Home >> Diem >> Notícies >> Càritas modernitza la recollida de roba al carrer

Càritas modernitza la recollida de roba al carrer

Càritas Diocesana de Girona ha començat a distribuir 50 nous contenidors vermells arreu de la diòcesi de Girona amb l’objectiu de facilitar la donació i recollida de roba usada. Els tèxtils que estan en bones condicions es destinen a programes d’entrega social i a la venda a través de canals solidaris de comercialització. Els beneficis obtinguts per aquests canals són invertits íntegrament en programes adreçats persones en risc d’exclusió ateses per Càritas. La roba que no es pot utilitzar pels robers i botigues de segona mà es porta a la planta de valorització de Sant Esteve Sesrovires.

Fornells de la Selva, Castelló d’Empúries i Viladamat són els primers municipis que comptaran amb els nous contenidors. Durant els propers mesos, l’entitat anirà repartint la resta de contenidors, gràcies a la col·laboració d’ajuntaments i entitats privades d’arreu de la diòcesi de Girona i superfícies comercials com Hipercor o Gran Jonquera Outlet. Fins ara, la recollida de roba per a Càritas es duia a terme majoritàriament a través de les entregues als robers. Amb el nou sistema, Càritas espera facilitar les donacions, perquè ja no dependran d’horaris d’obertura dels equipaments. La recollida i el manteniment dels contenidors és una activitat que duu a terme Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona, que té objectiu facilitar la inserció laboral de persones que es troben en situació de vulnerabilitat.

Els nous contenidors, identificats de color vermell, compleixen totes les mesures de seguretat i de qualitat, i estan pensats per recollir roba en bones condicions, així com calçat per a persones de totes les edats. Durant el primer any, l’entitat preveu poder recollir fins a 250.000kg de roba utilitzada. La roba dels contenidors es recollirà periòdicament i s’enviarà a una planta de triatge i acondicionament. La planta, que té 6.000m2 i està ubicada a Sant Esteve sesrovires, està gestionada per l’empresa d’inserció Formació i Treball, de Càritas Diocesana de Barcelona, i forma part d’una estratègia comuna de reciclatge de roba amb la resta de Càritas de l’estat, que compten amb dues plantes més, una a València i l’altra a Bilbao, gestionades per Koopera.

La roba que arriba a la planta de Sant Esteve Sesrovires es classifica en tres grans grups: un 7% es destina a botigues de segona mà i serveis socials, una segona part, que representa el 55%, s’envia a projectes de cooperació internacional, sobretot al continent Africà, i la resta, un 30%, es recicla en forma de matèries primes que s’envien a països que es dediquen a la producció de nou tèxtil. Hi ha també una petita quantitat de roba, un 8%, que es prepara per a un tractament finalista i es fa arribar a una planta de cogeneració energètica.