés de modernització, impulsat per Càritas Diocesana de Girona i Ecosol, que ja ha començat a distribuir contenidors arreu de la província i a implantar un sistema de recollida centralitzat, innovador i sostenible. Les 35 persones participants rebran formació amb mòduls teòrics, i pràctiques professionals, a més de tallers de competències i coaching, entre d’altres, amb l’objectiu de facilitar-los l’accés i la permanència al mercat laboral obert.