Home >> Diem >> Notícies >> Càritas surt al carrer per defensar el treball decent

Càritas surt al carrer per defensar el treball decent

En motiu de la celebració, el dia 7 d’octubre, de la Jornada Mundial per al Treball Decent, les organitzacions d’Església -Càritas, CONFER, HOAC, Justícia i Pau, Joventut Estudiant Catòlica i Joventut Obrera Cristiana- impulsen la iniciativa Treball Decent i convoquen diversos actes públics arreu del país. A Girona, la parada informativa està ubicada just davant del Mercat del Lleó durant tot el matí.

L’objectiu de la campanya és fer visible i denunciar la situació de desigualtat en l’accés a un treball decent i l’atemptat a la dignitat que això representa per a moltes persones del nostre entorn. Càritas també aprofita la jornada per posar en valor les accions que l’entitat duu a terme en l’àmbit sociolaboral, dedicades a acompanyar les persones en situació de vulnerabilitat durant en el seu procés d’inserció al món laboral. Enguany, Càritas Diocesana de Girona centra la sensibilització en l'àmbit del treball domèstic. La inserció laboral i la defensa dels drets de les treballadores de la llar són una de les prioritats de l’àmbit sociolaboral de l’entitat, que fa anys que ofereix acompanyament, formació i suport a les persones que ho necessiten, sempre amb l’objectiu de fomentar la promoció personal i la lluita contra l’exclusió social.

Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, considera que “promoure l’accés a una feina digna és una de les eines més importants per vèncer l’exclusió social”. En aquest mateix sentit, assenyala que “moltes de les persones que se’ns adrecen ho fan perquè no disposen dels ingressos suficients per garantir les necessitats familiars bàsiques”, i que, per aquest motiu, “és imprescindible lluitar per aconseguir un mercat laboral digne”.

Càritas, i la resta d’entitats participants d’aquesta acció, consideren que el treball decent ha d’estar justament retribuït i oferir seguretat i protecció social per a les famílies. A més, el treball decent inclou les perspectives de desenvolupament personal i integració social, la lliure expressió i l’organització i participació dels treballadors/es en les decisions que afecten les seves vides. Finalment, el treball decent cerca la igualtat d’oportunitats per a tots, dones i homes.

Trobareu el manifest conjunt, testimonis en vídeo i molta més informació sobre aquesta iniciativa a la web.

#TreballDecent

Díptic Informatiu