Home >> Diem >> Notícies >> Càritas obre les portes dels projectes educatius durant una setmana

Càritas obre les portes dels projectes educatius durant una setmana

Càritas Diocesana de Girona inicia la setmana del voluntariat per als projectes educatius amb unes jornades de portes obertes, del 7 a l'11 de novembre, pensades per donar a conèixer les activitats a totes aquelles persones que vulguin provar de fer de voluntaris per un dia.

Les jornades de portes obertes tenen per objectiu principal atreure nou voluntariat per mantenir, i fins i tot ampliar, la cobertura dels diversos projectes arreu de la demarcació. Eulàlia Bofill, cap del Programa Educatiu de Càritas, assegura que “amb aquesta acció, es vol atreure persones de més de 18 anys amb sensibilitat social, que vulguin realitzar un voluntariat amb compromís, i també fer difusió de les accions educatives de Càritas, que integren hàbits, actituds, coneixements i habilitats, per intentar que cap alumne quedi exclòs del procés educatiu i social”.

Actualment, el programa Educatiu de Càritas està format pel Servei d’Intervenció Educativa (SIE), orientat a l’alumnat de primària, del Projecte d’Acompanyament a l’Escolaritat (PAE), destinat a estudiants d’ESO, i el projecte Fes + , adreçat a joves que estiguin cursant estudis post-obligatoris.

El programa treballa per la igualtat d’oportunitats en el sistema educatiu, de forma complementària a l’escola. L’equip de tècnics i voluntaris atén infants i adolescents des d’una perspectiva que integra la vessant personal, escolar, familiar i social dels alumnes. Tots els projectes educatius treballen de manera coordinada amb els centres escolars i mantenen una atenció preferent a les famílies.

Horaris, punts de servei i contacte