Home >> Diem >> Notícies >> Acció simbòlica per reclamar els Drets de les persones sense llar

Acció simbòlica per reclamar els Drets de les persones sense llar

El Centre d’Acolliment i Serveis Socials “La Sopa”, l’associació Traçant Camins i Càritas Diocesana de Girona, amb la col·laboració d’un grup de persones voluntàries i d’estudiants de l’UdG, han realitzat aquest migdia una acció simbòlica per reclamar els Drets de les persones sense llar davant de la seu territorial de la Generalitat de Catalunya a Girona. L’acte s’emmarca en la celebració del Dia de les Persones Sense Llar, que tindrà lloc diumenge 26 de novembre i en la campanya “Som persones, tenim drets. Ningú sense llar”, que difonen entitats de tot l’Estat.

L’acció d’avui ha consistit en la construcció simbòlica de la “casa dels drets” que ha dut a terme un grup de persones, vestides de color negre i cobertes amb màscares blanques. Aquestes persones han enganxat a la casa retalls de diaris amb notícies relacionades amb la dificultat per poder accedir a un habitatge digne i posteriorment les han cobert amb pancartes reclamant Drets “segrestats”. L’acte també ha comptat amb la lectura d’un text per una persona acollida a La Sopa i la lectura del manifest signat per les tres entitats participants, i que podeu consultar a l’arxiu adjunt. Finalment, Rosa Angelats, directora de La Sopa, Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona i Teresa Castanys, de l’Associació Traçant Camins, han entregat el manifest a Lluís Plana i Casals, Cap del Servei Territorial d’Habitatge a Girona, després de creuar simbòlicament la porta de “la casa dels drets”.

L’acció d’avui forma part de la programació conjunta que té lloc durant tota aquesta setmana a Girona per reclamar els Drets de les persones sense llar.

Nota de premsa Manifest