Home >> Diem >> Notícies >> Setmana contra la pobresa: Càritas dóna suport a les mobilitzacions amb el lema No deixem ningú enrere

Càritas Diocesana de Girona dóna suport a tot l’Estat a la intensa agenda de mobilitzacions que l’Aliança Contra la Pobresa i Pobresa Zero convoquen en el marc de la Setmana contra la pobresa amb el lema No deixem ningú enrere. Exigim solucions basades en drets!

Del 14 al 21 d’octubre, ciutats i places de tot l’Estat acolliran actes i marxes que celebraran, com cada any entorn del 17 d’octubre, el Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa. Amb aquest motiu, les entitats socials llancen a tota la ciutadania una invitació a mobilitzar-se i demanar conjuntament que s’acabi amb un model de creixement que empobreix les persones, dins i fora de les nostres fronteres.

El organitzadors assenyalen: “En les darreres dècades, hem vist una transferència massiva de poder des del sector públic als interessos privat, un impuls a la liberalització econòmica i financera, una creixent desigualtat, pobresa i destrucció del medi ambient, producte de polítiques centrades en els interessos d’una minoria”.

Per això, enguany es posa l’accent en els efectes negatius de processos com el TTIP, el CETA i el TiSA, els quals, com subratllen els convocants, són intents d’aprofundir i fer irreversibles aquests processos de despossessió.

Què volem?

Les entitats que participen en els actes de la Setmana contra la Pobresa centren les seves reivindicacions en quatre apartats:

- Solucions basades en drets i justícia per a acabar amb les desigualtats i frenar l’increment de la pobresa, de les desigualtats i del deteriorament mediambiental a qualsevol lloc del planeta.
- Polítiques coherents amb la defensa dels drets humans i la protecció mediambiental a tot el planeta. No es tracta només d’augmentar la quantitat de pressupost sinó també la qualitat de les polítiques.
- Rebuig als tractats comercials com el CETA, el TiSA o el TTIP els quals, negociats a esquenes de la ciutadania, amenacen la democràcia, multipliquen el poder de les multinacionals i limiten els drets de la ciutadania i la protecció del medi ambient.
- Justícia Fiscal, a través de polítiques tributàries justes, progressives i suficients, que sostinguin les polítiques socials i mediambientals. Demanem la transició cap a un model energètic sostenible i el compliment dels drets econòmics, socials i culturals.